مار و پله پر ریسک سرمایه گذاری در بورس

ریسک سرمایه گذاری در بورس

مار و پله پر ریسک سرمایه گذاری در بورس: برخی از سرمایه گذاران معتقدند که ریسک همیشه چیز خوبی نیست و این افراد همیشه از ریسک دوری می کنند و حاضر نیستند که بخش زیادی از سرمایه اشان را به خطر بیاندازند. در واقع می توان این گونه بیان کرد که ریسک، امکان شکست در سرمایه گذاری است. در نتیجه سرمایه گذاری در بازار های کم ریسک عاقلانه تر است. به طور کلی بازار های مالی شامل بازار طلا، بازار سکه، بازار ارز دیجیتال، بازار بورس و …. می باشند. که افراد می توانند با توجه به میزان آگاهی و مهارت خود و همچنین با توجه به میزان ریسکی که می توانند متحمل شوند، وارد این بازار های مالی شوند.

لازم است بدانید که بازار هایی مانند ارز های دیجیتال که هیچ پشتوانه خاصی ندارند و از قانونمندی خاصی پیروی نمی کنند، از پر ریسک ترین بازار های مالی محسوب می شوند. یکی دیگر از این بازار های مالی، بازار بورس می باشد. بورس جزء آن دسته از بازار هایی است که اگر سرمایه گذار در نحوه و روش سرمایه گذاری در آن مهارت کسب کند و توانایی تحلیل سهم ها را داشته باشد، می تواند در این بازار موفقیت کسب کرده و ریسک سرمایه گذاری در بورس را کاهش دهد. 

ریسک سرمایه گذاری در بورس
ریسک سرمایه گذاری در بورس

آیا می توان ریسک سرمایه گذاری در بورس را کاهش داد؟

اولاً لازم است بدانید که شما به عنوان یک سرمایه گذار نمی توانید در هنگام سرمایه گذاری ریسک را به طور کامل حذف کنید. اما امکان کاهش ریسک و مدیریت آن امکان پذیر است. میزان ریسک در سرمایه گذاری های مختلف، متفاوت است. مطمئناً اگر هدف از سرمایه گذاریتان کسب سود های بزرگی می باشد، باید بتوانید که ریسک های بالاتری را متحمل شوید. همچنین آگاه باشید که اگر به خاطر ریسک، سرمایه گذاری را به طور کل کنار بگذارید، در این صورت ارزش پول شما از بین خواهد رفت. 

از آنجایی که بورس جزء بازار مالی می باشد که سرمایه گذاری در آن ریسک بالا و در نتیجه بازدهی بالایی دارد، بنابراین برای بسیاری از سرمایه گذاران این سوال به وجود می آید که آیا می توان ریسک سرمایه گذاری در بورس را کاهش داد؟ باید بگوییم که بله. هر سرمایه گذاری می تواند با کسب مهارت در زمینه های فعالیت اصلی بورس و آموزش صفر تا صد آن، ریسک سرمایه گذاری در بورس را کاهش دهند.

راهکار هایی برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در بورس

  • بر اساس میزان ریسکی که می توانید متحمل شوید، سرمایه گذاری کنید.
  • تمام سرمایه خود را به خرید یک سهم اختصاص ندهید. 
  • هدف سود و زیان خود را از هر سهم تعیین کنید.
  • از رفتار های شتاب زده و تصمیمات غیر آگاهانه دوری کنید.
  • پس از بررسی کامل و کسب اطمینان کافی نسبت به دانش و مهارت های خود در زمینه بورس، سرمایه‌گذاری را شروع کنید.
  • برای سرمایه گذاری در بورس دیدگاه بلند مدت داشته باشید.

انواع ریسک در بازار بورس

ریسک عملیاتی

  • ریسک عملیاتی نوعی از ریسک می باشد که با اهرم های مالیاتی در ارتباط است. لازم است بدانید که ریسک عملیاتی به طور مستقیم بر سرمایه گذاری افراد تاثیر ندارد. 

ریسک مالی

  • در صورتی که شرکتی عملکرد مناسبی نداشته باشد و در معرض ورشکستگی قرار گیرد، ریسک مالی به وجود می آید. در واقع علت این ریسک افزایش میزان بدهی‌ های شرکت است. لازم به ذکر است که سرمایه گذاران می توانند قبل از سرمایه گذاری در سهام یک شرکت، آن شرکت را از نظر میزان سوددهی و وضعیت آن در بازار مالی بررسی کنند. در این صورت می توانند قبل از سرمایه گذاری ریسک مالی را پیش بینی کنند. و ریسک سرمایه گذاری در بورس را کاهش دهند.

ریسک نرخ بهره

  • می توان گفت که مهم ترین ریسک در بازار بورس، ریسک تغییرات نرخ بهره می باشد. این ریسک مربوط به کاهش یا افزایش نرخ بهره‌ سپرده‌ های بانکی می باشد که تغییرات آن بر رفتار سرمایه گذاران تاثیر بسیاری خواهد گذاشت. همواره این احتمال وجود دارد که در اثر تصمیمات بانک مرکزی و یا سایر عوامل، نرخ سود در اقتصاد تغییر کند و باعث تغییر قیمت‌ ها شود.

ریسک تورم

  • تورم به معنای کاهش ارزش پول رایج می باشد. که این ریسک رابطه مستقیمی با روش سودآوری از طریق سرمایه گذاری یک شرکت خواهد داشت. لازم به ذکر است که ریسک تورم از جمله ریسک هایی است که افزایش یا کاهش آن، سرمایه‌ گذاری افراد در بازار را به خطر می اندازد.

ریسک سیاسی

  • این ریسک همان طور که از نامش پیداست، به سیاست های دولت وابسته است. ریسک سیاسی جزء آن دسته از ریسک هایی است که ممکن است تاثیر آن در بازار هم مثبت و هم منفی باشد. 

ریسک شخصی

  • ریسک شخصی جزء آن دسته از ریسک هایی است که مستقیماً به رفتار خود سرمایه گذاری باز می گردد. به طور مثال یک سرمایه کذار با عجله در خرید یا فروش یک سهم می تواند ریسک سرمایه گذاری در بورس را افزایش دهد.

آموزش سرمایه گذاری در بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد 

همان طور که گفته شد بازار بورس از جمله بازار هایی است که سرمایه گذاری در آن نیاز به تحمل ریسک بالا دارد. اما لازم به ذکر است که این بازار به عنوان پربازده ترین بازار مالی شناخته شده است که افراد بسیاری تمایل دارند وارد این بازار شوند. اگر قصد ورود به بازار بورس و سرمایه گذاری در آن را دارید. و می خواهید مفاهیم و مهارت های بورسی را از صفر مطلق آموزش ببینید. ما به شما کلاس های آموزشی بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد را پیشنهاد می کنیم.

در پکیج آموزش بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، تمامی مباحث بورسی از جمله اصول سرمایه گذاری، آموزش تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، مدیریت پرتفوی و …. آموزش داده می شود. هر سرمایه گذاری می تواند با آموزش این مباحث، ریسک سرمایه گذاری در بورس را کاهش دهد و سرمایه گذاری موفقی را داشته باشد. 

ریسک سرمایه گذاری در بورس
ریسک سرمایه گذاری در بورس

کلاس های بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره بورس (ریسک سرمایه گذاری در بورس)

مدرک دوره بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱-تیر-۱۴۰۰