دپارتمان فناوری آموزش مد و پوشاک (دوره طراحی لباس)

دوره مد و پوشاک (طراحی لباس): طراحی لباس آمیخته ای از هنر، عشق، ذوق و علاقه و خلاقیت است. روزانه افراد مختلفی با انواع لباس های گوناگون را در محیط پیرامون خود مشاهده می کنیم. لباس بیانگر سن، شغل، شخصیت، علاقه و ویژگی های خاص یک فرد است. طراحی لباس یا بهتر است بگوییم هنر طراحی لباس یکی از جذاب ترین و پرکاربرد ترین هنرهاست. در هنر طراحی لباس(طبق مد و نیاز جامعه) رنگ ها، پارچه ها، طرح ها و نقوش تغییر می کنند. طراحان لباس همواره در فکر ارائه بهترین سبک و سلیقه در این هنر گسترده هستند.

طراحی لباس می تواند بنا به فرهنگ، مذهب، جغرافیا و … تغییر کند. بنابراین، می توان گفت هنر طراحی لباس یک هنر بین المللی است. طراحی لباس را می توان بدون هیچ پیش زمینه ای در محیطی آکادمیک با حضور اساتید حرفه ای(دارای تحصیلات دانشگاهی و تجربه کاری مرتبط) آموزش دید. دپارتمان طراحی لباس مجتمع فنی تهران در نمایندگی میرداماد یکی از پرمخاطب ترین بخش های این مرکز است. این دپارتمان با استفاده از جدیدترین متد آموزشی دنیا و با حضور اساتید حرفه ای و برنامه ریزی آموزشی متفاوت و دقیق ، دوره های طراحی لباس (دوره مد و پوشاک) را به صورت کاربردی و مهارتی برگزار می کند.

دوره مد و پوشاک (طراحی لباس)
دوره مد و پوشاک (طراحی لباس)

انواع دوره های در حال برگزاری دپارتمان فناوری مد و پوشاک:

 

برای انتخاب دوره مورد علاقتان در لینک های زیر کلیک کنید

دوره ضخیم دوزی
دوره ضخیم دوزی

معرفی دپارتمان مد و پوشاک

 

ویژگی های دپارتمان کلاس فناوری مد و پوشاک:

  • فراگیری اصول و مبانی حرفه ای در طراحی مد و لباس در مدت زمان کوتاه
  • آموزش زیر نظر اساتید برجسته و امکانات کارگاههای طراحی و دوخت مجهز
  • برگزاری نمایشگاه گروهی و انفرادی از آثار هنرجویان در گالری های معتبر با اعطا CERTIFICATE در طول دوره
  • معرفی هنرجویان برگزیده به واحدهای صنعتی و صاحبان صنایع
  • آماده سازی هنرجویان در تهیه پورتفولیو جهت ادامه تحصیل
  • اخذ پذیرش از دانشگاههای معتبر خارج از ایران
  • برگزاری ورکشاپ و سمینارهای آموزشی تخصصی در طول دوره
  • برگزاری دوره ها ی فشرده ویژه افرادی که قصد مهاجرت دارند
  • برگزاری دوره های تایم بعد از ظهر ویژه شاغلین
  • حضور فعال هنرجویان در جشنواره ها و ایونت های داخلی و کسب گواهی حضور
  • مطابقت با جدیدترین رفرنس های جامع بین المللی و سرفصل های کاربردی و به روز شده ی آموزش

مصاحبه با دانشجوی دوره مد و پوشاک

 

محتوای دپارتمان آموزش طراحی لباس (دوره مد و پوشاک)

دوره های آموزشی مد و پوشاک مورد علاقه بسیاری از افراد جامعه و حتی افراد عادی است. شما می توانید با شرکت در دوره های طراحی و دوخت تخصصی مانتو، طراحی و دوخت لباس شب و عروس بصورت کاملا حرفه ای و تخصصی زیر نظر اساتید برجسته در محیطی کارگاهی آموزش ببینید.با گذراندن دوره های سوزن دوزی و نقش دوزی لباس، با انواع رودوزی های سنتی ایران آشنا شده و علاوه بر استفاده از خلاقیت و نوآوری در تلفیق پارچه ها، نقاشی و چاپ روی پارچه را آموزش ببینید.

هنرجویان با آموزش نرم افزارهای تخصصی طراحی لباس مانند جمینی و مارولوس می توانند پس از پایان دوره نمونه کالکشن خود را به صورت سه بعدی به کارفرما ارائه دهند و همچنین با آموختن نرم افزار جمینی سایزبندی و چیدمان الگو را به راحتی انجام دهند.جالب است بدانید که شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای جمینی و مارولوس، انواع لباس مردانه و زنانه، رسمی یا مجلسی و … را طراحی کنید.

