راه های کسب درآمد در بازار های مالی (فارکس، ارز دیجیتال، بیت کوین)

درآمد در بازار های مالی

راه های کسب درآمد در بازار های مالی (فارکس، ارز دیجیتال، بیت کوین): امروزه کسب درآمد در بازار های مالی از بهترین تکنیک های کسب درآمد آنلاین به شمار می رود. به طور کلی بازار های مالی مختلفی از جمله بازار بورس، فارکس، ارز دیجیتال، بیت کوین، طلا، سکه و …. وجود دارد که هر کدام از آن ها معایب و مزایای خاص خود را دارند. افراد می توانند با توجه به استراتژی ها و اولویت های خود، در هر کدام از این بازار ها به صورت دلخواه سرمایه گذاری کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد سه بازار فارکس، ارز دیجیتال و بیت کوین مطالبی را ارائه دهیم.

درآمد در بازار های مالی
درآمد در بازار های مالی

آشنایی با بازار فارکس 

بازار فارکس یا بازار ارز، یک بازار جهانی برای مبادله ارز های ملی می باشد. در واقع می توان گفت که بازار فارکس، یک بازار ارز محلی است که ارز ها در آن معامله می شوند. ارزها از این جهت مهم هستند که خرید کالا و خدمات را به صورت محلی و فرامرزی امکان پذیر می کنند. بازار فارکس به شرکت کنندگان از جمله بانک ها، صندوق ها و اشخاص حقیقی، امکان خرید، فروش یا مبادله ارز را برای اهداف مصون سازی و سوداگری می دهد. (دوره تخصصی فارکس)

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بازار فارکس چیست؟

مزایای کسب درآمد در بازار های مالی فارکس 

کم هزینه

  • سرمایه گذاری در بازار فارکس کم هزینه می باشد. به طور مثال کسب درآمد در بازار های مالی فارکس نیاز به پرداخت هیچ کمیسیونی ندارد.

امکان معامله در ساعت های مختلف 

  • سرمایه گذاران می توانند از هر کجای دنیا در هر ساعتی در این بازار فعالیت کنند. چرا که بازار فارکس در تمامی ساعات و روز ها باز می باشد.

نقدینگی بالا

  • در مقایسه با سایر بازار های مالی، بازار فارکس بیشترین تعداد شرکت کننده در بازار را دارد. که این موضوع بالاترین سطح نقدینگی را فراهم می کند. نقدینگی بالا به این منظور است که حتی سفارشات بزرگ معاملات ارزی در بازار فارکس به راحتی و بدون هیچ گونه انحراف زیادی در قیمت پر می شوند.

عدم وجود صرافی مرکزی یا تنظیم کننده

  • هیچ مبادله یا تنظیم کننده مرکزی برای بازار فارکس وجود ندارد. چنین بازاری مزایای بیشتری را برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا دچار یک شگفتی ناگهانی در افت قیمت یا دستکاری قیمت نشوند.

دارای نوسانات قیمت

  • این موضوع در بازار فارکس هم می تواند جزء مزایا و هم جزء معایب محسوب شود. در صورتی که معاملات عاقلانه انجام شود، نوسانات بالا به فرصت های سودآوری عظیم کمک می کند.

امکان سرمایه گذاری با سرمایه کم

  • به راحتی می توان معاملات فارکس را با مقدار کمی سرمایه اولیه آغاز کرد. هر کسی می تواند در سیستم معاملات فارکس شرکت کند تا کمی پول بدست آورد زیرا برای واجد شرایط بودن سرمایه زیادی لازم نیست.

انعطاف پذیری در تجارت

  • بازار ارز در رابطه با تجارت کالاها و خدمات انعطاف پذیری زیادی برای تجار و بازرگانان ایجاد می کند. به عنوان مثال محدودیتی در میزان استفاده از ارز برای تجارت وجود ندارد.

امکان کنترل به صورت فردی 

  • یکی از اصلی ترین و اساسی ترین مزایای سرمایه گذاری در فارکس این است که خود شخص نسبت به انجام معامله کنترل کامل دارد.

امکان تمرین در بازار فارکس

  • وقتی فردی تازه وارد دنیای تجارت فارکس می شود، می تواند از حساب آزمایشی برای دستیابی به دانش و شیوه تجارت فارکس استفاده کند و با استفاده از آن با نحوه و چگونگی انجام معامله در بازار فارکس آشنا شود.

