آموزش آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور از صفر تا صد

آموزش آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور

آموزش آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور از صفر تا صد: نرم افزار ایلاستریتور و فتوشاپ دو نرم افزار کاربردی در زمینه گرافیک می باشند. به طور کلی این دو نرم افزار قابلیت ها، ویژگی ها و کاربرد های خاص خود را دارند، که در این مقاله قصد داریم شما را با دو نرم افزار ایلاستریتور و فتوشاپ آشنا کرده و آن ها را با هم مقایسه کنیم. خوب در ابتدا لازم است بدانید که نرم افزار ایلاستریتور یک نرم افزار کاربردی در زمینه دیزاین و طراحی می باشد که برای طراحی هایی از جمله طراحی نمودار، وکتور، لوگو و …. مورد استفاده قرار می گیرد. اما فتوشاپ یک نرم افزار پرقدرت در زمینه ویرایش عکس است که در زمینه طراحی تصاویر، بنر، پوستر و …. مورد استفاده قرار می گیرد. (آموزش آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور)

آشنایی با نرم افزار فتوشاپ (Photoshop)

آموزش مجازی فتوشاپ و ایلاستریتور: فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای است که برای ساخت و ویرایش عکس ها استفاده می شود. با استفاده از این نرم افزار می توان تصاویر را به راحتی دستکاری، برش و تغییر اندازه داد و یک اثر جدید خلق کرد. در واقع می توان گفت که امروزه نرم افزار فتوشاپ به دلیل امکانات پیشرفته و محیط حرفه ای که دارد،  در بسیاری از مشاغل از جمله طراحی سایت، طراحی نرم افزار، انیمیشن سازی، طراحی گرافیک، ناشرین کتاب و مجلات، چابخانه ها، شرکت های تبلیغاتی، نقاشان هنری و …. ورود پیدا کرده و تبدیل به یک صنعت شده است.

نرم افزار ایلاستریتور (Illusttrator) چیست؟

یکی دیگر از محصولات کاربردی شرکت ادوبی، نرم افزار ایلاستریتور می باشد. که در سال ۱۹۸۷ به بازار عرضه گردید. اگر بخواهیم نرم افزار ایلاستریتور را توصیف کنیم، باید بگوییم که ایلاستریتور یک نرم افزار کاربردی است. که برای ایجاد تصاویر گرافیکی و خلق کار ها و آثار هنری مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در معنای لغوی ایلاستریتور به معنای تصویرگر می باشد که در انجام طراحی هایی از جمله طراحی لوگو، طراحی تصاویر، طراحی سایت و اپلیکیشن، طراحی شخصیت های کارتونی، طراحی وکتور و تمامی آثار برداری، بیشترین کاربرد را دارد. (آموزش غیر حضوری فتوشاپ و ایلاستریتور)

آموزش آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور
آموزش آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور

بررسی تفاوت های دو نرم افزار (Photoshop & Illusttrator) 

تفاوت در بیس تشکیل دهنده دو نرم افزار (Photoshop & Illusttrator)

  • اولین تفاوت آشکار دو نرم افزار فتوشاپ و ایلاستریتور، تفاوت در بیس تشکیل دهنده این دو نرم افزار می باشد. به این معنا که نرم افزار فتوشاپ بر پایه پیکسل است. اما ایلاستریتور بر مبنای بردار می باشد. (آموزش آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور)

تفاوت در ساخت لوگو (آموزش مجازی فتوشاپ و ایلاستریتور)

  • اول این که با استفاده از دو نرم افزار فتوشاپ و ایلاستریتور می توان لوگو ساخت. اما لازم به ذکر است که ساخت لوگو با استفاده از فتوشاپ نیازمند هزینه و وقت زیادی می باشد. که نتیجه آن، بازدهی چندان خوبی نخواهد داشت. اما از آنجایی که ایلاستریتور یک نرم افزار بر مبانی وکتور می باشد، از این رو ساخت لوگو با استفاده از نرم افزار ایلاستریتور، بهتر است و همچنین کیفیت و وضوح بیشتری نیز خواهد داشت.

