آموزش آنلاین متره و برآورد

آموزش آنلاین متره و برآورد

آموزش آنلاین متره و برآورد: متره و برآورد جزء مهم ترین مباحث در رشته معماری می باشند که یادگیری آن برای هر مهندس در رشته معماری، عمران و شهرسازی کاربرد دارد. فرآیند متره و برآورد را می توان این گونه توصیف کرد: فرآیند اندازه گیری مقدار مصالح برای اجرای یک پروژه یا محاسبه مقدار مصالح به کار رفته در یک پروژه. به طور کلی هر مهندسی قبل از انجام پروژه نیاز دارد که بودجه مورد نیاز را در هر پروژه بررسی کرده و از هر گونه هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنند. اگر قصد دارید بودجه ای را که به دست می آورید واقع بینانه باشد، شما نیاز به آموزش متره و برآورد دارید. در این مقاله شما را با مهارت متره و برآورد آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه ارائه دهیم.

آموزش آنلاین متره و برآورد
آموزش آنلاین متره و برآورد

آشنایی با متره

متره عبارت است از محاسبه و اندازه گیری مقادیر مصالح مورد نیاز برای اجرای یک پروژه و یا محاسبه مقدار مصالح استفاده شده در یک پروژه. به کسی که این گونه محاسبات را انجام می دهد، مترورر می گویند و با توجه به این که مصالح با چه واحدی و برای چه نیازی محاسبه می شوند، انواع متره مطرح می شود. در ادامه شما را با انواع متره آشنا خواهیم کرد. (آموزش مجازی متره و برآورد)

متره بسته
  • آموزش آنلاین متره و برآورد : در روش متره بسته، میزان مصالح بر اساس میزان مورد نیاز از روی نقشه ها و اسناد پیمان محاسبه و برآورد می شود. و این محاسبات را در جدول های مخصوص وارد می کنند. سپس مقادیر به دست آمده را در قیمت های پایه ضرب کرده تا قیمت یک آیتم به دست آید. بعد از جمع قیمت آیتم ها، قیمت خالص پروژه به دست می آید. لازم به ذکر است که در صورتی که این قیمت ها را در ضرایب مربوطه ضرب کنیم، قیمت کل پروژه حاصل می شود. 
متره باز
  • در روش متره باز، کلیه مصالح، نیروی ماشینی، انسانی و ابزار آلات مورد نیاز از روی جدول متره ها محاسبه می شود. در این روش هر کدام از این اجزا در قیمت واحدشان ضرب شده و قیمت هزینه ها به دست می آید سپس با ضرب ضرایب مربوطه، قیمت کلی یک واحد عملیات به دست می آید. (آموزش غیر حضوری متره و برآورد)

منظور از برآورد چیست؟

  • در صورتی که واحد های مورد نیاز در قسمت متره، قیمت گذاری شود، در این صورت برآورد قیمت پروژه به دست می آید. به بیان دیگر می توان گفت که برآورد به تعیین مقدار دقیق بودجه یک پروژه برای اجرای مراحل مختلف، گفته می شود. 

یک مهندس متره و برآورد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برخورداری از دقت کافی
  • آموزش مجازی متره و برآورد : یکی از ویژگی های مهمی که یک مهندس متره و برآورد باید داشته باشد این است که او از دقت کافی در تمامی اتفاقاتی که در اجرای پروژه رخ می دهد، برخوردار باشد. تا در این صورت پروژه با ضرر های مالی مواجه نشود. 
توانایی بررسی کیفیت
  • یک مهندس متره و برآورد باید برای ارزیابی پروژه ها، چارچوب و الگوی خاص خود را داشته باشد تا بتواند با استفاده از آن، کیفیت پروژه ها را به خوبی بررسی کند. 
آشنایی با مهارت های مرتبط با متره و برآورد
  • یک مهندس موفق کسی است که در دیگر مهارت های مرتبط با متره و برآورد از جمله مهندسی مکانیک، برق و …. سررشته داشته باشد تا بتواند با استفاده از این مهارت ها مشکلاتی که ممکن است در اجرای پروژه به وجود بیاید را برطرف کند. (آموزش غیر حضوری متره و برآورد)
برخورداری از سرعت بالا
  • به طور کلی سرعت یک فاکتور موثر در اجرای یک پروژه می باشد. از این رو یکی از ویژگی های مهمی که یک مهندس متره و برآورد باید از آن برخوردار باشد. توانایی انجام پروژه با سرعت بالا می باشد. 
برخورداری از برنامه ریزی دقیق و زمان بندی مناسب
  • آموزش آنلاین متره و برآورد: یک مهندس متره و برآورد باید برای انجام کار های پروژه، زمان بندی مناسبی داشته باشد. همچنین او باید بتواند روند پروژه را نیز برنامه ریزی کند. 
به روز رسانی اطلاعات
  • یک مهندس موفق، کسی است که همیشه همیشه اطلاعات خود را آپدیت کرده و از شیوه ها و تکنیک های جدید در هر پروژه استفاده نماید. 
توانایی نقشه خوانی (آموزش غیر حضوری متره و برآورد)
  • مهارت مهمی که هر مهندس متره و برآورد باید کسب کند، مهارت نقشه خوانی می باشد. چرا که یکی از اقدامات موثر پس از شروع یک پروژه، بررسی تمامی نقشه های ساختمان و بیان نظرات به کارفرما می باشد. 
برخورداری از فن بیان خوب
  • از آنجا که یک مهندس مترورر در روند یک پروژه با تمامی قسمت های اجرایی از جمله ناظر، رئیس کارگاه، کارگر و … در تماس است. از این رو می توان گفت که برخورداری از فن بیان خوب برای یک مهندس، از اهمیت بالایی برخوردار است. (آموزش مجازی متره و برآورد)

آموزش آنلاین متره و برآورد در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، علاوه بر برگزاری دوره های حضوری آموزش متره و برآورد این شرایط را برای علاقه مندان به یادگیری این مهارت ایجاد کرده است. که افراد بتوانند در دوره های آموزش آنلاین متره و برآورد شرکت کرده و مهارت و دانش لازم در این زمینه را به صورت مجازی فرا گیرد. در این صورت هنرجو می تواند در محیط خانه در کلاس های مجازی این دوره شرکت کرده و علاوه بر آموزش مطالب، سوالات و مشکلات خود را نیز بپرسد. لازم به ذکر است که در پایان دوره، هنرجو می تواند مدرک دوزبانه و بین المللی دوره آموزش غیر حضوری متره و برآورد را از مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، دریافت کند.

معرفی مدارک پایان دوره آموزش آنلاین متره و برآورد

مدرک دوره آموزش مجازی متره و برآورد مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. (آموزش غیر حضوری متره و برآورد)

آموزش آنلاین متره و برآورد
آموزش آنلاین متره و برآورد

دوره های آموزشی دپارتمان معماری و دکوراسیون داخلی در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

رضا شریفی ۲۶-دی-۱۴۰۲