طراحی سایت (وب دیزاین) چیست؟(طراحی سایت چیست)

طراحی سایت (وب دیزاین) چیست؟(طراحی سایت چیست): وب دیزاین، به معنای طراحی و ساخت یک سایت جدید و یا بهینه سازی و بازسازی یک سایت قدیمی است. Web Design، در راستای ایجاد یک سایت اینترنتی برای فروش محصولات و یا ارائه ی خدمات است. فرایند طراحی سایت، از تولید محتوا، طراحی گرافیکی، لایه سازی و بهینه سازی (سئو)، تشکیل شده است. در واقع طراحی سایت (Web Design)، به معنای به کار گیری راهکار هایی برای بهتر و زیبا تر دیده شدن سایت، است.(طراحی وب)

تاریخچه ی طراحی و ساخت سایت(طراحی وب)

اولین وب سایت حدود ۲۸ سال پیش، توسط اولین طراح سایت جهان (تیم برنزلی) راه اندازی شد. این سایت بسیار ابتدایی، و بدون هیچ گونه تصویر، طراحی های گرافیکی و رنگ بندی است. در سال ۲۰۰۰ میلادی، مرور گر Internet Explore توسط شرکت مایکروسافت طراحی و عرضه شد. اولین مرور گری که از تصاویر با فرمت PNG پشتیبانی می کرد، مرور گر اینترنت اکسپلور است.(طراحی سایت چیست)

آموزش طراحی سایت (وب دیزاین)
آموزش طراحی سایت (وب دیزاین)

هدف از طراحی وب (وب دیزاین)

سایت های مختلف با هدف های مختلفی طراحی و راه اندازی می شوند. امروزه وجود سایت، برای تمامی کسب و کار ها، چه سنتی و چه مدرن، به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. سایت ها با اهداف مختلفی مانند: راه اندازی سایت فروشگاهی، سایت شخصی، سایت های اداری و شرکتی، سایت های خبری، سایت های آموزشی و دانشگاهی و … طراحی شده اند.

انواع طراحی سایت (وب دیزاین Web Design )

طراحی وب: بخش طراحی سایت ها به دو قسمت Front-end و Back-end تقسیم بندی می شود. بخش Front-end مربوط به شکل و ظاهر سایت، و بخش Back-end شامل کد های سرور و بخش مدیریت سایت است. به صورت کلی سایت ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • سایت های استاتیک و ثابت(طراحی سایت چیست)
  • سایت های داینامیک و متحرک

سایت های استاتیک(طراحی سایت چیست)

در سایت های استاتیک، هر کدام از صفحات سایت به صورت جدا طراحی می شود و تنها بر قسمت Front-end، کار انجام می شود. سایت هایی که محتوای خود را مرتبا تغییر نمی دهند و یک محتوا را حتی تا یک سال و یا چندین سال، بر روی سایت خود دارند، از سایت های استاتیک استفاده می کنند. در واقع فقط متخصصین طراحی سایت می توانند در سایت تغییر ایجاد کنند و مدیریت سایت این امکان را ندارد. امروزه با پیشرفت حوزه ی دیجیتال و امور مربوط به کسب و کار، استفاده از سایت های استاتیک بسیار کمتر شده است.

سایت های داینامیک(طراحی وب)

سایت های داینامیک پویا هستند یعنی هر دو بخش Front-end و Back-end را برنامه نویسی می کنند و محتوای صفحات سایت توسط مدیر سایت، قابل تغییر است. در این نوع سایت ها، می توان به روز رسانی سایت را به صورت روزانه انجام داد و محتوا های جدیدی را بر سایت بار گذاری کرد.

آموزش طراحی سایت (وب دیزاین)
آموزش طراحی سایت (وب دیزاین)

آموزش طراحی سایت (وب دیزاین Web Design) (طراحی سایت چیست)

طراحی سایت(طراحی وب)، شامل فرایندی زمان بر است که برای یادگیری و آموزش آن، می بایست دوره های تخصصی طراحی سایت را گذراند. مفاهیم ابتدایی را می توان از کتاب و یا فیلم های آموزشی دریافت کرد، اما برای طراحی کردن یک سایت واقعی و کسب تجربه، کلاس و دوره ی طراحی وب مناسب است. دوره های طراحی سایت مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، از مراحل مقدماتی تا پیشرفته و در سه سطح:

  • (Web Design I (HTML5,CSS3 with Dreamweaver
  • ( Web Design II (Responsive Design with Bootstrap, Less & Sass
  • Web Design III (JavaScript & jQuery & Ajax)

برگزار می شود. دوره وب دیزاین مناسب تمام افرادی است که به طراحی سایت و وب دیزاین علاقه مند هستند و می خواهند در این زمینه، فعالیت داشته باشند و یا مشغول به کار شوند.