آموزش تحلیل بورس تکنیکال(دوره تحلیل بورس تکنیکال)

آموزش تحلیل بورس تکنیکال(دوره تحلیل بورس تکنیکال)

آموزش تحلیل بورس تکنیکال(دوره تحلیل بورس تکنیکال): موفقیت در سرمایه گذاری بازارهای بورسی نیازمند داشتن اطلاعات، مهارت و تخصص در این زمینه می باشد. به صورتی که فرد سرمایه گذار باید قادر باشد بازار های مالی را به درستی تحلیل و بررسی نماید. به طور کل دو روش اساسی برای تحلیل بازار های بورسی وجود دارد: تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال.

در این مقاله به بررسی تحلیل تکنیکال میپردازیم که یکی از مهم ترین و کارامدترین روش های تحلیل می باشد. و با استفاده از آن می توان رفتار احتمالی نمودار ها در آینده را با استفاده از داده های گذشته پیش بینی نمود. شما میتوانید با پیش بینی وضعیت آینده بازار اقدام به خرید و فروش سهم نمایید. به همین دلیل قبل از شروع به سرمایه گذاری در بازار های بورسی توصیه می شود دوره ها و آموزش های لازم را بگذرانید.

آموزش تحلیل بورس تکنیکال(دوره تحلیل بورس تکنیکال)
آموزش تحلیل بورس تکنیکال(دوره تحلیل بورس تکنیکال)

تحلیلگر تکنیکال به چه کسی میگویند؟

به شخصی که در رابطه با الفبای تحلیل تکنیکال اطلاعات لازم و کافی دارد و در معاملات و تحقیقات خود این روش را مورد استفاده قرار میدهد، تحلیلگر تکنیکال میگویند. در واقع یک تحلیگر تکنیکال با نگاه کردن به الگو ها و روند های قیمتی، و بر اساس عملکرد گذشته بازار، قادر است بهترین سیگنال ها را در بازار شناسایی کند. به تحلیگر تکنیکال چارتیست، تحلیلگر بازار، تحلیل گر نموداری یا تکنیکالیست نیز گفته می شود.

اصول تحلیل تکنیکال

میتوان به طور قطع این موضوع را بیان کرد که تحلیل تکنیکال بر سه اصل استوار است. هر اتفاق یا خبری در تحلیل تکنیکال تاثیر خودش را بر قیمت خواهد گذاشت. قیمت سهام در بازار طبق یک روند خاصی حرکت میکند. علاوه بر این تمامی رفتارهای بازار به طور مکرر تکرار می شود و ما میتوانیم از این تکرار سود کسب کنیم.

سه اصل تحلیل تکنیکال عبارت است از:

  • همه چیز در قیمت لحاظ شده است .
  • قیمت ها طبق روند مشخصی حرکت میکنند.
  • تاریخ تکرار می شود.

کاربرد های تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال کاربردهای فراوانی دارد. از جمله آن میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • در همه بازه های زمانی میتوان از آن استفاده کرد.
  • با مراحل یادگیری تحلیل تکنیکال بورس قادر هستید در زمان هایی که بازار نوسانات زیادی دارد، نسبت به هر نوسان واکنش درست و به موقعی داشته باشید.
  • تحلیل تکنیکال دارای خاصیت انعطاف پذیری است و به راحتی با همه بازارهای مالی سازگار خواهد شد.
  • با به بکارگیری روش تحلیل تکنیکال قادر به پیش بینی قیمت یک سهم در آینده خواهید بود.
  • زمان درست برای خرید و فروش یک سهم را به شما نشان میدهد.
  • در تمام بازه های زمانی کوتاه مدت، بلند مدت، میان مدت میتوان قیمت یک سهم را بررسی نمود.
  • تحلیل نمودار ها در روش تکنیکال به راحتی انجام میگیرد و نیاز به صرف زمان طولانی نمی باشد.

