روش انجام تحلیل تکنیکال در بورس ایران(دوره تکنیکال)

روش انجام تحلیل تکنیکال در بورس ایران(دوره تکنیکال)

روش انجام تحلیل تکنیکال در بورس ایران(دوره تکنیکال): افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار های بورسی را دارند ابتدا لازم است مهارت های لازم در زمینه تحلیل بازار را به دست آورند. تحلیل تکنیکال یکی از مهم ترین روش های تحلیل در بازار های مالی مانند: بازار بورس، بازار طلا، صندوق های سرمایه گذاری و … می باشد. که برای پیش بینی وضعیت بازار با استفاده از وضعیت گذشته، از آن استفاده می شود.

با یادگیری انجام تحلیل تکنیکال بورس شما قادر هستید زمان درست خرید و فروش را تشخیص دهید. از آنجا که هدف اصلی برای سرمایه گذاری کسب سود است پس فرد باید قادر باشد به صورت کاملا حرفه ای سهم را تحلیل کند. بنابراین دوره های تحلیل تکنیکال مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد این مطالب را به  شما آموزش میدهد و شما را برای فعالیت در این بازار به صورت حرفه ای آماده می کند.

روش انجام تحلیل تکنیکال در بورس ایران (دوره تکنیکال)
روش انجام تحلیل تکنیکال در بورس ایران (دوره تکنیکال)

سه اصل تحلیل تکنیکال کدام است؟

به طور کل تحلیل تکنیکال بر سه اصل استوار است. که این اصول عبارتند از:

  • قیمت نشان دهنده همه چیز است.
  • تاریخ تکرار می شود (آینده تکرار گذشته است)
  • قیمت ها طبق روند مشخصی حرکت میکنند.

انواع تحلیل تکنیکال در بورس ایران

  • تحلیل تکنیکال عینی

در تحلیل تکنیکال عینی در واقع منظور قیمت گذاری به صورت کاملا دقیق می باشد. در این روش تحلیل گران تکنیکال با انجام محاسبات دقیق سهم مورد نظر را ارزش گذاری می کنند. میتوان به طور قطع این موضوع را بیان کرد که تحلیل تکنیکال عینی، دقیق ترین روش تحلیل است. و بیشتر تحلیل گران از این روش استفاده میکنند.

  • تحلیل تکنیکال ذهنی

در تحلیل تکنیکال ذهنی، تحلیل گران با نگاه کردن به نمودار های یک سهم، الگو های خاصی را برداشت کرده و طبق آن نظرات خود را ارائه میدهند. در این نوع تحلیل برداشت های متفاوتی به دست می آید. چرا که امکان دارد فردی یک الگو را در نموداری ببیند اما فرد دیگر قادر به مشاهده آن نباشد.

ابزار های مورد استفاده در تحلیل تکنیکال سهام:

شرکت در دوره های آموزشی تحلیل تکنیکال شما را با تمام موارد مورد نیاز برای انجام این تحلیل آشنا میکند. از جمله مواردی که در دوره تکنیکال به آن پرداخته می شود ابزارهای مورد استفاده در این تحلیل می باشد. این ابزارها عبارتند است از: 

انواع نمودارهای قیمتی:

الگو های قیمتی:

  • این الگو ها نشان دهنده این امر است که الگوهای متفاوتی در نمودار سهام  وجود دارد که مرتبا از آن استفاده می شود. سرمایه گذاران در بازار های بورسی با استفاده از این الگو ها برای خرید و فروش اقدام میکنند و به یک قیمت ثابت و مناسبی می رسند. از انواع الگوهای قیمتی میتوان به الگوی ادامه دهنده، الگوی سر و شانه، الگوی پرچم و قلاب و … اشاره کرد.

اسلایتور و اندیکاتور:

  • از اسلایتور برای بررسی هیجانات بازار استفاده میگردد. با آموزش اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نیز میتوان با انجام عملیات ریاضی در مورد سهم مورد نظر اطلاعات زیادی به دست آورد. از جمله: شتاب، روند حرکت، قیمت و ….. به عبارتی اسلایتور به معنای نوسان ساز بوده و اندیکاتور به معنی شاخص است.

خطوط فیبوناچی:

  • برای اینکه بتوان زمان برگشت یا زمان ادامه روند کار را تشخیص داد از خطوط فیبوناچی استفاده میکنند.

الگوهای هارمونیک:

  • الگوهای هارمونیک به نسبت سایر الگوها ساختار پیچیده ای دارند. از این ابزار به منظور تشخیص زمان بازگشت در بازار استفاده میگردد.

پرایس اکشن: 

  • پرایس اکشن به وسیله اطلاعات دقیق به دست آمده از بررسی نمودار ها برای انجام معامله اقدام میکند.

امواج الیوت:

نمودار های مختلف در تحلیل تکنیکال بورس 

نمودار میله ای:

  • نمودار میله ای (Bar chart) اطلاعاتی از جمله قیمت پایانی، بالاترین قیمت سهم، پایین ترین قیمت سهم و همچنین قیمتی که سهم در آن باز می شود را در اختیار شما قرار می دهد.

نمودار خطی:

  • نمودا خطی یا Line Chart از پیوستن قیمت بسته شده یک سهم در روزهای متوالی به دست می آید. و یکی از محبوبترین نمودارها در بین تحلیل گران تکنیکال می باشد.

نمودار شمع با کندل:

نمودار شمع یا کندل به صورت گرافیکی، قیمت پایانی، بالاترین قیمت سهم، پایین ترین قیمت سهم و قیمتی که سهم در آن باز می شود را نشان می دهد. نام دیگر این نمودار نمودار کندل استیک می باشد.

انواع روند بازار های بورسی

  • روند خنثی: در روند خنثی بازار، تغییرات بازار در یک محدوه مشخص است.
  • روند نزولی: این روند نشانگر این است که سقف موج قبلی از سقف موج جدید بالاتر می باشد.
  • روند صعودی: این روند بر عکس روند نزولی است و نشانگر این است که کف موج بعدی از کف موج قبلی بالاتر می باشد.
روش انجام تحلیل تکنیکال در بورس ایران (دوره تکنیکال)
روش انجام تحلیل تکنیکال در بورس ایران (دوره تکنیکال)

کلاس های بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

تمامی علاقه مندان به آموزش الفبای تحلیل تکنیکال بورس، همچنین کسانی که در این بازار فعالیت می کنند اما قصد دارند که به صورت حرفه ای فعالیت خود را ادامه دهند، می توانند با شرکت در کلاس تحلیل تکنیکال حرفه ای مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد از پایه تا پیشرفته تحلیل ها و مباحث بورسی را آموزش ببینند و مهارت های لازم را برای انجام معاملات بورسی و تحلیل های بورسی به دست آورند.

معرفی مدارک پایان دوره تکنیکال بورس به زبان ساده

مدرک دوره بورس (کلاس تحلیل تکنیکال) مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۴-اردیبهشت-۱۴۰۰