۳ ویژگی مدیران خستگی ناپذیر

۳ ویژگی مدیران خستگی ناپذیر: ویژگی اول: مدیران خستگی ناپذیر مراقب آنچه انجام می دهند و آن چه می گویند هستند!

مراقب افکارتان باشید، اقکارتان به واژه ها تبدیل می شوند.

مراقب واژه های خود باشید، آنها به عملتان تبدیل می شوند.

مراقب عمل خود باشید، آنها به عادت تبدیل می شوند.

مراقب عادات خود باشید، آنها به ویژگی شخصیتی شما تبدیل می شوند.

مراقب ویژگی های خود باشید، آنها به سرنوشت شما تبدیل می شوند. «فرانک اوت لا»

چرا با وجود این که فلان کار برای شما منفعتی ندارد، می خواهید آن را انجام دهید؟ نه؛ اما کاملاً برعکس است. هرچه مدیر بهتر و لایق تری باشید، نیاز به اطلاعات بیشتری دارید. چرا؟ به دو دلیل.

اول، ثبات.

نیاز است که همه چیز را حفظ کنید. چون هرازگاهی نیاز است تا آنها را چک کنید. این پرسش که« قبلاً چگونه این کار را انجام دادم؟» دائماً وجود دارد. تیم شما به ثبات و پایداری شما نیاز دارد و اگر شما همه چیز را در خاطر نداشته باشید، نمی توانید ثبات لازم را دارا باشید. اگر پیش از این، یکی از کارمندانتان برنده ی قرارداد قبلی شده و شما او را به یک ناهار دعوت کردید، حال که با کارمند دیگرتان که معامله ی مشابهی انجام می دهد و او را به قهوه و شیرینی دعوت می کنید، شاید احساس کند اهمیت کمتری به او داده اید.

پس یادداشت کنید و چک کنید. به همین صورت، اگر به مشتری x بگویید که معامله اش همانند مشتری y است و بعد بفهمید که صحیح نبوده، احتمالاً این که آن مشتری دیگر با شما کار نکند وجود دارد، پس ثابت و پایدار باشید.

دوم، اثبات مدرک.

شاید یک مدیر خوب بودن، باعث برانگیختگی حس حسادت، رنجش و عدم اعتماد می شود.

شاید تیم شما ۱۱۰% به شما تعلق دارد و کاملاً در خدمت شماست، اما دیگری چون مدیر بدی است و فکر می کند این کمک تیم شماست که شما هم خوب هستید و به نقاط ضعف و نقایص خود در مقام یک مدیر توجه نمی کند، فقط ۶۰% تملک و تسلط دارد. بنابراین خوب است که گاهی نشان دهید پروژه های موفق از کجا نشئت می گیرند و شما به تمام آن چه گفته اید عمل کرده اید.

از تصمیم هایی که گرفته می شوند، ایمیل هایی که فرستاده می شوند؛ فهرست های خرید که ارسال می شوند، از همه و همه کپی داشته باشید. تمامی ایمیل ها را ذخیره کنید که البته کار سختی هم نیست. چون این روزها ظرفیت کامپیوتر ها آن قدر بالاست که حتی اگر تمامی ایمیل های ارسال شده و دریافت شده ی خود را ذخیره کنید، تازه ذره ای از فضای کامپیوتر را اشغال کرده اید.(۳ ویژگی مدیران خستگی ناپذیر)

قانون دوم: مدیران خستگی ناپذیر سعی نمی کنند سیستم های احمقانه و بیهوده را تأیید کنند!

«وارد کردن یک گروه در به کارگیری روشی که قبولش ندارند، چه در فرآیند پیشرفتشان و چه در ادبیات کاری آن سیستم، شکست قطعی به دنبال خواهد داشت.» «لاک هومن»

قطاری را فرض کنید که در یکی از سفرهای خود -که صدها نفر را برای رسیدن به محل کارشان جابه جا می کند- با مشکل ساده ای مواجه می شود. گویا کسی از در امنیتی وارد شده بود و زنگ هشدار را به صدا درآورده بود. این باعث می شد که قطار بی حرکت بایستد. اما چون این اتفاق در یک تونل بسیار طولانی رخ داده بود، قطار اجازه حرکت نداشت تا این نقص کاملاً برطرف شود. این قضیه در ادامه مدیریت قطار را هم- که پیش از این به او نگهبان می گفتیم- درگیر کرد و از او خواسته شد تا زنگ را متوقف کند، به همین سادگی.

