آموزش کامل معماری(صفر تا صد مهندسی معماری)

آموزش کامل معماری(صفر تا صد مهندسی معماری)

آموزش کامل معماری(صفر تا صد مهندسی معماری): یکی از جذاب ترین رشته های دانشگاهی در گروه ریاضی مهندسی معماری است. جذابیت این رشته از ان جهت می باشد که در واقع معماری نوعی هنر است و داشتن ذوق هنری برای فعالیت در این رشته الزامی است. بنابراین تعریف مهندسی معماری را میتوان اینگونه بیان کرد: هنرمندی که با بکارگیری مباحث ریاضی و هندسی اقدام به ساخت یک بنا با طول عمر بالا می کند.

معماری را ترکیبی از علم و هنر میدانند چرا که مهندس معمار در هنگام طراحی و ساخت یک بنا باید توجه کند که فضای آرامبخشی برا ساکنان ایجاد نماید. این رشته توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده و علاقه مندان به این هنر با گذراندن تحصیلات دانشگاهی یا شرکت در دوره آموزش معماری که در مراکز مختلف برگزار می شود اقدام به فعالیت در این شاخه هنری پر طرفدار می نمایند و صفر تا صد رشته معماری را میاموزند.

آموزش کامل معماری(صفر تا صد مهندسی معماری)
آموزش کامل معماری(صفر تا صد مهندسی معماری)

معماری در گذر زمان

با گذشت زمان و با توجه به پیشرفت های هنری صورت گرفته، هنر معماری نیز پیشرفت چشم گیری داشته است. ساختمان هایی که در گذر زمان ساخته می شود قادر به برآورده سازی نیازهای بیشتری از انسان ها می باشد چرا که در گذشته هدف از ساخت بنا تنها ایفا کردن نقش سرپناه بود اما امروزه تاثیرات محیط زندگی بر روحیات افراد نیز مورد توجه قرار گرفته و ساختمان هایی طراحی میشود که کلیه نیازهای انسان را برآورده می سازد.

از جمله بناهایی که در طول تاریخ برای بر طرف کردن نیاز های مختلف انسان طراحی و ساخته شده است. میتوان به : کلیسا، موزه، مجتمع های فرهنگی، مدارس، دانشگاه ها، بیمارستانها و .. اشاره نمود. مهندسان معمار با توجه به نیاز های کاربری انسان فضایی را طراحی کرده و اقدام به ساخت آن می نمایند. از جمله کاربری های مختلف میتوان به کاربری دولتی، کاربری آموزشی، کاربری های درمانی و .. اشاره کرد.

سه اصل مهم معماری:

معماری دارای اصول بسیاری می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. در دوره آموزش معماری صفر تا صد به سه اصل مهم در این رشته پرداخته می شود. در قسمت زیر، به این سه اصل اشاره شده است:

  • اصل ایستایی

یکی از مواردی که لازم است ساختمان دارای آن باشد اصل ایستایی می باشد. یک ساختمان باید به گونه ای ساخته شود که در مقابل عوامل مختلف مقاوم باشد. مانند زلزله، باد، حرارت و … . در ساختار ایستایی باید مشخصات فنی سازه را مورد توجه قرار داد. به عنوان مثال استفاده از مواد و مصالح مرغوب

  • اصل کارایی ساختمان

منظور از این اصل اینگونه بیان می شود: سازه مورد نظر برای دستیابی به چه هدفی ساخته می شود. و در چه مواردی قرار است مورد استفاده قرار گیرد.با توجه به کارایی سازه باید طراحی انجام گیرد تا قسمت های مورد نیاز به آن اضافه گردد.

بازار کار رشته معماری

افراد بعد از فارغ التحصیل شدن در دوره های صفر تا صد رشته معماری و دریافت مدرک دوره آموزش معماری، قادر به ورود به بازار کار در عناوین متفاوتی می باشند. از جمله آن عبارت است از:

  • طراحی: شامل طراحی سازه از مراحل ابتدایی تا مرحله ساخت.
  • مهندسی ناظر: نظارت بر روند و صحت انجام کار.
  • مدیریت پروژه: به معنی هماهنگی و اجرای انواع پروژه های معماری
  • مهندسی مشاور: سرپرستی و رهبری کردن در دفاتر مربوط به مهندسن مشاور.
  • طراحی کردن انواع فضاهای شهری مثل میادین، پارک ها و …
  • قادر به تاسیس مراکز پیمانکاری می باشند.
  • طراحی بناهای شخصی در اندازه های کوچک
  • همکاری با سایر کارشناسان محیط زیست از جمله : اکولوژیست ها، اقلیم شناسان، برنامه ریزان اقتصادی و ….
  • و …

آموزش کامل معماری(صفر تا صد رشته معماری)

رشته معماری امروزه به دلیل جذابیتش طرفدارن بسیاری دارد. علاوه بر آن با گسترش جوامع و افزایش روز افزون نیاز به ساخت و ساز بازار کار فراوانی برای این رشته ایجاد گردیده. ممکن است افراد بسیاری با داشتن مدرک دانشگاهی معتبر مهارت کافی برای کار کردن و شروع به فعالیت را نداشته باشند. توصیه میشود برای ورود به بازار کار این حرفه در دوره های آموزش صفر تا صد رشته معماری در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد شرکت کرده و مهارت های مورد نیاز را کسب کنید. سپس میتوانید به صورت حرفه ای و به عنوان یک فرد با تجربه در این حرفه به فعالیت بپردازید. علاوه بر آن پس از پایان دوره آموزش معماری هنرجو میتواند مدرک معتبر بین المللی دریافت نماید.

آموزش کامل معماری(صفر تا صد مهندسی معماری)
آموزش کامل معماری(صفر تا صد مهندسی معماری)

دوره های معماری مجتمع فنی تهران (میرداماد)

معرفی مدارک پایان دوره آموزش معماری صفر تا صد

مدرک دوره آموزش معماری مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱۵-بهمن-۱۴۰۲