مراحل یادگیری ثبت نام در بورس

ثبت نام در بورس

مراحل یادگیری ثبت نام در بورس: بازار بورس یکی از فعال ترین بازار های سرمایه گذاری می باشد که امروزه سرمایه گذاری در این بازار به یکی از پربحث ترین موضوعات، تبدیل شده است. ورود به بازار بورس بدون مهارت و دانش کافی، یک ریسک بزرگ محسوب می شود. چرا که با وارد کردن سرمایه در این بازار بدون توانایی کنترل و معامله کردن آن، ریسک از دست دادن قسمت بزرگی از این سرمایه را در پی خواهد داشت. 

در صورتی که قصد دارید سرمایه گذاری در بورس را آغاز کنید، اولین گام برای شما ثبت نام در بورس می باشد. به طور کلی ثبت نام در بورس مرحله ایست که به راحتی انجام می شود. در این مقاله قصد داریم مراحل ثبت نام در بورس و انجام معاملات و خرید و فروش در این بازار را به شما آموزش دهیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید. (یادگیری بورس)

ثبت نام در بورس
ثبت نام در بورس

مراحل ثبت نام در بورس

به طور کلی برای ثبت نام در بورس باید دو مرحله را طی کرد. مرحله اول ثبت نام در سامانه سجام و مرحله دوم افتتاح حساب در یک کارگزاری معتبر می باشد. (مراحل گرفتن کد بورس)

ثبت نام در سجام

اولین گام برای ثبت نام در سجام، مراجعه به سایت سجام می باشد. با وارد شدن به این سایت، بر روی دکمه ثبت نام در سجام کلیک کنید. با کلیک کردن بر روی آن، صفحه ای برای شما باز خواهد شد که باید اطلاعات شخصی خود را در آن وارد کنید. لازم به ذکر است که در این مرحله وجود اطلاعات و مدارکی از جمله عکس کارت ملی، شماره سیم کارت مختص شخص و شماره شبای بانکی شخص الزامی می باشد. 

بعد از گذراندن این مرحله و تکمیل فرم های مربوطه، سامانه به شما یک کد ده رقمی می دهد که نگه داری از آن کد اهمیت دارد. چرا که این کد در مراحل بسیاری مورد نیاز خواهد بود. لازم به ذکر است که در این قسمت کد بورسی نیز به شما پیامک خواهد شد. بعد از این مرحله، شما باید احراز هویت انجام دهید. در ادامه شما را با مرحله احراز هویت در ثبت نام بورس آشنا خواهیم کرد. 

احراز هویت سجام

ممکن است اولین سوالی که در ذهن شما ایجاد می شود، این باشد که احراز هویت برای چیست؟ در واقع احراز هویت به این دلیل صورت می گیرد که سامانه متوجه شود که شما ربات نیستید و یا این که اطلاعات شما برای شخص دیگری نباشد. 

به طور کلی احراز هویت به دو صورت حضوری و غیر حضوری صورت می گیرد. برای احراز هویت حضوری باید به شعب کارگزاری مورد نظر خود مراجعه کنید. و برای احراز هویت غیر حضوری می توانید از اپلکیشن های آپ و سیگنال استفاده کنید. 

ثبت نام در کارگزاری

تا این مرحله، شما باید کد ده رقمی (کد پیگیری) سامانه سجام و کد بورسی را دریافت کرده باشید. بعد از آن شما باید برای انجام معاملات در بازار و خرید و فروش در آن، از طریق یک کارگزاری بورس اقدام کنید. به طور کلی برای ثبت نام در کارگزاری، دو راهکار وجود دارد.

  1. در ساده ترین راه می توان برای افتتاح حساب، به نزدیک ترین شعب کارگزاری مراجعه کرد. در این صورت شما می توانید با راهنمایی های کارکنان، فرم های مربوط به ثبت نام را تکمیل کنید. لازم به ذکر است که در مراجعه حضوری به کارگزاری، به همراه داشتن اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی را فراموش نکنید.
  2. در دومین روش، شما می توانید از طریق سایت اینترنتی کارگزاری مورد نظر، ثبت نام اولیه را انجام داده و سپس برای تایید هویت به شعبه کارگزاری مراجعه کنید. البته لازم به ذکر است که فقط برخی از کارگزاری ها می باشند که این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده اند. 