طراحی مد و پوشاک می تواند شغلی جذاب و پردرآمد باشد به شرط آنکه هم علم طراحی لباس و هم مهارت آن را به صورت آکادمیک آموزش بببینید و هم به کار ببندید. تمامی طراحان لباس، دانشجویان رشته های طراحی لباس و رشته های مرتبط، علاقمندان به حوزه طراحی لباس و سرمایه گذاران این صنعت می توانند در دوره های تخصصی و عمومی طراحی لباس شرکت کنند و این دو را اصولی و متناسب با نیاز روز آموزش ببینند.

سوالات متداول درباره دوره مد و پوشاک:

  • آیا دوره طراحی لباس پیش نیاز دارد؟

خیر، دوره طراحی لباس با تمرکز بر روی دروس تخصصی و کارگاهی طراحی لباس تدوین شده است. علاقمندان برای ورود به دوره آموزش طراحی لباس نیاز به توانایی و استعداد اولیه طراحی و یا دوخت ندارند، دوره طراحی لباس کاملا از basic تعریف شده است و مهمترین شرط ورود به کلاس طراحی لباس علاقه و پشتکارهنرجو میباشد.

  • آیا طراحی لباس شغل پردرآمدی است؟

امروزه طراحان لباس در دو حوزه طراحی برای تولید انبوه با رویکرد برند سازی و فعالیت در کارگاه های شخصی و تک دوزی در جامعه حضور دارند. و هنرجویان فارغ التحصیل دوره طراحی لباس پس از پایان کلاس طراحی لباس می توانند با توجه به علاقه و مهارتهای فردی خویش در حوزه های مذکور مشغول به فعالیت شوند.

  • طول دوره طراحی لباس چه مدت است؟

طول دوره طراحی لباس از مقدماتی تا پیشرفته از ۶ ماه تا یکسال متغیر می باشد. هنرجو پس از گذراندن سطح مقدماتی آموزش طراحی لباس موفق به اخذ مدرک طراحی لباس مقدماتی از مجتمع فنی تهران می گردد و وارد سطح پیشرفته طراحی لباس می شود. پس از گذراندن هر دو سطح  مدرک دوزبانه دوره طراحی لباس از مجتمع فنی تهران به صورت تفکیک شده برای سطح مقدماتی و پیشرفته به هنرجو اعطا می گردد و هنرجویان علاقمند به اخذ مدرک بین المللی پس از ارائه پورتفلیو می توانند علاوه بر مدرک مجتمع فنی تهران، این مدرک را نیز اخذ کنند.

هزینه کلاس های طراحی لباس چقدر است؟

طراحی لباس یکی از پر مخاطب ترین رشته هایی است که به دلیل هیجان و جذابیت بالا، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به این منظور که افراد بسیاری هستند که قصد یادگیری دانش و مهارت های طراحی لباس را داشته و می خواهند که وارد بازار کار مربوط به این حرفه شوند. اما لازم است بدانید طراحی لباس یکی از رشته هایی است که تهیه لوازم آن نیاز به صرف هزینه بالا دارد، از این رو بسیاری از افراد به دنبال دوره هایی هستند که بتوانند با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را داشته باشند. در این میان باید بدانید که مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، از جمله آموزشگاه هایی است که با برگزاری دوره های تخصصی طراحی لباس، صفر تا صد طراحی لباس را با کمترین هزینه و بالاترین تجهیزات آموزش می دهد. (دوره مد و پوشاک)

دپارتمان فناوری آموزش مد و پوشاک (کلاس طراحی لباس)
دپارتمان فناوری آموزش مد و پوشاک (کلاس طراحی لباس)

مهارت هایی که با گذراندن دوره آموزش طراحی لباس کسب می کنید؟

دوره آموزش طراحی لباس یک مزیت عمده برای افرادی که به حوزه مد و پوشاک علاقه مند هستند، به حساب می آید. آموزش طراحی لباس به شرکت کنندگان کمک می کند تا مهارت ها و توانایی های خود را در این زمینه تقویت کنند و بتوانند با موفقیت به عنوان طراحان لباس در صنعت مد فعالیت کنند. برخی از مهارت های اکتسابی کلاس طراحی لباس شامل موارد زیر می باشد:

  • آشنایی‌ با فرآیند طراحی پوشاک:

از جمله مهارت هایی که با گذراندن کلاس طراحی لباس کسب می کنید، می توان به طراحی تهیه الگو، آشنایی با وسایل و مواد اولیه، بهره گیری از رنگ های جذاب و طراحی صحیح پارچه ها و در کل، آشنایی‌ با فرآیند طراحی پوشاک اشاره کرد.

