دوره های تخصصی حسابداری در تهران

دوره های تخصصی حسابداری

دوره های تخصصی حسابداری در تهران: حسابداری رشته ای است که حسابدار با استفاده از دانش و مهارت های لازم در آن، داده ها و اطلاعات را جمع آوری کرده و سپس این داده ها را پردازش می کند و نتیجه این اطلاعات را به مدیر ارائه می دهد تا مدیر بتواند با استفاده از این اطلاعات، تصمیم گیری کند. به طور کلی حسابداری حرفه ای است که بازارکار پررونقی دارد. چرا که هر شرکت یا موسسه ای چه بزرگ باشد، چه کوچک، نیازمند به یک حسابدار خواهد بود. حال لازم است بدانید که به طور کلی حسابداری زیر شاخه های زیادی دارد که در این مقاله قصد داریم درباره مهم ترین و پرکاربردترین دوره های تخصصی حسابداری، مطالبی را ارئه دهیم.

دوره های تخصصی حسابداری
دوره های تخصصی حسابداری

دوره های تخصصی حسابداری

حسابداری مالی

  • حسابداری مالی نوعی از حسابداری می باشد که وضعیت مالی یک سازمان، موسسه، شرکت و … را نشان می دهد. در واقع وظیفه یک حسابدار مالی، ثبت وقایع مالی و تهیه گزارش از صورت های مالی برای استفاده کنندگان می باشد. ممکن است برای شما سوال پیش آید که استفاده کنندگان چه کسانی هستند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که استفاده کنندگان می توانند برون سازمانی و درون سازمانی باشند. اما لازم به ذکر است که تهیه این صورت های مالی، بیشتر برای استفاده کنندگان خارجی نظیر بانک ها، بستانکاران، سرمایه گذاران بالقوه و …. می باشد. 

بازرگانی

  • حسابداری بازرگانی نوعی از حسابداری است که هدف آن توانایی انجام تکنیک های حسابداری شرکت های بازرگانی می باشد. در واقع شرکت های بازرگانی به شرکت هایی گفته می شود که از خارج کالایی را وارد کرده و سپس کالای وارد شده را به بازار عرضه می کنند. 

حسابداری خدماتی

  • حسابداری خدماتی نوعی از حسابداری است که هدف آن آشنایی با تکنیک های حسابداری شرکت های خدماتی می باشد. در این نوع حسابداری، حسابدار همخوانی میان ستون های بدهکار و بستانکار دفتر روزنامه با ستون های مشابه در تراز آزمایشی را بررسی می کند. علاوه بر این یک حسابدار خدماتی باید از مباحثی از جمله انواع گزارش های مالی، چگونگی ثبت وقایع مالی، حسابداری وجوه نقد و بانک، حساب ها و اسناد دریافتنی و دفاتر کل و … آگاه باشد. 

صنعتی

  • حسابداری صنعتی نوعی از حسابداری است که برای واحد های صنعتی و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که این حسابداری تنها بر روی هزینه های تولید یک محصول تمرکز دارد. از این رو به آن، حسابداری بهای تمام شده نیز گفته می شود. از مزایای حسابداری صنعتی می توان به کاهش هزینه ها، کنترل موجودی ها، تصمیم گیری برای تولید بهتر، محاسبه بهای تمام شده، قیمت گذاری خدمات انجام شده و … اشاره کرد.

حسابداری دولتی

  • حسابداری دولتی نوعی از حسابداری است که برای اندازه گیری درآمد ها و هزینه های دولت می باشد. در واقع حسابداری دولتی با بررسی میزان در آمد ها و هزینه های دولت، میزان بودجه را تنظیم کرده و در اختیار مجلس نمایندگان قرار می دهد. به طور کلی حسابداری دولتی به پنج نوع حسابداری از جمله حسابداری عمومی، درآمد های اختصاصی، وجوه جاری، پروژه های عمرانی و حساب مستقل تامین مالی و بازپرداخت بدهی های بلند مدت تقسیم بندی می شود که لازم به ذکر است این نوع حسابداری بر اساس استاندارد های حسابداری دولتی صورت می گیرد نه بر اساس اصول حسابداری مالی.

مدیریت

  • حسابداری مدیریت نوعی از حسابداری می باشد که با استفاده از آن می توان مناسب ترین راه حل را در برخورد با مسائل سازمان پیدا کرد. به طور کلی حسابداری مدیریت شامل مدیریت استراتژی، مدیریت عملکرد و مدیریت ریسک می باشد که نحوه استفاده این نوع مدیریت ها در هر واحد تجاری متفاوت است. در واقع هدف از حسابداری مدیریت، مدیریت برای کاهش ریسک در سرمایه گذاری، اندازه گیری بهای تمام شده تولیدات، قیمت فروش محصولات، خدمات تعیین میزان تولید و …… می باشد. 

حسابرسی 

  • حسابرسی به منظور آنالیز کردن فعالیت های مالی طراحی شده توسط حسابدار می باشد. در واقع هدف از حسابرسی نیز بررسی درستی عملیات مالی و اطلاعات ثبت شده در دفاتر و گزارش های حسابداری موسسه ها می باشد. به طور کلی حسابرسی انواع مختلفی دارد که انواع آن شامل حسابرسی رعایتی، حسابرسی عملیاتی، حسابرسی صورت های مالی، حسابرسی قانونی و حسابرسی داخلی می باشد. 

حسابداری مکانیزه

  • حسابداری مکانیزه یکی از دوره های تخصصی حسابداری می باشد که هدف آن، یادگیری نرم افزار هلو، نرم افزار سپیدار سیستم و ترفند اکسل در حسابداری است. از آنجایی که امروزه استفاده از رایانه در پردازش اطلاعات جایگزین سیستم های دستی حسابداری شده است. از این رو آموزش این نرم افزار ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. 

حسابداری ویژه بازار کار

  • حسابداری ویژه بازار کار یکی از دوره های تخصصی حسابداری می باشد که از صفر تا صد حسابداری را آموزش می‌ دهد و افراد را آماده ورود به بازار کار می نماید.

نحوه تهیه اظهار نامه مالیاتی

  • اظهارنامه‌ مالیاتی همان کارنامه مالی یک سال کاری مؤسسات و شرکت‌ ها می باشد. که هدف از آموزش تهیه اظهار نامه مالیاتی، نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی و نحوه محاسبه مالیات می باشد.

مجموعه قوانین مالیاتی

  • مجموعه قوانین مالیاتی یکی از دوره های تخصصی حسابداری می باشد که در آن با تمامی قوانین مالیاتی آشنا می شوید.

آموزش تخصصی حسابداری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد یکی از مجموعه هایی است که برگزار کننده دوره تخصصی حسابداری می باشد. این مجتمع دارای یک دپارتمان حسابداری می باشد که در این دپارتمان زیر شاخه های مهم حسابداری از جمله حسابداری مالی، حسابداری مالی بازرگانی، حسابداری ویژه بازار کار، حسابداری مکانیزه، حسابداری مالی خدماتی و …. از مقدماتی تا پیشرفته آموزش داده می شود. بنابراین تمام کسانی که قصد وارد شدن به بازار کار این حرفه را دارند، می توانند با شرکت در دوره های تخصصی حسابداری مد نظر، مهارت های مربوطه را آموزش ببینند. 

دوره های تخصصی حسابداری

دوره های دپارتمان مالی و حسابداری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک حسابداری مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۳-دی-۱۴۰۲