پس از ثبت نام در بورس، چه باید کرد؟

مطمئناً هدف از ثبت نام هر سرمایه گذاری در بازار بورس، انجام معاملات و کسب سود های کلان از این بازار می باشد. بنابراین مرحله بعدی پس از انجام ثبت نام در بورس، توانایی انجام معاملات و خرید و فروش در این بازار می باشد. انجام معاملات در بورس، نیازمند مهارت و دانش حرفه ای می باشد که هر سهامداری باید نسبت به دانش و مهارت های لازم در این زمینه آگاهی داشته باشد. در غیر این صورت نباید سرمایه گذاری خود را به دید یک سرمایه گذاری پر سود نگاه کند. (روش های پول ساختن از طریق بورس ایران)

مهارت های لازم برای انجام معاملات در بورس

به طور کلی برای خرید و فروش در بازار بورس، باید نسبت به چند آیتم اطلاعات کامل داشت. به طور مثال هر فردی که قصد دارد سهمی را خریداری کند، باید نسبت به وضعیت مالی آن شرکت، سود شرکت، وضعیت سهم آن شرکت و … اطلاعاتی را به دست آورد. و سپس نسبت به خرید آن سهم اقدام نماید. همچنین یک سهامدار باید بتواند با تکیه بر دانش خود، زمان ورود و خروج هر سهم را نیز تشخیص دهد. در این صورت می تواند ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش داده و معاملات پر سودی را انجام دهد. 

حال سوالی که ممکن است با خواندن این مقاله برای شما پیش بیاید، این باشد که این اطلاعات را از چه طریقی می توان به دست آورد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که یک سرمایه گذار برای رسیدن به این اطلاعات باید دو تحلیل بنیادی و تکنیکال را بلد باشد تا بتواند با تحلیل سهم ها، اطلاعات ذکر شده را به دست آورد. در ادامه شما را با این دو تحلیل کاربردی آشنا خواهیم کرد. 

آشنایی با تحلیل تکنیکال 
  • مبنای تحلیل تکنیکال، نمودار می باشد. به این منظور که در این تحلیل با استفاده از اطلاعات نمودار، می توان آینده را پیش بینی کرد. در واقع در این تحلیل، تحلیلگران با بررسی نمودار و تغییرات قیمت در آن، روند و تغییرات بازار را بررسی کرده و تغییرات در آینده را پیش بینی می کنند. لازم است بدانید که در تحلیل تکنیکال، روش ها و ابزار های متعددی برای بررسی هر سهم وجود دارد که افراد می توانند با توجه به نوع استراتژی خود، ابزار مناسب خود را انتخاب کنند. (کلاس آنلاین تحلیل تکنیکال (دوره مجازی تکنیکال بورس))
آشنایی با تحلیل بنیادی 
  • بنیادی تحلیلی است که تحلیلگران با استفاده از آن ارزش ذاتی یک شرکت را محاسبه می کنند. در واقع با محاسبه ارزش ذاتی می توان یک شرکت را از تمام جنبه های تجاری بررسی کرد. و اطلاعاتی را نظیر صورت های مالی، گزارش ها و برآورد های تحلیلگران، داده های تاریخی و …. به دست آورد. لازم است بدانید که هدف از تحلیل بنیادی، مقایسه ارزش ذاتی یک شرکت با قیمت فعلی سهم می باشد. چرا که با مقایسه این دو عامل می توان متوجه شد که آیا یک سهم ارزش خرید یا فروش دارد یا خیر؟
ثبت نام در بورس
ثبت نام در بورس

آموزش صفر تا صد بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

همان طور که گفته شد، لازمه ورود به بازار بورس و انجام خرید و فروش در آن، کسب اطلاعات در آن زمینه می باشد. بنابراین توصیه می کنیم که اگر قصد سرمایه گذاری در بازار بورس را دارید، خود را به یک تریدر حرفه ای تبدیل کنید. یک تریدر یا یک معامله گر حرفه ای از دو تحلیل تکنیکال و بنیادی برای تحلیل سهم های خود استفاده می کند و با اقدامات لازم، سرمایه خود را چندین برابر خواهد کرد. 

در صورتی که شما قصد دارید به صورت جدی وارد این بازار شده و کسب درآمد کنید. ما به شما شرکت در دوره های بورس مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد را پیشنهاد می کنیم. در این دوره ها شما می توانید از صفر تا صد بورس را آموزش دیده و با تکیه بر مهارت های خود در بازار های مالی ترید انجام دهید. 

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره (مراحل یادگیری ثبت نام در بورس)

مدرک دوره مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۳-بهمن-۱۴۰۲