  • طراحی نقشه و الگو:

یکی از مهم ترین مهارت هایی که با گذراندن دوره آموزش طراحی لباس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد به دانشجویان آموزش داده می شود، طراحی الگوی مورد نیاز است. الگویی که پایه تهیه کردن یک لباس می باشد و نقش مهمی در شکل بندی نهایی آن دارد. در کلاس طراحی لباس، شرکت کنندگان به یادگیری تکنیک های طراحی نقشه و الگو می پردازند. این شامل استفاده از ابزارهای طراحی نقشه، تکنیک های الگوی لباس در برگه ها و ترسیم خطوط مورد نیاز برای دوخت لباس است. این مهارت ها به شرکت کنندگان کمک می کند تا الگو های صحیح و قابل تولید را طراحی کنند.

  • آشنایی با وسایل و مواد اولیه:

آشنایی با وسایل و مواد اولیه نیز برای یک طراح لباس حرفه ای بسیار مهم است. به عنوان یک طراح لباس، شما باید با هر نوع پارچه، دکوراسیون، آستین، کمربند و دیگر اجزای لباس آشنا شوید. مهارت های شناسایی این اجزای لباس، کمک می کند تا بتوانید اجزای مختلفی را با هم ترکیب کرده و یک لباس فوق العاده ای را طراحی کنید.

معرفی مدارک پایان دوره کلاس طراحی لباس

مدرک کلاس طراحی مد و پوشاک مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد.

مدرک مد و پوشاک مجتمع فنی تهران
مدرک مد و پوشاک مجتمع فنی تهران

مزایای مجتمع فنی تهران(نمایندگی میرداماد)

  • برترین نمایندگی مجتمع فنی تهران در ایران
  • ارائه گواهی پایان دوره از مجتمع فنی تهران به عنوان معتبرترین برند آموزشی کشور
  • ارائه گواهی پایان دوره از سازمان مدیریت و پژوهش استانداری تهران(کارکنان دولت)
  • حضور اساتید به نام و برجسته در این مرکز
  • دارای مشاوران مجرب و متخصص در حوزه آموزش
  • فضای آموزشی مجهز به جدید ترین فناوری روز دنیا
  • استفاده از متد آموزشی روز دنیا بر اساس آموزش عملی و شغل محور
  • داشتن بالاترین ابزار و تجهیزات شبکه و مجهز بودن تمام سیستم های کامپیوتری به آخرین امکانات
  • دارای ایزوی تخصصی آموزش IWA۲
  • دارای ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۰۰۱۵ در خصوص کیفیت و خدمات به مشتریان

جوایز و گواهینامه های حرفه ای:

  • دریافت جایزه “اصالت کیفیت و مشتری مداری” در سال ۹۴
  • دریافت گواهینامه “مدیریت تداوم کسب و کار” از TUV آلمان
  • دریافت تندیس “فناوری و مهارت” در همایش فناوری و مهارت
  • دریافت تندیس و لوح تقدیر در جشنواره ستاره های برتر فناوری بعنوان “شخصیت محبوب”
  • انتخاب سازمان نمونه از طرف مجله سروش

16 thoughts on “دپارتمان فناوری آموزش مد و پوشاک (دوره طراحی لباس)

    • میگوید:

      برای اطلاع از جزئیات دوره های دپارتمان مد و پوشاک می توانید با مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد تماس بگیرید و با مدیر دپارتمان مربوط مشاوره کنید. ۲۲۲۲۲۸۱۶

    • میگوید:

      برای اطلاع از جزئیات دوره های دپارتمان مد و پوشاک می توانید با مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد تماس بگیرید و با مدیر دپارتمان مربوط مشاوره کنید. ۲۲۲۲۲۸۱۶

    • میگوید:

      شما می توانید با شرکت در دوره مورد نظر، پس از اتمام کلاس ها، مدرک دو زبانه و بین المللی مربوط به دوره خود را دریافت کنید.

    • میگوید:

      بله اساتید مجتمع فنی تهران (میرداماد) سابقه فعالیت در حوزه تخصصی خود را دارند و از اساتید برتر و فعال بازار هستند.

    • میگوید:

      مجتمع فنی تهران (میرداماد) دارای کارگاه های مخصوص طراحی و دوخت و دوز لباس هستند و مباحث هم به صورت عملی و هم به صورت تئوری آموزش داده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *