۳ قانون مدیریت یک تیم عالی

قانون ۱: تیمتان را بهتر از خودتان تربیت کنید

۳ قانون مدیریت یک تیم عالی: یک مدیر واقعاً خوب- که شما باشید- می داند که وقتی تیمش بال می گشاید، بلند پروازی می کند و صعود می کند؛ او هم صعود خواهد کرد. اینکه شنا کاری کنید تا تیمتان صعود کند نیاز به تشویق، تصمیم گیری جدی و شور و اشتیاق زیاد دارد. باید افراد تیم خود را بهتر از خودتان تربیت کنید، یعنی به آن ها اعتماد کنید. بهترین اطلاعات و منابع لازم را برایشان فراهم کنید، به آن ها اعتماد کنید تا وقتی از شما پیشی می گیرند به شما خیانت نکنند و آن قدر به توانایی های خو اعتماد کافی داشته باشید که نسبت به آن ها حسادت نورزید.

شما باید واقعاً مدیر باشید تا این کارها را انجام دهید. باید کاملاً در موقعیت خود آرامش داشته باشید، تیم خود را برای حس رقابت تشویق کنید. بیایید تیم شما را بررسی کنیم؛ چه کسی در تیم شما وجود دارد؟ کدام یک از آن ها روزی جای شما را خواهد گرفت؟ برای رسیدن به چنین موقعیتی شما می توانید چه کمکی به او بکنید؟

چه کسانی می توانند جایگاه مدیر خود را بگیرند؟

آن هایی که ممکن است روزی جای شما را پر کنند، کسانی هستند که شما باید آن ها را پرورش دهید و آن ها افراد باهوش، بیش از حد مشتاق و زیرک هستند. دستیار جوانی در شرکتی کار می کرد، او آن قدر تیز و باهوش بود که مدیر خود را به وحشت انداخته بود. وقتی مدیر او به رده ی بالاتری رسید، دستیار جای او را پر کرد. او همیشه یک گام عقب تر، اما با مدیر خود به جلو حرکت می کرد.

مسئله این بود که در بیشتر مراحل بهتر از مدیر خود بود و بهتر عمل می کرد. اما هرگز نخواست در جایگاهی که مدیر خود بود از او پیشی بگیرد. شاید او احساس می کرد که بی احترامی است، اما نه، این عادت او بود. وقتی شما سعی کنید یک تیم خوب پرورش دهید، عادت آن ها می شود که شما را به عنوان یک مدیر برای خود حفظ کنند و در این بین احساس خوبی به وجود می آید که نیازی به رقابت با شما – که مدیر هستید- نخواهد بود. وقتی اعضای تیم چنین کارهایی را انجام می دهند که در بین آن ها احساس عدم اعتماد وجود داشته باشد. پس تیمتان را به خوبی پرورش دهید، آموزش دهید تا بهترین باشند.

قانون ۲: بهترین منابع را برای تیم خود فراهم کنید

اگر تیم شما برای شما ابزاری است که به جلال و شکوه برسید، پس منابع و اطلاعاتی را که در اختیار آنها قرار می دهید نیز، ابزاری است که آنها را به این هدف سوق می دهد. بسیاری از مدیران فکر می کنند که با ناقص گذاشتن اطلاعات و ابزار کافی چیزی فوق العاده نصیبشان می شود- که آن را در کجا استفاده کنند؟ در بهشت؟ فکر نکنم- شما باید بهترین منابع را در اختیار تیم خود قرار دهید. با محروم کردن تیم، شانس شکوفایی و به جلو راندن شما نیز کم خواهد شد.

مدیران زیادی هستند که می گویند:« آن ها می توانند با همین ویندوز ۹۵ سال های دیگر هم طی کنند.» یا « کمی از آنچه نیاز دارند ذخیره می کنم، شاید روزی به کار بیاید.»

باید بهترین را برای تیم خود فراهم کنید تا بتوانند بهترین کارهایی را که به نفع شماست ارائه دهند. اگر افراد شما به تکنولوژی نیاز دارند؛ حتی اگر قرار باشد آسمان و زمین را کنار هم بیاورید برای آن ها فراهم کنید. اگر به کارمندان بیشتری نیاز دارند، اگر به دستگاه های بزرگتر و مجهزتر نیاز دارند، اگر ابزاری با کیفیت بالاتر می خواهند، همه را فراهم نمایید. هرچه نیاز است، برای این است که کار صحیح تر، سریع تر، بهتر و ارزان تر و مرغوب تر ارائه کنند؛ پس آن ها را تهیه کنید. حتی اگر قرار است برای فراهم کردن آن ها بودجه ی بیشتری بگذارید، یا از کسی خواهش و تمنا کنید، مشاجره کنید، یا هر کار دیگری بکنید و آن ها را فراهم نمایید.

چه زمانی می توانید از تیم خود انتظاری داشته باشید؟

به طور قطع، نمی توانید از آن ها انتظار داشته باشید که (الف) بهترین تلاش را بکنند و (ب) با انگیزه باشند، اما شما درحقشان کوتاهی کنید. آنها با افراد دیگر صحبت می کنند؛ همکاران دیگر در همان سازمان یا شرکت، یا دوستانی که در شرکت های دیگر دارند، آن ها متوجه می شوند که شما چه موقع آن ها را در کمبود قرار داده اید و این سبب می شود در کارشان کوتاهی کنند، دلسرد شوند، کار به درستی پیش نرود و این به ضرر شماست. در نتیجه ی این ها شما نیز ترقی نخواهید کرد و شکست خواهید خورد. پس بهترین ها را برای آن ها فراهم کنید.

قانون ۳: برای تیم خود مبارزه کنید

برخی مواقع نیاز است که شما برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر، کارمندان بیشتر، پول و درآمد بیشتر و حتی اداره ی بزرگتر و بهتر مبارزه کنید. برای کسب تسهیلات و هر آنچه تیم شما را شاد می کند تلاش کنید و این یعنی داشتن اعتماد به نفس. چون باید برای به دست آوردن این ها به سراغ رئیس خود بروید، تعریق تیم را بکنید و بگویید؛ تیم شما بهترین است و نیاز به بهترین دارد و می خواهد بهترین را به دست آورد و از خواسته ی خود چشم نخواهید پوشید، مگر آن ها موافقت کنند که بهترین ها را فراهم کنند.

و در مقابل، شما باید بتوانید جواب گو باشید. یعنی دستاورد تیم شما عالی و بهترین باشد و شما نیز یک مدیر عالی باشید. دقیقاً، به همین دلیل است که بیشتر مدیران برای تیمشان تلاش و مبارزه ای نمی کنند، نه به داین دلیل که تیمشان شایسته نیست، بلکه به خودشان اعتماد ندارند که چنین تقاضایی کنند. آن ها می ترسند و وحشت دارند، چون اعتماد به نفس ندارند.

بنابراین ابتدا تیم خود را بسازید، سپس هدفتان را معلوم کنید تا بتوانید تقاضای بهتر و بزرگتری داشته باشید. شما باید بتوانید مؤدبانه درخواست بهترین ها و بزرگترین ها را داشته باشید و اگر آن چه را به دنبالش هستید به دست نیاوردید، ترشرویی نکنید، فقط از آن ها بپرسید، « چه کنم تا بتوانم به خواسته ام برسم؟» و اگر آن ها در جواب شما بگویند؛ « تولید را ۱۰% افزایش دهید» پیروز شده اید.

3 قانون مدیریت یک تیم عالی
۳ قانون مدیریت یک تیم عالی

مبارزه کردن برای تیم، یعنی واداشتن آن ها به مبارزه برای خودشان

برای تیم خود بجنگید و بهترین تیم را بسازید، تا بهترین نتیجه ها را کسب کنید.