محدودیت های تحلیل تکنیکال

در تحلیل تکنیکال محدودیت های بسیار اندکی وجود دارد. از جمله:

  • در تحلیل تکنیکال برای عرضه های اولیه نموداری وجود ندارد که بتوان از آن استفاده نمود. در صورتی که همه مردم عرضه اولیه را خریداری می کنند.
  • به عقیده بعضی از تحلیل گران بنیادی، همه چیز را  نمیتوان از گذشته نمودار قیمت به دست آورد و این امکان وجود دارد که بعضی از اتفاقات به صورت بنیادی رشد کنند. در صورتی که تحلیلگران تکنیکال معتقدند همه چیز در قیمت نشان داده می شود.

انواع روش های تحلیل تکنیکال (آموزش تحلیل بورس تکنیکال)

به طور کل تحلیل تکنیکال به دو روش صورت میگیرد. که عبارت است از:

تحلیل تکنیکال به روش ذهنی (Subjective)

  • در روش ذهنی در واقع تحلیل گران با نگاه کردن به نمودار سهام الگوهایی را از آن برداشت میکنند و طبق آن به اظهار نظر می پردازند. در روش ذهنی امکان به وجود آمدن نظرات متفاوت وجود دارد چرا که ممکن است شخصی یک الگو را در نموداری ببیند اما شخص دیگر قادر به تشخیص آن نباشد.

تحلیل تکنیکال به روش عینی (Objective)

  • قیمت گذاری به صورت دقیق را تحلیل عینی میگویند. در این روش در واقع تحلیل گران با انجام محاسبات دقیق قیمت سهام را ارزش گذاری میکنند. در بین دو روش موجود برای تحلیل تکنیکال میتوان گفت تحلیل عینی روش دقیق تری می باشد و تحلیل گران بیشتری با قیمت آن موافقند.

ابزار های مورد استفاده در دوره تحلیل تکنیکال بورس

یکی از کاربرد های تحلیل تکنیکال در بورس، استفاده از ابزار های این تحلیل می باشد، که در دوره های آموزش تحلیل تکنیکال به طور کامل به آن پرداخته می شود. این ابزار ها عبارتند از: (آموزش تحلیل بورس تکنیکال)

  • الگوهای قیمتی
  • انواع نمودار قیمتی
  • اسیلاتور و اندیکاتور
  • پرایس اکشن
  • امواج الیوت
  • خطوط فیبوناچی 
  • الگوهای هارمونیک

سخن پایانی:

با توجه به مطالبی که در بالا بیان شد میتوان نتیجه گرفت یکی از پرکاربردترین روش ها برای پیش بینی وضعیت بازار سهام، تحلیل تکنیکال می باشد. در این روش ابزار ها و روش های بسیاری وجود دارد و به این ترتیب همه افراد قادر هستند برای سرمایه گذاری و پیش بینی قیمت ها از آن استفاده نمایند.

علاوه بر این تحلیل تکنیکال قابلیت استفاده در تمام بازار های مالی بازار طلا، بورس، سکه و ..  را دارد. به همین دلیل توصیه می شود با شرکت در دوره های آموزشی تحلیل تکنیکال کلیه اصول و قواعد مربوط به این روش را به طور کامل آموزش دیده تا بتوانید به یک سرمایه گذار موفق تبدیل شوید.

آموزش تحلیل بورس تکنیکال(دوره تحلیل بورس تکنیکال)
آموزش تحلیل بورس تکنیکال(دوره تحلیل بورس تکنیکال)

کلاس های بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

تمامی علاقه مندان به یادگیری تحلیل ها از مقدماتی تا پیشرفته، همچنین کسانی که در این بازار فعالیت می کنند اما قصد دارند که به صورت حرفه ای فعالیت خود را ادامه دهند، می توانند با شرکت در دوره های آموزش بورس و سرمایه گذاری در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد از پایه تا پیشرفته تحلیل ها و مباحث بورسی را آموزش ببینند و مهارت های لازم را برای انجام معاملات بورسی و تحلیل های بورسی به دست آورند.

معرفی مدارک پایان دوره بورس (آموزش تحلیل بورس تکنیکال)

مدرک دوره بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۶-بهمن-۱۴۰۲