صندوق طلا در بورس

صندوق طلا در بورس

صندوق طلا در بورس: یکی از روش های رایج برای سرمایه گذاری غیر مستقیم، سرمایه گذاری در صندوق های مختلف می باشد. در واقع سرمایه گذاری در صندوق، مناسب افرادی است که به بورس علاقه مندند اما اطلاعات و زمان کافی برای تحلیل بازار های بورسی را ندارند. به عبارتی صندوق های سرمایه گذاری شامل انواع مختلف دارایی ها هستند که تحلیلگران خاصی آن را مدیریت میکنند و سرمایه گذاران با پرداخت مبلغی صاحب آن صندوق می شوند.

تمامی افراد با هر مقدار سرمایه میتوانند صاحب بخشی از دارایی های صندوق های سرمایه گذاری مختلف شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی صندوق طلا در بورس بپردازیم که یکی از انواع صندوق های پر طرفدار در بازارهای بورسی می باشد. همانطور که میدانید صندوق های سرمایه گذاری انواع مختلفی دارند اما  محبوب ترین آن صندوق طلا می باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری در زمینه صندوق طلا در بورس در اختیارتان قرار میدهیم.(بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در صندوق های بورس)

صندوق طلا در بورس
صندوق طلا در بورس

صندوق طلا چیست؟

بی شک همه شما میدانید که سرمایه گذاری از طریق خرید طلا از قدیمی ترین روش های سرمایه گذاری می باشد که امروزه نیز در بین مردم رواج دارد. در واقع این باور که طلا وسیله ای برای حفظ ارزش پول می باشد همواره در ذهن افراد وجود داشته است. امروزه ابزارهای مختلفی برای سرمایه گذاری در بازار روی کار آمده است اما باید بدانید هریک از این ابزار ها دارای سطح ریسک و بازدهی مشخصی هستند که سرمایه گذاران با توجه به میزان ریسک پذیری و سرمایه ای که در اختیار دارند اقدام به سرمایه گذاری در این بازار ها میکنند.

منظور از ابزار، اوراق سرمایه گذاری مختلف مانند اوراق مشتقه می باشد. به این معنی که ارزش این اوراق مشتقی از دارایی های دیگر است. پایه و اساس تشکیل دهنده اوراق مشتقه دارایی ها، سود و زیان آن ها و تغییرات قیمت دارایی ها می باشد. مانند اوراق مشتقه طلا که ارزش خود را از تغییرات رخ داده در قیمت طلا به دست می آورند. در سرمایه گزاری بازار طلا بورس با افزایش قیمت طلا فرد سرمایه گذار سود کسب کرده. و با کاهش قیمت طلا زیان میکند.

در این صندوق ها هر فرد سرمایه گذار با توجه به میزان سرمایه خود یک پرتفوی یا سبد سهامی تشکیل داده و از آن سود به دست می آورد. در واقع صندوق طلا یکی از انواع صندوق های سرمایه گذاری مشترک می باشد که دارایی های موجود در آن طلا، سکه و اوراق مشتقه است. یعنی پایه و اساس این صندوق ها مبتنی بر طلا می باشد. در صندوق های طلا نزدیک به ۷۰ درصد سرمایه ها طلا، سکه، اوراق مشتقه، قرار دادهای آتی و … می باشد.

صندوق طلا در بورس چه ویژگی هایی دارد؟

  • صندوق های طلا در بازار سرمایه گذاری بورس قابل معامله می باشند.
  • ریسک و بازدهی صندوق طلا در بورس در سطح میانه ای قرار دارد.
  • در صندوق سرمایه گذاری طلا سود به صورت دوره ای پرداخت نمی شود و سود حاصل از آن از طریق خرید و فروش سود به دست می آورند.
  • صندوق طلا در بورس سود ثابت و پیش بینی شده ای ندارند.