چون مسافران به قرار ملاقاتشان دیر می رسیدند، یکی از آنها از مدیر قطار پرسید که آیا سیستم بهتری برای حل این موضوع وجود دارد یا نه. او حدود ۲۰ دقیقه درباره ی تأیید این سیستم با او صحبت کرد و از مزایای این سیستم در رابطه با همه، خودش، کارمندان بوفه، مسئولان قطار و همه ی مسافران بیچاره، به جز او تعریف کرد. ای کاش، او به جای تمام این صحبت ها می گفت:« بله، این سیستم غلط است و من پیشنهاد شما را به مسئولان منتقل خواهم کرد، متشکرم.»

مطمئن باشید که شما هم در سازمانتان چندین سیستم بیهوده دارید، همه ما داریم. بهتر است بیهوده آن ها را تأیید نکنیم. اگر نمی توانید تغییرش دهید با آن کنار بیایید وسعی نکنید کارمندان را به غلط به پذیرش این سیستم وادار کنید. چون شما اعتقاد و احترام خود را در میان افراد از دست می دهید.

منظورم این نیست که راه بیفتید و تمام بدی های این سیستم را جار بزنید، یادتان باشد اگر چیز خوبی برای گفتن ندارید، بهتر است اصلاً چیزی نگویید. سعی نکنید چیزی را که خودتان احمقانه و بیهوده می دانید، برای تیم مورد تأیید قرار دهید.(۳ ویژگی مدیران خستگی ناپذیر)

قانون سوم: مدیران خستگی ناپذیر برای بله گفتن آماده هستند!

«آقای سیلیکون والی مدل کاری «خارق العاده ای» را ایجاد کرده است. شما نیز همین کار را بکنید. شما هم یک چیز خارق العاده درست کنید و یک شغل ایجاد کنید.» «گردان بیل و هیدی میسون»

یک مدیر خوب- که شما باشید- سعی می کند همیشه به روز و تازه باشد، نه این که برای انجام کارها به روش های یکسان و قدیمی بچسبد. به جای استفاده از کلمه ی «نه» و گفتن اینکه؛ « نه، ما با همین روش کارمان را ادامه می دهیم.» بگویید:« چه نظر خوبی! به نظر شما چگونه عمل می کند؟»

باید افراد را مورد تشویق قرار دهید تا طرح های جدید ارائه کنند و ایده های آن ها را به کار گیرید. هر هفته ایده ی جدید بگیرید و آن را امتحان کنید. شاید ساده باشد؛ « ما برای صبح ها به بیسکویت بیشتری نیاز دایم.» یا مورد مهم تر؛«گوش کنید آقایان، ما برای سیستم فروش و توزیع به روش کاملاً متفاوت و جدیدی نیاز داریم.» بهتر است ابتدا طرح های کوچک تر و ساده تر را به کار گیرید تا ببینید، آیا تیم شما می تواند با تغییرات ایجاد شده کنار بیاید و بعد ایده های مهم تر را به کار ببندید. پس به تدریج و آهسته پیش بروید.

و در عین حال که ایده های نو را جمع آوری می کنید، از اعضای تیم هم بخواهید که تغییرات را درکارشان اعمال کنند. اگر هر یک از آن ها هر هفته یک ایده ی جدید داشته باشد، در پایان هر سال تعداد زیادی ایده و طرح نو برای خود و در مجموع برای تیم به وجود خواهد آورد و مطمئن باشید روی همه چیز تأثیر خواهند گذاشت.(۳ ویژگی مدیران خستگی ناپذیر)

دپارتمان مدیریت کسب و کار

در راستای ارتقای علم مدیریت کشور منتشر کرد ۳ ویژگی مدیران خستگی ناپذیر

| دپارتمان مدیریت <style=”margin-bottom: 60px;”> | ۲۸۱۶ ۲۲۲۲ – ۰۲۱

بزرگترین مبارزه و تغییر چیست؟

این که تیم را وادار کنید که تغییراتی را خلق و اعمال کنند چون به طور طبیعی، هر کسی برای شروع تغییر مقاومت می کند. اگر شما پیش دستی نکنید، آن ها هم شروع نخواهند کرد، اما عملکرد شما روی کل تیم تأثیر خواهد گذاشت. باور کنید و به من اعتماد کنید. می دانم که مشغله ی شما زیاد است، اما همه ی ما نیاز به پیشرفت و نو شدن داریم. شاید در ابتدا وقت آزاد کمتری داشته باشید، اما هر چه پیش رود، بهتر خواهد شد و ایجاد تغییر به بخشی از شغل و وظیفه ی شما که همان مدیریت است تبدیل می شود.

