آموزش آنلاین گوهرشناسی کاربردی

آموزش آنلاین گوهرشناسی کاربردی

آموزش آنلاین گوهرشناسی کاربردی

آموزش آنلاین گوهرشناسی کاربردی: گوهرشناسی دانش مطالعه و ارزش گذاری سنگ های قیمتی می باشد. در این صورت کسی که در زمینه گوهرشناسی فعالیت می کند، گوهرشناس می باشد. به طور کلی گوهرشناسی صنعتی است که تخصص در آن می تواند شغل های مناسب و پردرآمدی را برای افراد به ارمغان بیاورد. از جمله این فرصت های شغلی می توان به طراح جواهرات قیمتی، ارزیاب سنگ های قیمتی و …. اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با شغل گوهرشناسی آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه بیان کنیم. (آموزش آنلاین گوهرشناسی)

گوهرشناسی چیست؟

گوهرشناسی شاخه ای از کانی شناسی می باشد که ماهیت آن، شناسایی گوهر است. در گوهرشناسی متخصصان سنگ های قیمتی را با ویژگی ها و خصوصیات آن مانند رنگ، کیفیت، برش، عیار و … مشخص می کنند. در صنعت گوهرشناسی علاوه بر گوهرشناسان، متخصصان دیگری از جمله جواهرسازان، فلزکاران، ارزیابان و …. وجود دارند که می توانند در این زمینه فعالیت کنند. در واقع این افراد باید شناسایی گوهر را درک کنند تا بتوانند به سوالات مشتریان در این حوزه پاسخ دهند. لازم به ذکر است که تاریخچه صنعت گوهرشناسی به قرن نوزدهم بر می گردد که هدف آن شناسایی سنگ های قیمتی، ارزیابی کیفیت و تشخیص فواید و مزایای درمانی انواع سنگ ها، تایید صحت و …. می باشد. (آموزش مجازی گوهرشناسی)

آموزش آنلاین گوهرشناسی
آموزش آنلاین گوهرشناسی

معیار ارزش گذاری در گوهرشناسی

زیبایی
  • شرط اولیه برای این که یک ماده به عنوان گوهر شناخته شود، زیبایی گوهر می باشد. ملاک های زیبایی یک گوهر می تواند شامل درخشندگی، شفافیت، جلا، پراکندگی نور و رنگ و …. باشد. (آموزش مجازی گوهرشناسی)
قابلیت حمل و نقل
  • یکی از فاکتور های مهم گوهر ها، قابلیت حمل و نقل گوهر ها می باشد. گوهر ها، معمولاً در اندازه های کوچک بوده و تمام ثروت و دارایی به این شکل، بر روی کف دست از یک کشور به کشور دیگر حمل می شود. 
پایداری (آموزش غیر حضوری گوهرشناسی)
  • میزان پایداری که یک سنگ دارد ، نشان می دهد که آیا یک سنگ یا یک گوهر باید به عنوان یکی از اقلام کلکسیونر استفاده شود و یا این که می توان از آن استفاده مفید کرد. به طور مثال بعضی از  گوهرها ممکن است شکننده باشند و به راحتی خرد شوند. در حالی که گوهر دیگری به اندازه ای نرم باشد که به آسانی خراش بردارند. از طرف دیگر، گوهر هایی که دارای سختی بالایی هستند، صیقل خود را حفظ کرده و برای مدت طولانی، خوب به نظر می رسند.
معروف بودن
  • گوهر های خاص، زمانی که توسط خانواده های سلطنتی استفاده می شوند، محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا می کنند. بنابراین می تواند گفت که معروف شدن، تاثیر زیادی بر روی گوهر دارد. (آموزش آنلاین گوهرشناسی)
کمیابی
  • انسان ها بر روی گوهر های کمیاب ارزش زیادی قائل می باشند. این یکی از خصوصیات ارزشمند گوهر ها می باشد. چرا که به دست آوردن آن ها کار سختی است و این کار زمانی اتفاق می افتد که گوهر، در بازار موجود نبوده و یا در طبیعت نادر باشد.

آشنایی با موقعیت های شغلی در حرفه گوهرشناسی

  • ارزیاب سنگ های قیمتی
  • طراح طلا و جواهر
  • عمده فروش سنگ های قیمتی
  • تعمیرکار طلا و جواهر
  • خریدار سنگ های قیمتی (آموزش آنلاین گوهرشناسی)
  • آزمایشگاه و تحقیقات حرفه ای
  • متخصص حراج سنگ های قیمتی
  • خرده فروش سنگ های قیمتی
  • و ….

آموزش آنلاین گوهرشناسی کاربردی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

با توجه به مطالبی که گفته شد، می توان گفت که علم گوهر شناسی از اهمیت بالایی در صنعت طلا و جواهر برخوردار است. بنابراین در صورتی که قصد دارید علم مربوط به گوهرشناسی را فراگرفته و سنگ های قیمتی و ویژگی ها و خصوصیات آن ها را به صورت کامل یاد بگیرید، ما به شما شرکت در دوره های آموزش گوهرشناسی کاربرد در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد را پیشنهاد می کنیم. با شرکت در این دوره شما با صفر تا صد مباحث این دوره آشنا خواهید شد. (آموزش غیر حضوری گوهرشناسی)

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، علاوه بر برگزاری دوره های حضوری گوهرشناسی، این شرایط را برای علاقه مندان به یادگیری این مهارت ایجاد کرده است. که افراد بتوانند در دوره های آموزش آنلاین گوهرشناسی کاربردی، شرکت کرده و مهارت و دانش لازم در این زمینه را به صورت مجازی فرا گیرد. در این صورت هنرجو می تواند در محیط خانه در کلاس های مجازی گوهرشناسی کاربردی شرکت کرده و علاوه بر آموزش مطالب، سوالات و مشکلات خود را نیز بپرسد. لازم به ذکر است که در پایان دوره، هنرجو می تواند مدرک دوزبانه و بین المللی دوره آموزش آنلاین گوهرشناسی کاربردی را از مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، دریافت کند.

مهارت های اکتسابی پس از دوره آموزش آنلاین گوهرشناسی کاربردی

  • آشنایی کامل در رابطه با اصول و مبانی پیدایش و شناسایی سنگ الماس
  • مهارت شناسایی و تشخیص سنگ هایی با رنگ طبیعی از رنگ های مصنوعی
  • کسب شناخت و اطلاعات کافی در رابطه با بررسی سنگ های رنگی
  • به دست آوردن مهارت لازم برای درجه بندی انواع الماس از نظر رنگ، پاکی و برش به وسیله ذربین
  • آشنایی با پایه و مبانی سنگ شناسی یا گوهر شناسی (آموزش مجازی گوهرشناسی)
  • آموزش و یادگیری اصول و تکنیک های خرید و فروش جواهرات.  سنگ های گرانبها در بازار جهان و ایران

دوره های مرتبط  به دپارتمان گوهرشناسی و طلا و جواهر در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

معرفی مدارک پایان دوره آموزش آنلاین گوهرشناسی کاربردی

مدرک دوره آموزش مجازی گوهرشناسی کاربردی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. (آموزش غیر حضوری گوهرشناسی)

رضا شریفی ۲۴-دی-۱۴۰۲