آموزش مهارت های معماری (دوره های معماری مجتمع فنی)

آموزش مهارت های معماری (دوره های معماری مجتمع فنی)

آموزش مهارت های معماری (دوره های معماری مجتمع فنی): از قدیم الایام هنر و علم معماری وجود داشته و امروزه نیز با افزایش جمعیت، نیاز برای ساخت و ساز در سراسر دنیا، به بیشترین میزان خود رسیده است. در واقع معماری فرآیندی است که با فراگیری دانش و علم مختص به آن و با استفاده از خلاقیت افراد موجب ایجاد فضا های کاربردی و بهینه سازی محیط می شود. یک معمار موفق کسی است که مهارت های لازم در رشته معماری را داشته باشد و بتواند به بهترین شکل ممکن از مهارت های خود استفاده کند. در ادامه مقاله، به آموزش مهارت های معماری می پردازیم.

آموزش مهارت های معماری
آموزش مهارت های معماری

آموزش مهارت های معماری

مهم ترین و ابتدایی ترین مهارت معماری، طراحی می باشد

  • طراحی یکی از مهم ترین و پایه ترین مهارتی است که هر معمار باید از آن برخوردار باشد. حال سوال پیش می آید که چرا طراحی در حرفه معماری از اهمیت بالایی برخوردار است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نقشه های طراحی شده توسط یک معمار، پل ارتباطی او با بیننده محسوب می شود. چرا که در صورت عدم حضور معمار، طراحی های او هستند که با ذهن بیننده ارتباط برقرار می کند. به همین دلیل طراحی یکی از مهارت هایی است که حرفه ای بودن در آن، میزان توانمندی های معمار را نشان می دهد.

برخوداری از مهارت تفکر انتقادی 

  • تفکر انتقادی یک ابزار اساسی در مهارت های معماری به شمار می رود. در واقع تفکر انتقادی مهارتی است که معمار می تواند با استفاده از آن در زمینه های مختلف از جمله سیاست، اقتصاد، اجتماع و …. با افراد خارج از حوزه فعالیت خود، ارتباط برقرار کند. مهارت تفکر انتقادی برای تشخیص درست از غلط، پیش بینی گام بعدی در پروژه، تجسم آینده و …. مورد استفاده بسیاری از معماران قرار می گیرد.

مدلسازی و بررسی مدل های مختلف

  • مدل سازی، یکی دیگر از مهارت های مهم برای مفهوم سازی و ایجاد ارتباط می باشد که فراگیری این دانش برای معمار امری ضروری است. در واقع یک معمار برای شروع همکاری و انجام پروژه هایش، ابتدا مدل های فیزیکی کار خود را به نمایش می گذارد و این گونه با مخاطبان ارتباط می گیرد. امروزه مدل سازی دیجیتال در میان افراد رواج پیدا کرده و علاوه بر سرعت بخشیدن به روند مدلسازی، امکان بررسی عناصر مختلف با جزئیات کامل را به معمار می دهد.

مهارت ارائه و کنفرانس مطالب

  • هر معماری در زندگی کاری خود، خواه ناخواه در موقعیتی قرار می گیرد که باید مطالب خود را به دیگران ارائه دهد. فرقی نمی کند که این کنفرنس در مقابل یک مجمعی از افراد باشد و یا در مقابل یک مشتری، در هر صورت مطالب او باید دارای محتوایی جذاب، کوتاه و واضح باشد. تهیه مطالب با کیفیت بالا در واقع نشان دهنده هنر یک معمار می باشد. بهتر است بدانید که یک معمار می تواند برای تاثیر گذاری بیشتر ارائه خود، می تواند از نرم افزار هایی مانند  ایلاستریتور، فتوشاپ، این دیزاین و ….. استفاده کند.

مهارت رهبری

  • یک معمار موفق کسی است که بتواند یک رهبر موفق باشد و یک رهبر موفق کسی است که به بهترین نحو ممکن تیم خود را هدایت کند، نه تنها یک سرگروه خوب باشد بلکه باید یک عضو گروه خوب نیز باشد، به تیم خود انگیزه دهد، روابط خوبی با دیگر اعضای گروه برقرار کند. بنابراین هر معماری برای موفق شدن در هر پروژه ای باید رهبر موفقی باشد.

مهارت ارتباطی

  • ارتباط برقرار کردن جزء مهارتی می باشد که نه تنها در رشته معماری بلکه در تمامی مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که ما هر روز با انسان هایی رو به رو می شویم که از هر نظری ممکن است که با ما متفاوت باشند، بنابراین همه ما لازم داریم که مهارت ارتباطی خود را تقویت کنیم. به طور کلی یک معمار می تواند به صورت کلامی، گرافیک و نقاشی با افراد ارتباط بگیرد. حال یک معمار باید بداند که چگونه از این روش های ارتباطی، به بهترین و کارآمد ترین شکل ممکن استفاده کند. 

مهارت انجام چندین کار به صورت همزمان

  • اگر قرار باشد که یک معمار حرفه ای شوید، انجام همزمان چندین کار، یک مهارت ضروری محسوب می شود. یک معمار موظف است که کار هایش را به صورت منسجم انجام دهد و عملکرد خود را بر اساس آن مدیریت کند. علاوه بر این، یک معمار باید دانش و مهارت های خود را نه تنها در زمینه کاری، بلکه در تمام زمینه های مرتبط با معماری نیز گسترش دهد.

مهارت کار با رایانه (سیستم)

  • هر معماری برای انجام طراحی هایش نیاز دارد که مهارت کار با نرم افزار های مختلف طراحی را آموزش ببیند. از جمله نرم افزار های مخصوص طراحی می توان به نرم افزار اتوکد، تری دی مکس، رویت، اسکچاپ و …. اشاره کرد. 

دوره های معماری مجتمع فنی تهران (میرداماد)

آموزش مهارت های معماری
آموزش مهارت های معماری

کلاس معماری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

تمامی علاقه مندان به دوره های آموزشی معماری، همچنین دانشجویان و مهندسان معماری می توانند با شرکت در دوره های معماری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، تمامی مهارت های لازم را در این دوره آموزش ببینند. هنرجو می تواند پس از گذراندن کلاس های معماری، مدرک معتبر و بین المللی مربوط به این دوره را دریافت کند.

معرفی مدارک پایان دوره آموزش مهارت های معماری

مدرک دوره معماری مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۸-اردیبهشت-۱۴۰۰