شما باید در مجموعه ی خود مشوق نوآوری ها باشید، به ایده های خوب پاداش دهید و فرهنگی ایجاد کنید که ایده ها شناخته شوند و به آن ها ارزش داده شود، حتی اگر به کار نمی آیند.

این مقالات که بخشی از دوره MBA یکساله – درس مدیریت منابع انسانی هستند، تنها بخش کوچکی از چیزهایی هستند که شما در دوره MBA فرا خواهید گرفت. با مطالعه دیگر مقالات خود را برای مدیریت استارتاپ، سازمان و شرکتتان آماده کنید.

همچنین پیشنهاد می کنم اگر وقت کافی برای شرکت در یک دوره یکساله را دارید در دوره MBA یکساله مجتمع فنی تهران -نمایندگی میرداماد شرکت کنید تا علاوه برا فراگیری تمام اصول مدیریت یک استارتاپ نوپا گرفته تا سازمان چند صد نفری؛ از حضور اساتید با تجربه حوزه های مختلف یک کسب و کار بهره ببرید. لیست دوره های مدیریت مجتمع فنی در زیر آمده است.

برخی از مقالات مفید مدیریتی را نیز در زیر برایتان آورده ایم، امیدوارم از مطالعه آنها لذت برده و از نکات آن در کسب و کارتان استفاده کنید.

مقالات دوره MBA، مدیریت و کسب و کار

3 قانون مدیریت یک تیم عالی - مجتمع فنی تهران

۳ قانون مدیریت یک تیم عالی

| مشاهده مطلب

۱۰۰ قانون مدیریت خود و مدیریت تیم

۱۰۰ قانون مدیریت خود و مدیریت تیم

| مشاهده مطلب

ویژگی رهبران تحول گرا در سازمان ها

ویژگی رهبران تحول گرا در سازمان ها

| مشاهده مطلب

تحلیل روانشناسی نقش زنان در رهبری و مدیریت

تحلیل روانشناسی نقش زنان در رهبری و مدیریت

| مشاهده مطلب

 چگونه به یک رهبر سطح پنجم تبدیل شویم؟

چگونه به یک رهبر سطح پنجم تبدیل شویم؟

| مشاهده مطلب

ویژگی های یک مدیر اجرائی مؤثر در سال ۲۰۱۷

ویژگی های یک مدیر اجرائی مؤثر در سال ۲۰۱۷

| مشاهده مطلب


دوره های در حال برگزاری دپارتمان مدیریت کسب و کار

آموزش mba یکساله ویژه مدیران - دپارتمان مدیریت کسب و کار - مجتمع فنی تهران

دوره MBA یکساله

دوره MBA دوره ای کاربردی و مهارتی جهت پیشرفت سازمان ها و الگوبرداری نمونه های موفق ایرانی

| مشاهده دوره | ثبت نام سریع

دوره آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری crm - دپارتمان مدیریت کسب و کار - مجتمع فنی تهران

CRM

دوره ای کاربردی ویژه تمامی پرسنل واحد فروش و روابط عمومی جهت حفظ و نگه داشت مشتری

| مشاهده دوره | ثبت نام سریع

آموزش بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) (Digital Marketing) - دپارتمان مدیریت کسب و کار - مجتمع فنی تهران

بازاریابی دیجیتال

دوره ای جذاب و فوق العاده کاربردی برای تمامی کسب و کارها و افراد، جهت حضور مستمر و مفید در فضای آنلاین

| مشاهده دوره | ثبت نام سریع

آموزش فروش حرفه ای - دپارتمان مدیریت کسب و کار - مجتمع فنی تهران

فروش حرفه ای

دوره ای کاربردی برای مدیران و سرپرستان واحد فروش، با استفاده از متدهای روز جهت افزایش فروش

| مشاهده دوره | ثبت نام سریع


2 thoughts on “۳ ویژگی مدیران خستگی ناپذیر

ارسال دیدگاه بسته شده است.

رضا شریفی ۱۸-بهمن-۱۴۰۲