مزایا و معایب آموزش رایگان تحلیل تکنیکال بورس

آموزش رایگان تحلیل تکنیکال بورس: می توان گفت تحلیل تکنیکال بورس، مهم ترین و پرکاربرد ترین نوع تحلیل می باشد. زبان تحلیل تکنیکال، نمودار است. به این منظور که در این نوع تحلیل با استفاده از نمودار قیمت را در آینده با توجه به اطلاعات گذشته پیش بینی می کنند. با مراحل یادگیری تحلیل تکنیکال بورس شما می توانید زمان درست خرید و فروش سهم را تشخیص دهید. از آنجا که هدف اصلی برای سرمایه گذاری کسب سود است پس فرد باید قادر باشد به صورت کاملا حرفه ای سهم را تحلیل کند.

به طور کل تحلیل تکنیکال بر سه اصل استوار است. که این اصول عبارتند از:

  • قیمت نشان دهنده همه چیز است.
  • تاریخ تکرار می شود (آینده تکرار گذشته است)
  • قیمت ها طبق روند مشخصی حرکت می کنند.
مزایا و معایب آموزش رایگان تحلیل تکنیکال بورس
مزایا و معایب آموزش رایگان تحلیل تکنیکال بورس

انواع نمودار در تحلیل تکنیکال

نمودار میله ای

  • نمودار میله ای (Bar chart) اطلاعاتی از جمله قیمت پایانی، بالاترین قیمت سهم، پایین ترین قیمت سهم و همچنین قیمتی که سهم در آن باز می شود را در اختیار شما قرار می دهد.

نمودار خطی

  • نمودا خطی یا Line Chart از پیوستن قیمت بسته شده یک سهم در روزهای متوالی به دست می آید. و یکی از محبوبترین نمودارها در بین تحلیل گران تکنیکال می باشد.

نمودار شمع با کندل

  • نمودار شمع یا کندل به صورت گرافیکی، قیمت پایانی، بالاترین قیمت سهم، پایین ترین قیمت سهم و قیمتی که سهم در آن باز می شود را نشان می دهد. نام دیگر این نمودار نمودار کندل استیک می باشد. می توان گفت مهم ترین و پرکاربرد ترین تحلیل نمودار سهام در بورس، نمودار شمع یا کندل می باشد.

انواع جهت حرکت بازار 

روند خنثی

روند نزولی

  • این روند نشانگر این است که سقف موج قبلی از سقف موج جدید بالاتر می باشد.

روند صعودی

  • این روند بر عکس روند نزولی است و نشانگر این است که کف موج بعدی از کف موج قبلی بالاتر می باشد.

مزایا و معایب آموزش رایگان تحلیل تکنیکال بورس

مزایای آموزش رایگان تحلیل تکنیکال

  • از مزایای آموزش رایگان تحلیل تکنیکال می توان به این مورد اشاره کرد که مطالعه مقالات آموزشی، به افراد دیدگاه کلی راجع به تحلیل تکنیکال و مفاهیم ابتدایی بورسی خواهد داد و افراد می توانند با دیدگاهی باز، یادگیری تخصصی تحلیل تکنیکال را شروع کنند. 

معایب آموزش رایگان تحلیل تکنیکال

  • از معایب آموزش رایگان تحلیل تکنیکال این است که افراد گمان می کنند که تنها با استفاده از آموزش رایگان تحلیل تکنیکال می توانند خرید و فروش سهام را شروع کنند اما این طرز تفکر نادرست است چرا که ورود به بازار های بورسی و همچنین انجام معاملات در این بازار، نیازمند دانش و مهارت تخصصی در این زمینه می باشد. 

به طور کلی می توان گفت که تحلیل تکینکال از پرکاربرد ترین روش های سودآوری از طریق سرمایه گذاری در بورس می باشد. تحلیل تکنیکال نه تنها در بازار های بورسی بلکه در بازار های مالی دیگر از جمله بازار طلا، سکه، ارز دیجیتال و …. کاربرد دارد. امروزه آموزش های رایگان بسیاری برای یادگیری این تحلیل ها در فضای اینترنت وجود دارد و کسانی هستند که گمان می کنند با مشاهده این مطالب اطلاعات کافی را به دست خواهند آورد.

اما لازم است بدانید بین این آموزش ها و آموزش های تخصصی تحلیل تکنیکال بورس تفاوت بسیاری وجود دارد و حجم زیادی از مطالب کاربردی و مفید در دوره های تخصصی آموزش داده می شود. به طور کل با جلسات آموزش رایگان بورس شما توانایی حرفه ای شدن در این بازار را کسب نکرده اما دوره تخصصی شما را به فرد با تجربه تبدیل خواهد کرد.

تفاوت آموزش رایگان تحلیل تکنیکال و دوره تخصصی آن

از مهم ترین تفاوت های آموزش رایگان تحلیل تکنیکال بورس با دوره تخصصی آن در این است که در آموزش رایگان تحلیل تکنیکال ممکن است افراد غیر متخصص که هیچ آگاهی در زمینه بورسی ندارند تحلیل های نادرستی را ارائه دهند. و در این صورت افراد نا آگاه نیز مطابق با این تحلیل ها خرید و فروش انجام داده که در نتیجه نه تنها موجب ضرر و زیان خود می شوند. بلکه رفتار آن ها به ضرر تمام سرمایه گذاران خواهد بود.

به طور کل بهتر است بدانید بازار های بورسی برای سرمایه گذاری ریسک بالایی را می طلبد. به همین دلیل مطالبی که در دوره های تخصصی این مبحث آموزش داده می شود بسیار ضروری و کارامد می باشد. یادگیری تخصصی تحلیل های بازار بورسی ریسک موجود برای سرمایه گذاری را کاهش می دهد و احتمال دستیابی شما به سود های کلان را حتی در شرایط بد بازار را نیز فراهم می کند.

آموزش تحلیل تکنیکال بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

همان طور که گفته شد، به دلیل استقبال بسیاری از افراد به بازار های بورسی، آموزش تخصصی آن نیز مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین تمامی علاقه مندان به آموزش تحلیل تکنیکال سهام از مقدماتی تا پیشرفته، همچنین کسانی که در این بازار فعالیت می کنند اما قصد دارند که به صورت حرفه ای فعالیت خود را ادامه دهند، می توانند با شرکت در کلاس تحلیل تکنیکال بورس مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد از پایه تا پیشرفته تحلیل ها و مباحث بورسی را آموزش ببینند و مهارت های لازم را برای انجام معاملات بورسی و تحلیل های بورسی در بازار پرفراز و نشیب بورس را به دست آورند.

آموزش رایگان تحلیل تکنیکال
آموزش رایگان تحلیل تکنیکال

کلاس های آموزش بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره 

مدرک دوره بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۵-اردیبهشت-۱۴۰۰