آموزش خلاقانه معماری(دوره معماری با مدرک)

آموزش خلاقانه معماری(دوره معماری با مدرک)

آموزش خلاقانه معماری(دوره معماری با مدرک): میتوان گفت رشته معماری در بعد هنری و علمی فعال است. به عبارتی افراد دارای دیدگاه سنتی، معماری را آفرینش و ایجاد فضاهای زیبا و خلاقانه می دانند. با آموختن و فراگیری این دانش میتوان برای ایجاد فضاهای کاربردی و زیبا سازی فضا اقدام نمود. آموزش معماری و استفاده از این هنر زیبا و منحصر به فرد که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است، به زندگی انسان ها، زیبایی های خاصی میبخشد.

به طور کل نمیتوان تاثیر معماری را بر زندگی افراد مختلف نادیده گرفت. ایده های خلاقانه در این هنر که منجر به ایجاد فضاهای زیبا و چشم نواز میشود مورد توجه بسیاری از افراد از جمله گردشگران و جهان گردان قرار میگیرد. علاقه مندان به هنر معماری میتوانند با شرکت در دوره های آموزش معماری در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد کلیه اصول خلاقانه و روش های کاربردی آن را یادگرفته و به صورت فرد با تجربه وارد بازار کار شوند.

آموزش خلاقانه معماری(دوره معماری با مدرک)
آموزش خلاقانه معماری(دوره معماری با مدرک)

معماری چیست؟

تعریف ساده از رشته معماری را میتوانیم اینگونه بیان کنیم: علم و هنری که یک ساختمان را متناسب با کاربردی که دارد به زیباترین شکل ممکن طراحی میکند. به گونه ای که برای انجام فعالیت های روزانه مناسب باشد. برای ایجاد این فضاها از مواردی مانند رنگ، نور مناسب و مصالح مورد نیاز استفاده میکنند تا به هدف نهایی که همان طراحی ساختمان به بهترین و زیباترین شکل ممکن می باشد دست یابند.

در واقع در طراحی معماری موضوعاتی که از اهمیت بالایی برخوردارند. عبارتند از: سازه سالم با برنامه ریزی ساده و سایر جنبه های هنری از جمله دوام، ماندگاری، استفاده از مواد و مصالح مطلوب، استفاده از رنگ آمیزی مطلوب و مناسب، استفاده از تزیینات جهت آراستگی بیشتر ساختمان، تناسبات و مقیاس مناسب و … . برای موفق شدن در این هنر نیازمند ایده ها و آموزش خلاقانه می باشد.

وظایف یک مهندس معمار چیست؟

مهندس معمار با کسب مدرک معتبر و گذراندان دوره های آموزش خلاقانه معماری، زمانی که وارد بازار کار می شود وظایف متعددی را بر عهده دارد. اما شغل اصلی مهندس معمار را میتوان اینگونه بیان کرد: طراح و سازنده بناها و ساختمان های مختلف می باشند. در واقع یک مهندس معمار وظیفه طراحی نقشه های ساختمان و برنامه جدید برای باز سازی بناهای قدیمی را بر عهده دارد.

 لازم است معمار این وظایف را  با تکیه بر دانش مهندسی، ذوق هنری و خلاقانه، شناخت و مطالعه در رابطه با فرهنگ و آداب و رسوم جوامع مختلف و مناطق جغرافیایی انجام دهد. تا بتواند بهترین نتیجه را از فعالیت های خود بگیرد. از جمله زمینه هایی که یک معمار میتواند در آن به فعالیت بپردازد میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • طراحی (از طرح های اولیه یک بنا تا مراحل اجرا و طراحی اجزای مورد استفاده در یک ساختمان)
  • مهندس ناظر (نظارت بر روند درست انجام کار در مراحل اجرایی ساختمان)
  • مدیریت پروژه (مدیریت کردن و هماهنگی اجرایی پرژه های معماری)
  • مهندسی مشاور (رهبری و سرپرستی دفتر های مشاوره  معماری)
  • سرپرستی موسسات معماری و پیمانکاری 
  • وظیفه طراحی پارک ها و میدان های شهر همچنین محوطه سازی در فضاهای شهری
  • همکاری کردن با متخصصین مختلف از جمله اکولوژیست ها، جغرافیدانان، اقلیم شناسان و … که کار آن ها به نحوی مرتبط با سازماندهی محیط زیست می باشد.
  • انجام دکوراسیون داخلی، طراحی بناها در مقیاس کوچک
  • همکاری کردن در انجام پروژه های شهری و شهرسازی
  • وظیفه انجام کارهای پژوهشی و آموزشی در زمینه طراحی فضاهای مختلف

ویژگی هایی که یک معمار لازم است داشته باشد

معماران با توجه به وظایف متعددی که برعهده دارند. باید دارای این ویژگی ها باشند تا بتوانند  این مسئولیت ها را به انجام برسانند:

  • یک مهندس معمار باید قادر باشد تا بر روی مصالح ساختمانی مختلف اشراف کامل داشته باشد.
  • مهندسان معمار باید بتوانند علاوه بر انجام وظایف خود به عنوان یک صنعتگر حرفه ای نیز عمل کند.
  • مهندسان معمار باید برای برخورد با کارفرماهای مختلف آمادگی لازم را داشته باشند و تا حدودی سیاستمدار باشند.
  • لازم است در رابطه با فرهنگ و آداب و رسوم جوامع مختلف به مطالعه بپردازند و شناخت کافی از آن به دست آورند. تا بتوانند در شغل خود و طراحی ساختمان موفق عمل کند.
  • از مهم ترین ویژگی هایی که بک معمار باید داشته باشد هنرمند بودن و داشتن دید خلاقانه می باشد. تا قادر باشد عناصر، تکنیک ها، سبک های بصری هنر معماری را به خوبی بشناسد و در شغل معماری آن ها را به کار گیرد.

آموزش خلاقانه معماری(دوره معماری با مدرک)

هنر معماری همانند سایر رشته ها از جمله فیلم سازی، طلا سازی، طراحی و … نیاز به افراد دارای ذهن خلاق دارند. دوره های آموزش معماری در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد با اساتید مجرب در این زمبنه اقدام به آموزش خلاقانه هنر معماری به علاقه مندان نموده و یکی از بهترین مراکز در این امر می باشد. همانطور که میدانید خلاقیت و نو آوری عبارت است از به کارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا ایده جدید. که این امر در طراحی و ساخت سازه ها بسیار پر اهمیت است.

در عصر جدید و با به وجود آمدن تکنیک های مدرن و نرم افزار های متفاوت معماری، خلاقیت معماران و این تکنولوژی ها با هم ترکیب شده و میتوانند بناهای زیبا و کاربردی را به اجرا دراوذند در حالی که بناهای قدیمی بدون هیج زیبایی خاصی فقط نقش سرپناه را برای افراد مختلف ایفا میکردند. بسیاری از روانشناسان مختلف اعتقاد دارند که آموزش های درست و بجا نقش بسیار مهمی در پروش و خلاقیت بر عهده دارند. برای اینکه یک معمار موفق باشید بهتر است بدانید که مهم ترین اصل به وجود آوردن ایده و فکر های تازه می باشد و در این کار نباید از ایده های دیگران تقلید کرد.

آموزش خلاقانه معماری(دوره معماری با مدرک)
آموزش خلاقانه معماری(دوره معماری با مدرک)

دوره های دپارتمان معماری و دکوراسیون داخلی در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره آموزش معماری و دکوراسیون داخلی

مدرک دوره آموزش صفر تا صد معماری و دکوراسیون داخلی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۷-اردیبهشت-۱۴۰۰