تفاوت در محیط کار

  • آموزش غیر حضوری فتوشاپ و ایلاستریتور : با استفاده از نرم افزار ایلاستریتور می توان خارج از برنامه، کار های مختلفی انجام داد. اما با نرم افزار فتوشاپ تنها می توان در داخل برنامه فعالیت کرد. 

تفاوت در کاربرد های دو نرم افزار (Photoshop & Illusttrator)

  • بیشترین کاربرد نرم افزار فتوشاپ در ادیت و ویرایش حرفه ای عکس می باشد. اما نرم افزار ایلاستریتور بیشتر برای کاربرانی مورد استفاده قرار می گیرد که به دنبال طراحی لوگو، طراحی پوستر، طراحی نمودار، طراحی بروشور و …. می باشند. (آموزش آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور)

تفاوت در بزرگنمایی 

  • آموزش غیر حضوری فتوشاپ و ایلاستریتور : همان طور که گفته شد، فتوشاپ یک نرم افزار پیکسلی می باشد. و به همین دلیل با بزرگنمایی تصاویر در این نرم افزار، کیفت تصاویر کاهش خواهد یافت. اما از آنجا که نرم افزار ایلاستریتور یک نرم افزار برداری و بر اساس محاسبات ریاضی می باشد. از این رو بزرگنمایی با نرم افزار ایلاستریتور بدون افت کیفیت خواهد بود.

تفاوت در مناسب بودن برای چاپ

  • در صورتی که قصد دارید تصویر مورد نظرتان را چاپ کنید، ایلاستریتور نرم افزار مناسب تری می باشد. چرا که خلق تصاویر به صورت برداری از کیفیت بالاتر برخوردار است. (آموزش مجازی فتوشاپ و ایلاستریتور)

آموزش آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور از صفر تا صد در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

در صورتی که شما از طرفداران و دوستداران طراحی های گرافیکی هستید، مسلماً با ابزار هایی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور سر و کار خواهید داشت. و از آنجا که امروزه در بیشتر مشاغل ما شاهد رد و پایی از ابزار های گرافیکی هستیم. از این رو می توان گفت که یادگیری و آموزش دو نرم افزار کاربردی ایلاستریتور و فتوشاپ. کمک شایانی به ورود افراد به بازار کار خواهد کرد. در صورتی که قصد داریم به صورت حرفه ای و پیشرفته این دو نرم افزار را آموزش ببینید، ما به شما شرکت در دوره های آموزش فتوشاپ و ایلاستریتور در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد را پیشنهاد می کنیم. با شرکت در این دوره افراد با صفر تا صد مهارت ها و دانش لازم در این زمینه آشنا خواهند شد. (آموزش غیر حضوری فتوشاپ و ایلاستریتور)

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، علاوه بر برگزاری دوره های حضوری نرم افزار های فتوشاپ و ایلاستریتور، این شرایط را برای علاقه مندان به یادگیری این نرم افزار ها ایجاد کرده است. که افراد بتوانند در دوره های آموزش آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور از صفر تا صد، شرکت کرده و مهارت و دانش لازم در این زمینه را به صورت مجازی فرا گیرد. لازم به ذکر است که در پایان دوره، هنرجو می تواند مدرک دوزبانه و بین المللی دوره آموزش مجازی فتوشاپ و ایلاستریتور را از مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، دریافت کند.

آموزش آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور
آموزش آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور

دوره های مرتبط با آموزش غیر حضوری فتوشاپ و ایلاستریتور

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره آموزش آنلاین فتوشاپ و ایلاستریتور مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. (آموزش غیر حضوری فتوشاپ و ایلاستریتور)

رضا شریفی ۲۴-دی-۱۴۰۲