چطور روند آینده قیمت سهام را با استفاده از تحلیل تکنیکال پیش بینی کنیم

چطور روند آینده قیمت سهام را با استفاده از تحلیل تکنیکال پیش بینی کنیم؟

چطور روند آینده قیمت سهام را با استفاده از تحلیل تکنیکال پیش بینی کنیم؟ با بیان این پرسش اولین سوالی که ممکن است برای شما پیش آید، این است که تحلیل تکنیکال چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که یادگیری تحلیل تکنیکال روشی برای پیش بینی قیمت در بازارها، بر اساس مطالعه و بررسی تاریخچه قیمت و حجم معاملات در آن بازار است. لازم است بدانید که به طور کلی روش ها و تکنیک های متعددی به منظور تحلیل قیمت ها و بررسی روند بازار وجود دارد. که در این مقاله قصد داریم شما را با روش تحلیل تکنیکال که از محبوبترین روش های تحلیل است، آشنا کرده و بگوییم که چطور روند آینده قیمت سهام را با استفاده از تحلیل تکنیکال پیش بینی کنیم؟

آشنایی با تحلیل تکنیکال 

تحلیل تکنیکال روشی از تحلیل است که بر اساس داده های گذشته و استفاده از قیمت ها، الگو های گذشته و نمودار ها، آینده را پیش بینی می کند. به طور کلی لازم است بدانید که تحلیل تکنیکال بر سه اصل استوار است. این سه اصل عبارت اند از: (چند نوع روش تحلیل تکنیکال در بورس وجود دارد؟)

سه اصل مهم در تحلیل تکنیکال

  • تحلیل تکنیکال در بررسی حرکات قیمت و رفتار هر سهم در گذشته و پیش بینی تغییرات آن در آینده، کاربرد دارد.
  • تحلیل تکنیکال در تحلیل انواع سهم، ارز، شاخص، بازار های مالی، کالا و … مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تحلیل تکنیکال در پیش بینی روند ارزش یک سهم با بررسی روند ارزش در گذشته آن، کاربرد دارد. 
چطور روند آینده قیمت سهام را با استفاده از تحلیل تکنیکال پیش بینی کنیم؟
چطور روند آینده قیمت سهام را با استفاده از تحلیل تکنیکال پیش بینی کنیم؟

ابزار های موجود در تحلیل تکنیکال کدام است؟

الگو های قیمتی

الگو های قیمتی اشکالی از نمودار سهام هستند که در دفعات زیادی تکرار شده اند و در جهت خاصی قرار دارند که نشان دهنده صعودی یا نزولی بودن آن ها می باشد. لازم به ذکر است که با استفاده از این الگو ها می توان حرکات قمیت در گذشته را بررسی کرده و روند قیمت در آینده را پیش بینی کرد. 

 انواع نمودار قیمتی 

زبان تحلیل تکنیکال، نمودار است. از این رو می توان گفت که انواع نمودار های قمیتی از مهم ترین ابزار های تحلیل تکنیکال به شمار می روند. به طور کلی نمودار های قیمتی در تحلیل تکنیکال شامل نمودار میله ای، خطی و کندل استیک یا نمودار شمعی می باشد که پرکاربردترین آن ها، نمودار شمعی است. چرا که این نمودار نسبت به دیگر نمودار های تکنیکال، اطلاعات بیشتری را ارائه می دهد.

الگو های هارمونیک 
  • با استفاده از الگو های هارمونیک می توان نقاط بازگشت در بازار را شناسایی کرد. لازم به ذکر است که این الگو ها از کنار هم قرار گرفتن موج‌ های حرکتی بازار به وجود می‌ آیند. از مهم ترین الگو های هارمونیک می توان به الگو گارتلی، باترفلای، الگو بت یا خفاش و الگوی crab اشاره کرد. 
اندیکاتور ها
  • اندیکاتور ها ابزار هایی هستند که با کمک محاسبات ریاضی به روی قیمت و حجم معاملات، اطلاعاتی را از جمله روند حرکت سهم، شتاب قیمت و …. در اختیار افراد قرار می دهند. 
امواج الیوت
  • امواج الیوت جزء آن دسته از ابزار های تحلیل تکنیکال می باشند. که از آن برای تشخیص زمان خرید و فروش استفاده می کنند.
پرایس اکشن
  • پرایس اکشن، به معنای مطالعه حرکات قیمت در بازارهای سرمایه و پیش‌ بینی کندل‌ های بعدی است. با استفاده از این ابزار تحلیل تکنیکال، می توان بهترین تصمیم ها را در سرمایه گذاری گرفته و میزان ریسک سرمایه گذاری را مدیریت کرد.
خطوط فیبوناچی
  • می توان گفت یکی دیگر از مهم ترین ابزار های تحلیل تکنیکال، خطوط فیبوناچی می باشد. خطوط فیبوناچی شامل یکسری عدد می باشند که معامله گران از این خطوط برای شناسایی بازگشت یا ادامه روند استفاده می کنند. 

مزایا و معایب استفاده از تحلیل تکنیکال

مزایا

  • امکان استفاده از تحلیل تکنیکال در بازه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت 
  • نشان دادن زمان درست برای خرید و فروش سهام
  • امکان یادگیری آسان تحلیل تکنیکال
  • پیش بینی قیمت سهام در آینده
  • امکان تحلیل سریع نمودار ها 
  • امکان استفاده از تحلیل تکنیکال در اکثریت بازار های مالی

معایب

  • امکان تاثیرگذاری تعصبات شخصی بر روی تحلیل ها
  • نمی توان از تحلیل تکنیکال برای تحلیل عرضه های اولیه استفاده کرد.
  • امکان تفاسیر مختلف از ابزار مشابه و داده‌ های یکسان
چطور روند آینده قیمت سهام را با استفاده از تحلیل تکنیکال پیش بینی کنیم؟
چطور روند آینده قیمت سهام را با استفاده از تحلیل تکنیکال پیش بینی کنیم؟

چطور روند آینده قیمت سهام را با استفاده از تحلیل تکنیکال پیش بینی کنیم؟

برای این که بدانید چطور روند آینده قیمت سهام را با استفاده از تحلیل تکنیکال پیش بینی کنیم؟ در ابتدا باید نسبت به تحلیل تکنیکال و نحوه انجام آن اطلاعات کسب کنید. از آنجایی که امروزه سرمایه گذاری در بازار های مالی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، از این رو افراد به دنبال آموزش و یادگیری این بازار ها می باشند. چرا که می دانند لازمه ورود به هر فعالیتی و موفق شدن در آن زمینه، کسب مهارت و دانش کافی می باشد.

به طور کلی آموزشگاه های متعددی به منظور آموزش سرمایه گذاری در بورس و یادگیری تحلیل های بورسی وجود دارد. اما در این میان قصد داریم شما را با مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد که یکی از برترین آموزشگاه یادگیری سرمایه گذاری در بورس می باشد، آشنا کنیم. این مجموعه با برگزاری پکیج مدیریت سرمایه گذاری در بورس، سرمایه گذاران و سهامداران را با صفر تا صد تکنیک ها و تحلیل های بورسی آشنا کرده و تمامی دانش و مهارت های لازم در این زمینه را به هنرجویان آموزش می دهد. (خرید دوره تحلیل تکنیکال)

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره 

مدرک دوره تحلیل تکنیکال مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

1 thoughts on “چطور روند آینده قیمت سهام را با استفاده از تحلیل تکنیکال پیش بینی کنیم

ارسال دیدگاه بسته شده است.

رضا شریفی ۳۰-دی-۱۴۰۲