مراحل یادگیری تحلیل تکنیکال بورس(آموزش تحلیل تکنیکال)

مراحل یادگیری تحلیل تکنیکال بورس(آموزش تحلیل تکنیکال)

مراحل یادگیری تحلیل تکنیکال (آموزش تحلیل تکنیکال): همانطور که میدانید در این روزها یکی از بهترین و مناسب ترین راه ها برای کسب سود، سرمایه گذاری در بازار های بورسی می باشد. که با کسب دانش و مهارت کافی میتوانید سود فراوانی از آن به دست آورید. یکی از راز های موفقیت آمیز در بورس و کسب سود در کنار داشتن اطلاعات کافی در رابطه با بازار های بورسی، دانش کافی در زمینه انجام تحلیل های این بازار را نیز داشته باشید.

با یادگیری و به کارگیری درست تحلیل ها، میتوانید با آگاهی و هوشمندانه اقدام به خرید سهام نمایید و ریسک موجود برای سرمایه گذاری را به حداقل برسانید. مهم ترین روش های تحلیل در بازار های بورسی تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال می باشد. که مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد با برگذاری دوره های آموزشی گام به گام مراحل تحلیل تکنیکال را به شما آموزش میدهد. (کلاس تحلیل تکنیکال بورس)

مراحل یادگیری تحلیل تکنیکال بورس(آموزش تحلیل تکنیکال)
مراحل یادگیری تحلیل تکنیکال بورس(آموزش تحلیل تکنیکال)

تحلیل تکنیکال چیست؟

به طور کل در بازار مالی و بازار بورس، کارشناسان از تحلیل تکنیکال برای پیش بینی رفتار احتمالی سهام در آینده استفاده می کنند. در این تحلیل قیمت ها با استفاده از وضعیت بازار در گذشته پیش بینی می شوند. تحلیل تکنیکال در بازار هایی که فعالیت خود را طبق عرضه و تقاضا انجام میدهند کاربرد دارد و مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله: بازار بورس اوراق بهادار، بازار ارزهای خارجی، بازار مسکن، بازار طلا و …. 

با آموزش تحلیل تکنیکال، پیش بینی قیمت ها و نوسانات بازار با استفاده از نمودار صورت میگیرد. در دوره های آموزش بورس این موضوع را متوجه می شوید که به طور کل دو نوع سرمایه گذار در بازار های بورسی فعالیت میکنند.: یک دسته افرادی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارند و دسته ی دوم افرادی که سرمایه گذاری کوتاه مدت انجام میدهند. بنابراین در تحلیل تکنیکال دو رویکرد وجود دارد: رویکرد بالا به پایین، رویکرد پایین به بالا.

با یادگیری روش تحلیل تکنیکال و به کارگیری تکنیک های آن قادر هستید قیمت ها را پیش بینی کنید. علاوه بر این با یادگیری این روش شما میتوانید به این درک برسید که اگر تغییری در بازار رخ دهد چه تاثیری بر روی آن سهم یا شاخص خواهد گذاشت. و همچنین انتظار بازار برای آن سهم را پیش بینی خواهید کرد.

اصول تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال بورس به زبان ساده بر سه اصل استوار است. که عبارتند از: (مراحل یادگیری تحلیل تکنیکال)

همه چیز در نمودار قیمت نشان داده می شود:

  • کارشناسان تحلیل تکنیکال بر این اصل معتقد هستند که قیمت یک سهم نشان دهنده همه چیز حتی اصول بنیادی نیز می باشد و این اعتقاد منجر به حذف شدن عوامل دیگر قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری خواهد شد. در واقع این اصل بیان کننده این امر است که تحرکات قیمتی میزان عرضه و تقاضا را نشان میدهند و بسیار پر اهمیت است.

قیمت طبق روند نمودار در حرکت است:

  • در واقع در تحلیل تکنیکال کارشناسان معتقدند قیمت ها در دوره های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت روند حرکتی گذشته را تکرار میکنند.

گذشته تکرار می شود: 

  • تحلیلگران تکنیکال معتقدند نمودار سهام طبق روند قیمتی گذشته تکرار میشوند. به همین دلیل است که بعضی از ابزار های تحلیل تکنیکال برای دوره های ۱۰۰ ساله مورد استفاده قرار میگیرد. (مراحل یادگیری تحلیل تکنیکال)

ابزار های کاربردی در تحلیل تکنیکال 

برای تحلیل بازار های بورسی به روش تکنیکال از ابزار های بسیاری استفاده میشود که پرکاربرد می باشند. از مهم ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال میتوان به این موارد اشاره کرد: (کلاس تحلیل تکنیکال بورس)

مزیت های تحلیل تکنیکال

استفاده از تحلیل تکنیکال در بازار های بورسی دارای مزیت های بسیاری می باشد. دو نمونه از مهم ترین مزیت های تحلیل تکنیکال عبارت است از:

دارای قابلیت استفاده در همه بازه های زمانی (مراحل یادگیری تحلیل تکنیکال)

  • مهم ترین مزیت تحلیل تکنیکال قابلیت استفاده آن در همه بازه های زمانی اعم از کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می باشد. به عبارتی تحلیل تکنیکال شامل زمان خاصی نمی شود و معامله گر بسته به سلیقه خود در هر بازه زمانی میتواند از آن استفاده کند.

قابلیت انعطاف پذیری و سازگاری با همه بازار های بورسی 

  • از دیگر مزایای مهم یادگیری تحلیل تکنیکال در موفقیت سرمایه گذاری  میتوان به این موضوع اشاره کرد که هیچ فضا یا بازاری نیست که نتوان در آن از تحلیل تکنیکال استفاده نمود. و به عبارتی برای همه بازار ها و در همه زمان ها می توان از آن استفاده کرد.

معایب تحلیل تکنیکال بورس

علاوه بر مزایایی که در بالا بیان شد تحلیل تکنیکال از معایبی نیز برخوردار است. که عبارت است از: (کلاس تحلیل تکنیکال بورس)

  • در تحلیل بازارهای بورسی به روش تکنیکال، امکان تاثیر تعصبات شخصی در تحلیل نمودار ها وجود دارد.
  • تحلیل تکنیکال قابلیت استفاده برای عرضه های اولیه را ندارد.
  • با تحلیل تکنیکال سهم، نمیتوان ارزش ذاتی آن را به دست آورد و محاسبه کرد.
  • با استفاده از تحلیل تکنیکال، امکان به دست آوردن تفاسیر مختلف، از ابزار و داده های یکسان وجود دارد.

کلاس های بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

تمامی علاقه مندان به آموزش تحلیل تکنیکال سهام از مقدماتی تا پیشرفته، همچنین کسانی که در این بازار فعالیت می کنند اما قصد دارند که به صورت حرفه ای فعالیت خود را ادامه دهند، می توانند با شرکت در کلاس تحلیل تکنیکال حرفه ای مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد از پایه تا پیشرفته تحلیل ها و مباحث بورسی را آموزش ببینند و مهارت های لازم را برای انجام معاملات بورسی و تحلیل های بورسی به دست آورند.

مراحل یادگیری تحلیل تکنیکال بورس(آموزش تحلیل تکنیکال)
مراحل یادگیری تحلیل تکنیکال بورس(آموزش تحلیل تکنیکال)

معرفی مدارک پایان دوره تکنیکال بورس به زبان ساده

مدرک دوره بورس (کلاس تحلیل تکنیکال) مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۴-اردیبهشت-۱۴۰۰