چرا سرمایه گذاری در صندوق طلا از محبوبیت بالایی برخوردار است؟

امروزه سرمایه گذاری در بازار طلا در میان انواع صندوق های سرمایه گذاری طرفداران بسیاری دارد. علت آن مزیت های بیشمار این صندوق و دستیابی به در آمد و سود بالا می باشد. از جمله مزیت های صندوق طلا در بورس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:(کسب درآمد با سرمایه گذاری در صندوق های طلا)

  • با سرمایه گذاری در صندوق طلا در بورس تا حد زیادی ریسک حاصل از سرمایه گذاری کاهش پیدا میکند.
  • با انجام سرمایه گذاری در صندوق های طلا دیگر نیازی نیست که برای انجام معاملات کارمزد پرداخت کنید.
  • سرعت نقد شوندگی  صندوق سرمایه گذاری طلا بالا است و سرمایه گذاران در هر زمان میتوانند سرمایه خود را نقد کنند.
  • از مهم  ترین دلایل محبوبیت صندوق سرمایه گذاری طلا این است که سرمایه گذاران میتوانند با سرمایه های کوچک (چند هزارتومان) نیز اقدام به سرمایه گذاری در این بازار ها نمایند.
  • صندوق های طلا قابلیت معامله در بورس را دارند. به این معنی که خرید و فروش در این صندوق ها به صورت آنلاین انجام میگیرد.
  • با سرمایه گذاری در صندوق های طلا، سرمایه گذاران میتوانند در هر زمان برای فروش دارایی های خود اقدام نمایند. (در صندوق های طلا، سرمایه گذاری به صورت خرید واحد است و هر واحد کمتر از یک سکه طلا می باشد. به همین دلیل سرمایه گذران میتوانند در هر زمان تعداد واحدهای مورد نیاز خود را به فروش برسانند.)
  • سرمایه گذاری در صندوق طلا احتمال بروز مشکلاتی از قبیل حمل کردن، نگهداری،کلاهبرداری، سرقت و تقلب را کاملا از بین میبرد.
  • و …

روش های شناسایی صندوق طلا ایده آل!!

اما سوالی که در ذهن علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار طلا پیش می آید این است که چگونه صندوق طلا ایده آل را شناسایی کنیم؟ طبیعتا اولین روش برای شناسایی صندوق های ایده آل بررسی عملکرد گذشته صندوق می باشد که میتوانید با مراجعه به صفحات مختلف اطلاعات موجود در رابطه با صندوق های طلا مختلف را مشاهده و مطالعه نمایید و با سایر صندوق ها مقایسه کنید.

برای تشخیص صندوق سرمایه گذاری طلا ایده آل باید کلیه اطلاعات مرتبط با صندوق مانند عمر، نرخ بازده در دوره های مشخص، ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری، نحوه نقد شوندگی، خوشنامی و سابقه درخشان صندوق، اساسنامه و امیدنامه صندوق  و …. را به دست آورید تا در صورتی که قصد فروش داشتید دچار مشکل نشوید. و بتوانید صندوق ایده آل را تشخیص دهید. 

صندوق طلا در بورس
صندوق طلا در بورس

دوره سرمایه گذاری در صندوق طلا بورس

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در زمینه سرمایه گذاری در صندوق طلا را در اختیارتان قرار دهیم اما باید بدانید بحث سرمایه گذاری در صندوق های مختلف موضوعی است که نمیتوان در قالب یک مقاله به بیان توضیحات کامل آن پرداخت. از این رو برای سرمایه گذاری موفق و کسب سود، شرکت در دوره های آموزشی ضروری است.

یکی از بهترین مراکز برای یادگیری سرمایه گذاری در بورس مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد است که در فضایی حرفه ای و با اساتید مجرب تمامی اصول، روش ها، تحلیل ها و به طور کل مهارت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری طلا را به شما آموزش میدهد. با شرکت در این دوره ها مدرک معتبر و دوزبانه دریافت میکنید و میتوانید به راحتی اقدام به سرمایه گذاری کنید.

دوره های بورس مجتمع فنی تهران (میرداماد)

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۵-بهمن-۱۴۰۲