این مطالب توسط مدیریت توانمند مجتمع فنی تهران – نمایندگی میرداماد، مدیر شایسته دپارتمان مدیریت، اساتید مجرب و باتحربه دپارتمان مدیریت کسب و کار به رشته تحریر درآمده است. شایسته است که کتب و منابع معتبر رشته مدیریت و دوره MBA را نیز به این فهرست اضافه کنیم. می توانید با مطالعه دیگر مطالب و مقالات مدیریتی که در زیر به برخی از بهترین های آنها اشاره شده است علم مدیریت خود را که هدف اصلی تیم مدیریت مجتمع فنی تهران است بهبود بخشید.

اما پیشنهاد ویژه ما به شما این است که در برخی از دوره های مدیریتی همانند دوره تخصصی MBA، دوره دیجیتال مارکتینگ، دوره بازرگانی بین الملل و… که در زیر به آنها اشاره شده است شرکت کنید تا علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر، در کلاس های اساتید باتجربه و دانش آموختگان فعال در صنعت های مختلف به بحث و چالش بپردازید تا مسائل خود در سازمان و کسب و کار خود را برطرف کرده و بهبود بخشید.

دپارتمان مدیریت کسب و کار

در راستای ارتقای علم مدیریت کشور منتشر کرد ۳ قانون مدیریت یک تیم عالی

| دپارتمان مدیریت <style=”margin-bottom: 60px;”> | ۲۸۱۶ ۲۲۲۲ – ۰۲۱


مقالات دوره MBA، مدیریت و کسب و کار

ویژگی های مدیران اجرائی مؤثر در سال 2017 و 8 کاری که مدیران باید انجام دهند - مجتمع فنی تهران - تصویر اول

ویژگی های مدیران اجرائی مؤثر

| مشاهده مطلب

تعریف هوش هیجانی و اهمیت آن برای شرکت ها - مجتمع فنی تهران - تصویر اول

تعریف هوش هیجانی و اهمیت آن برای شرکت ها

| مشاهده مطلب

رهبران واقعاً چه کار می کنند - مجتمع فنی تهران - تصویر اول

وظایف واقعی رهبران

| مشاهده مطلب

چرخه رشد و نابودی شرکت ها - مجتمع فنی تهران - نمایندگی میرداماد - تصویر اول

چرخه رشد و چرخه نابودی شرکت ها

| مشاهده مطلب


دوره های در حال برگزاری دپارتمان مدیریت کسب و کار

آموزش mba یکساله ویژه مدیران - دپارتمان مدیریت کسب و کار - مجتمع فنی تهران

دوره MBA یکساله

آموزش دوره MBA دوره ای کاربردی و مهارتی جهت پیشرفت سازمان ها و الگوبرداری نمونه های موفق ایرانی

| مشاهده دوره | ثبت نام سریع

دوره آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری crm - دپارتمان مدیریت کسب و کار - مجتمع فنی تهران

CRM

دوره ای کاربردی ویژه تمامی پرسنل واحد فروش و روابط عمومی جهت حفظ و نگه داشت مشتری

| مشاهده دوره | ثبت نام سریع

آموزش بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) (Digital Marketing) - دپارتمان مدیریت کسب و کار - مجتمع فنی تهران

بازاریابی دیجیتال

دوره ای جذاب و فوق العاده کاربردی برای تمامی کسب و کارها و افراد، جهت حضور مستمر و مفید در فضای آنلاین

| مشاهده دوره | ثبت نام سریع

آموزش فروش حرفه ای - دپارتمان مدیریت کسب و کار - مجتمع فنی تهران

فروش حرفه ای

دوره ای کاربردی برای مدیران و سرپرستان واحد فروش، با استفاده از متدهای روز جهت افزایش فروش

| مشاهده دوره | ثبت نام سریع


رضا شریفی ۲۵-دی-۱۴۰۲