بازار بورس کی برمیگرده (بورس چه زمانی مثبت میشه؟)

بازار بورس کی برمیگرده (بورس چه زمانی مثبت میشه؟)

بازار بورس کی برمیگرده (بورس چه زمانی مثبت میشه؟): امروزه بسیاری از افرادی که در بازار بورس فعالیت می کنند، تمام دغدغه اشان این است که بازار بورس کی برمیگرده و چه زمانی بورس مثبت میشه؟ لازم به ذکر است که در مورد تغییر روند بازار و شاخص کل، نظریه های متعددی از طرف تحلیلگران و سرمایه گذاران بورسی وجود دارد. بعضی از آن ها معتقدند که روند بازار صعودی خواهد شد و برخی دیگر بر این باورند که روند منفی بازار همچنان ادامه خواهد داشت.

بازار بورس کی برمیگرده
بازار بورس کی برمیگرده

بورس چه زمانی مثبت میشه؟

(بازار منفی بورس تا کی ادامه دارد؟)در واقع بورس زمانی مثبت می شود که علت های منفی بازار به حالت عادی برگردد. از علت های که موجع به منفی شدن بازار می شود، می توان به کاهش قیمت دلار، تاثیر اخبار و شایعات و تصمیمات سیاسی بر روی بازار، ترس بازار سهام از قیمت گذاری برخی از کالا ها، عملکرد نادرست دولت، ورود مستقیم و به ‌دور از تحلیل بخش قابل ‌توجهی از سرمایه ‌گذاران جدید و بی ‌تجربه در اوج بازار، رفتار هیجانی حقیقی ها، عدم حمایت همه جانبه حقوقی ها و … اشاره کرد.

به طور مثال زمانی که حقوقی ها حمایت دوباره خود را به بازار برگردانند و حقیقی ها دست از رفتار های هیجانی خود بردارند و به درستی سهامداری کنند و به این درک برسند که سهامداری و سرمایه گذاری در بورس را طبق اصول سرمایه گذاری انجام دهند. در این صورت ممکن است که بازار و شاخص بورس، به حالت عادی برگردد و یا حتی مثبت شود. 

برای تحلیل مثبت و یا منفی بودن بازار چه کنیم؟

می توان گفت که اغلب سرمایه گذاران در بازار بورس، بدون هیچ آگهی و دانشی، سرمایه خود را وارد بازار بورس کرده اند و هیچ دیدگاهی راجع به شاخص بورس، تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، اصول سرمایه گذاری در بورس، مدیریت پرتفوی، تحلیل روانشناختی بازار و …. ندارند. این افراد روند خرید و فروش و معاملات خود را بر اساس تحلیل ها و نظریه های دیگران پیش می برند. به همین دلیل است که بسیاری از آن ها گمراه شده و دچار ضرر و زیان می شوند. ما در این مقاله شما را با مهم ترین تحلیل ها، یعنی تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال آشنا خواهیم کرد. اما شما برای آموزش صفر تا صد این تحلیل ها باید در دوره های آن شرکت کرده تا مهارت تحلیل سهم ها را کسب کنید.

انواع تحلیل های بورسی

به طور کلی برای تحلیل سهم ها در بازار بورس روش ها و تکنیک های زیادی وجود دارد. اما می توان گفت که دو تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال، از مهم ترین و پرکاربرد ترین روش های تحلیل بازار می باشند. (بهترین تحلیل های بورس ایران (تحلیل سهم های بورسی))

تحلیل تکنیکال چیست؟ 

تحلیل تکنیکال روشی است که می توان با استفاده از نمودار، اطلاعات گذشته را بررسی کرده و روند آن را در آینده پیش بینی کرد. این روش تحلیل برای سرمایه گذارانی مناسب است که به بازار دیدگاه کوتاه مدت دارند. در تحلیل تکنیکال سه اصل مهم وجود دارد که این سه اصل شامل موارد زیر است:

  • در تحلیل تکنیکال همه چیز در قیمت بیان می شود.
  • قیمت ها طبق روند مشخصی حرکت می کند.
  • تاریخ تکرار می شود.

تحلیل بنیادی (فاندامنتال) چیست؟

تحلیل بنیادی روشی است که با محاسبه ارزش ذاتی، شرکت هایی که ارزش سرمایه گذاری دارند، مورد بررسی قرار گرفته و شناخته می شوند. در آموزش قدم به قدم تحلیل بنیادی تمامی موارد تاثیر گذار بر قیمت سهم از جمله متغیر های اقتصادی و غیر اقتصادی خرد و کلان باید مورد بررسی قرار گیرد. تحلیل بنیادی سهام مناسب افرادی است که قصد انجام سرمایه گذاری های بلند مدت در بازار های مالی دارند.

نکات مهم برای سرمایه گذاری در بورس

  • در صورتی که سهام شما به صورت متوالی با صف خرید رشد کرده بود، هنگام پایین آمدن صف به قیمت پایانی سهم دقت کنید و در صورت منفی شدن فورا سهم را بفروشید.
  • هنگامی که قیمت سهام در حال افت است و شما با استفاده از تحلیل ها تشخیص دادید که روند نزولی آن تا مدتی ادامه خواهد داشت، بدون معطلی سهم را بفروشید و منتظر برگشتن قیمت آن نباشید. 
  • بدانید که در بازار بورس هیچ شخصی قادر به کسب تمام سود های بازار نیست.
  • به هیچ عنوان برای سرمایه گذاری در بورس از کسی قرض یا وام نگیرید. سعی کنید مازاد بودجه خود را وارد بورس کنید.
  • همیشه مقداری نقدینگی داشته باشید و همه پولتان را به سرمایه‌گذاری و خرید سهام اختصاص ندهید.
  • بهتر است که شما سبد سهام متنوعی داشته باشید.
  • سعی کنید جزء افرادی نباشید که در صف خرید و فروش قرار می گیرند.
  • در هنگام آشنایی با خرید و فروش سهام، به ارزش ذاتی یک سهم توجه کنید.
  • انتظار نداشته باشید که در مدت زمان کوتاهی، سرمایه اتان چندین برابر شود. 
  • سعی کنید سهم های خود را طوری تحلیل کنید که در کمترین قیمت خرید و در بیشترین قیمت بفروشید. 
  • شما باید میزان ریسک پذیری و آستانه تحمل خود در هیجانات را به‌ خوبی بشناسید.
  • و ….

آموزش بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

تمامی علاقه مندان به آموزش الفبای بورس، همچنین کسانی که در این بازار فعالیت می کنند. اما قصد دارند که به صورت حرفه ای فعالیت خود را ادامه دهند، می توانند با شرکت در کلاس های آموزش بورس مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد از پایه تا پیشرفته تحلیل ها و مباحث بورسی را آموزش ببینند. و مهارت های لازم را برای انجام خرید و فروش و تحلیل سهم ها به دست آورند. 

بازار بورس کی برمیگرده
بازار بورس کی برمیگرده

دوره های دپارتمان بورس و سرمایه گذاری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک آموزش صفر تا صد بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۴-بهمن-۱۴۰۲