روش انجام تحلیل بنیادی در بورس ایران(دوره بنیادی)

روش انجام تحلیل بنیادی در بورس ایران(دوره بنیادی)

روش انجام تحلیل بنیادی در بورس ایران(دوره بنیادی): یکی از راز های موفقیت آمیز برای سرمایه گذاری در بورس و امکان کسب سود های کلان از بازار های مالی، این است که در ابتدا باید دانش کافی در زمینه تحلیل بازار های بورسی را به دست آورید. برای تحلیل این بازارها روش های بسیار وجود دارد اما مهم ترین آن تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی می باشد.

روش انجام تحلیل بنیادی سهام علاوه بر کاربرد در بازار سرمایه، برای انواع دارایی های دیگر مانند اوراق بهادار و ارزهای دیجیتال نیز کاربرد دارد. ابتدا لازم است بدانید تحلیل بنیادی، با محاسبه ارزش ذاتی سهام اقدام به بررسی سهم مورد نظر می کند. به طور کلی تحلیل بنیادی سهام یکی از مهم ترین انواع تحلیل بازار های مالی است که میتوانید با شرکت در دوره های آموزشی مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد تمام تکنیک های مربوط به تحلیل بنیادی را به طور کامل آموزش ببینید.

روش انجام تحلیل بنیادی در بورس ایران (دوره بنیادی)
روش انجام تحلیل بنیادی در بورس ایران (دوره بنیادی)

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال به معنای بنیادی و پایه ای می باشد. تحلیل بنیادی این موضوع مهم و اساسی را برای شما روشن می کند که آیا سهام شرکتی که قصد خرید آن را دارید برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر. سرمایه گذاران در بازار های مالی مختلف مانند بازار اوراق بهادار، بازار طلا، بازار مسکن (اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن) و … همیشه باید تمامی فرصت ها، هزینه های سرمایه گذاری، روند آینده بازار و … را مورد بررسی قرار دهند. که تحلیل بنیادی در این امر به آن ها کمک میکند.

در فرآیند انجام تحلیل فاندامنتال تمامی موارد تاثیر گذار بر قیمت سهم از جمله متغیرهای اقتصادی و غیراقتصادی خرد و کلان باید مورد بررسی قرار گیرد و همچنین ارزش بنیادین دارایی ها محاسبه گردد و به پیش بینی روند آینده بازار پرداخت. از طریق این فرآیند شرکت هایی که دارای ارزش سرمایه گذاری هستند مورد بررسی قرار گرفته و شناخته میشوند. بررسی و تجزیه و تحلیل به شیوه بنیادین نیازمند صرف زمان و منابع اطلاعاتی بیشتری به نسبت تحلیل تکنکیال می باشد.

انواع شیوه های انجام تحلیل بنیادی

بهتر است بدانید تحلیل بنیادی به طور کل به دو روش انجام میشود. با شرکت در کلاس تحلیل بنیادی (دوره های آموزش آنلاین تحلیل بنیادی) قادر به یادگیری و کسب مهارت در انجام این تحلیل به هر دو روش خواهید شد.

روش بالا به پایین تحلیل بنیادی

  • روش بالا به پایین این موضوع را مشخص میکند که عوامل اقتصادی کلان چگونه بر بازار و قیمت هر سهم تاثیر میگذارد. بهتر است بدانید در تحلیل بنیادی صنایع را مورد بررسی قرار میدهند. چرا که اعتقاد بر این است: اگر یک صنعت پیشرفت کند سهام آن شرکت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. از جمله موارد تاثیر گذار در این روش میتوان به : رشد اقتصادی، تولید ناخالص داخلی، سیاست های پولی مثل بانک، تورم، قیمت کالا و … اشاره کرد.

روش پایین به بالا تحلیل بنیادی

  • در روش پایین به بالا بر خلاف روش قبل تحلیل گران بنیادی بدون اینکه به رویکرد بازار توجه کنند سهم مورد نظر را بررسی میکنند. به عبارتی در این روش به بررسی عومل اقتصاد خرد پرداخته می شود. در روش پایین به بالا تحلیل بنیادی نحوه  عملکرد شرکت های مختلف با یکدیگر مقایسه میشود. مواردی که در این روش مورد بررسی قرار میگیرد. عبارت است از: نسبت های مالی، رشد درآمد ها، تحلیل مالی اظهار نامه ها و …. 

مزیت های تحلیل بنیادی (فاندامنتال) بورس

از جمله مزایا تحلیل بازار های بورسی به روش بنیادی میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • با بکارگیری و استفاده از تحلیل فاندامنتال بورس اطلاعات جامعه در رابطه با تجارت افزایش پیدا کرده و مردم آگاهی بیشتری به دست می آوردند.
  • روش انجام تحلیل بنیادی در بورس مناسب افرادی است که قصد انجام سرمایه گذاری های بلند مدت در بازار های مالی را دارند.
  • در تحلیل بنیادی برخلاف تحلیل تکنیکال تصمیم گیری و احساسات شخصی بر روی تحلیل سهام تاثیرگذار نمی باشد. 
  • تحلیل فاندامنتال در محاسبه و به دست آوردن عامل ریسک سیستماتیک بسیار پر اهمیت است و نقش اساسی دارد.
  • با به کار گیری این روش تحلیل قادر خواهید بود شرکت هایی که دارای سهام ارزشمند بوده و برای سرمایه گذاری مناسب هستند را تشخیص دهید.
  • به دلیل محاسبه ارزش ذاتی در تحلیل فاندامنتال انجام معامله با استفاده از این روش با دانش و علم بیشتری همراه است.
  • و …

معایب استفاده از تحلیل بنیادی (فاندامنتال) بورس

علاوه بر مزایایی که در بالا بیان شد استفاده از تحلیل بنیادی معایبی را نیز شامل می شود. که عبارت است از:

  • مراحل یادگیری تحلیل بنیادی بورس بسیار زمان بر و تخصصی است.
  • با استفاده از تحلیل بنیادی سهام متوجه خواهید شد که هیچ شاخصی وجود ندارد تا با استفاده از آن بتوانید متوجه شوید سهم چه زمانی به سمت ارزش ذاتی حرکت میکند.
  • در انجام تحلیل بنیادی امکان بروز مشکل به دلیل عواملی مانند تغییرات سیاسی، رکود های غیر منتظره، تغییر قانون گذاری و …وجود دارد.
  • و…

آموزش تحلیل بنیادی در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

کسانی که می توانند از آموزش تحلیل بنیادی استفاده کنند؟

  • بستانکاران
  • افراد طرف معامله‌ شرکت
  • اعتباردهندگان، مدیران شرکت
  • سرمایه‌گذاران
  • فعالان بازار اوراق بهادار
  • فعالان بازارهای موازی
  • ارائه‌دهندگان تسهیلات

تمامی این افراد و همچنین تمامی علاقه مندان به یادگیری تخصصی بورس می تواند با شرکت در کلاس های آموزش تحلیل بنیادی (فاندامنتال) در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد، تمامی مطالب مریوط به تحلیل فاندامنتال را آموزش دیده و از این آموزش ها برای کسب در آمد بهره ببرند.

روش انجام تحلیل بنیادی در بورس ایران(دوره بنیادی)
روش انجام تحلیل بنیادی در بورس ایران(دوره بنیادی)

دوره های آموزشی دپارتمان بورس و سرمایه گذاری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره مراحل یادگیری تحلیل بنیادی بورس

مدرک آموزش تحلیل بنیادی (تحلیل فاندامنتال) مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۲۳-دی-۱۴۰۲