معایب کسب درآمد در بازار های مالی فارکس 

  • عدم شفافیت
  • دارای فرآیند تعیین قیمت پیچیده
  • ریسک بالا
  • نوسانات بالا
  • نیاز به آموزش برای ورود به آن

آشنایی با بازار ارز دیجیتال 

ارز دیجیتال شکل الکترونیکی از پول است که شهروندان می توانند برای پرداخت دیجیتال و ذخیره ارزش از آن استفاده کنند. کسب درآمد در بازار های مالی ارز های دیجیتال اخیراً به عنوان یک موضوع داغ در فضای مالی مطرح شده اند و توانسته اند که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کنند. ارز دیجیتال بازاری است که از تکنیک های رمزگذاری برای تولید واحد های ارزی و تأیید معاملات استفاده می کند. به همین دلیل است که به ارز دیجیتال، رمز ارز نیز گفته می شود.

همان طور که گفته شد ارز دیجیتال به نوعی پول دیجیتالی گفته می شود که با رمزنگاری تأمین می شود. امکان تقلب و کلاهبرداری در این بازار تقریباً غیرممکن است. چرا که معامله در بازار ارز دیجیتال، از طریق شبکه های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاکچین انجام می شود. ویژگی قابل توجه ارز های رمزپایه این است که توسط بانک مرکزی یا دولت صادر نمی شوند و همین امر باعث می شود که هیچ سازمان یا نهادی نتواند در انجام تراکنش ها و معاملات در این بازار دخالت کند.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال چیست؟

مزایای کسب درآمد در بازار های مالی ارز دیجیتال 

  • امکان نقدشونددگی دارایی ها به هر نوع واحد پولی در جهان
  • محبوبیت بالا در میان کاربران
  • امکان انجام تراکنش های مالی در سطح بین المللی
  • دارای امنیت بالا
  • عدم حضور واسطه برای انجام معاملات
  • امکان جابجایی پول با سرعت
  • عدم امکان ردیابی تراکنش  ها
  • امکان خرید و فروش کالا

معایب کسب درآمد در بازار های مالی ارز دیجیتال 

  • دارای نوسانات قیمتی شدید
  • عدم حمایت دولت از  بازار ارز دیجیتال
  • ریسک در حفظ و نگهداری کیف پول
  • امکان مسدود شدن رمز ارز کاربران ایرانی

آشنایی با بیت کوین

بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده است که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شده است. در واقع آموزش بیت کوین اولین ارزی است که در بازار ارز دیجیتال برای انجام معاملات و خرید و فروش به وجود آمد. می توان از بیت کوین برای خرید کالا به صورت ناشناس استفاده کرد. علاوه بر این، می توان پرداخت های بین المللی را آسان و ارزان انجام داد. چرا که کسب درآمد در بازار های مالی بیت کوین به هیچ کشوری وابسته نیست و مشمول مقررات نیست. همچنین لازم است بدانید که بیت کوین یک ارز دیجیتال است که بدون هیچ گونه کنترل مرکزی یا نظارت بر بانک ها یا دولت ها فعالیت می کند. در عوض به نرم افزار همتا به همتا و رمزنگاری متکی است.

آموزش کسب درآمد در بازار های مالی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

پس از یادگیری و درک نکات مثبت و منفی سرمایه گذاری در بازار های مالی فارکس، ارز دیجیتال و بیت کوین، شما می توانید تصمیم درستی بگیرید که آیا به دنبال این نوع سرمایه گذاری ها هستید یا خیر؟ پس از انتخاب بازار مورد نظر، اولین قدم  کسب دانش و مهارت در زمینه سرمایه گذاری در آن بازار می باشد. اگر شما به دنبال آموزش و یادگیری کسب درآمد در بازار های مالی هستید، ما به شما شرکت در دوره های مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد را پیشنهاد می کنیم.

مجتمع فنی میرداماد دارای دوره های آموزش ارز دیجیتال، بیت کوین، تحلیل روانشناختی بازار (کلاس جامع فارکس) و بورس می باشد. (بورس یکی دیگر از بازار های مالی می باشد که همانند دیگر بازار ها از محبوبیت بالایی برخوردار است) تمامی افراد میتوانند با توجه به علاقه خود برای کسب درآمد در بازار های مالی، در این دوره های شرکت کرده و از صفر تا صد مهارت ها و تحلیل های بازار را آموزش ببینند. لازم به ذکر است که پس از پایان دوره در مجتمع فنی، به شما مدرک دوزبانه و بین المللی ارائه داده می شود.

درآمد در بازار های مالی
درآمد در بازار های مالی

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. (درآمد در بازار های مالی)

رضا شریفی ۲۳-تیر-۱۴۰۰