چگونه شروع به سرمایه گذاری در بورس کنیم؟ (سود حاصل از سرمایه گذاری)

چگونه شروع به سرمایه گذاری در بورس کنیم؟ (سود حاصل از سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟)

چگونه شروع به سرمایه گذاری در بورس کنیم؟ (سود حاصل از سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟) با توجه به بازدهی نسبتاً بالای بازار بورس، بسیاری از افراد تمایل پیدا کردند که در این بازار حضور پیدا کنند و سرمایه خود را وارد بورس کنند. حال این سوال مطرح می شود که آیا بورس بازار مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد یا خیر؟ پاسخ این سوال مثبت است. به طور کلی برای انتخاب روش سرمایه گذاری باید به میزان سود، قانونی بودن روش سرمایه گذاری، وجود شفافیت در بازار، قابلیت نقدشوندگی سریع و … توجه کرد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بازار بورس برای سرمایه گذاری مناسب است چرا که با سرمایه گذاری در این بازار می توان تمامی اهداف سرمایه گذاری را پوشش داد.

برای شروع هر کاری باید اطلاعات و دانشی راجع به آن کسب کرد. ورود به بازار های بورسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای شروع به سرمایه گذاری در بورس لازم است در زمینه مراحل ثبت نام در بورس و شناخت سهام و معامله کردن اطلاعاتی را به دست آورد. بهتر است بدانید، در صورتی که هیچ دانشی در حوزه بورسی ندارید، به هیچ وجه وارد آن نشوید. چرا که ممکن است پیامد های جبران ‌ناپذیری برای افراد داشته باشد.

چگونه شروع به سرمایه گذاری در بورس کنیم؟ (سود حاصل از سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟)
چگونه شروع به سرمایه گذاری در بورس کنیم؟ (سود حاصل از سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟)

گام های شروع به سرمایه گذاری در بورس

کسب اطلاعات

تهیه سرمایه برای سرمایه گذاری

  • دومین گام، تهیه سرمایه برای سرمایه گذاری می باشد. بهتر است که این سرمایه از فروش دارایی‌ های شما به دست نیامده باشد. سرمایه را طوری انتخاب کنید که در صورت از دست دادن آن، اختلالی در زندگیتان ایجاد نشود. همچنین سعی کنید مقدار سرمایه ای که وارد بورس می کنید کم باشد و رفته رفته آن را افزایش دهید.

دریافت کد بورسی

  • برای اینکه به طور رسمی وارد بازار بورس شوید، باید کد بورسی دریافت کنید. با دریافت کد بورسی از کارگزاری ها، می توانید در بازار های بورسی معامله انجام داده و خرید و فروش کنید. 

ورود به سامانه معاملات 

  • در این قسمت با بخش ها مختلف سامانه ای معملاتی آشنا می شوید. از مهمترین مسائلی که لازم است هنگام معامله کردن، از آن آگاه باشید، نحوه واریز پول به حساب معاملاتی، نحوه جست و جوی سهام، آشنایی با خرید و فروش سهام، مشاهده فهرست معاملات، مشاهده لیست سهم های موجود در سبد، مشاهد میزان سود و زیان سهام خریداری شده و …. می باشد.

تحلیل های حرفه ای سهم ها برای سرمایه گذاری در بورس

  • آموزش بورس یک پیش نیاز برای سرمایه گذاری در بورس است. یک سرمایه گذار باید بتواند سهم ها را با روش های مختلف تحلیلی، بررسی کند و سپس تصمیم بگیرد که در آن سهم سرمایه گذاری کند یا خیر. برای تحلیل سهم ها روش ها و تکنیک های متعددی وجود دارد اما می توان گفت که دو تحلیل بنیادی و تکنیکال از مهمترین روش های تحلیلی می باشند.

مزایای سرمایه گذاری در بورس چیست؟

  • برای شروع به سرمایه گذاری در بورس نیاز به هزینه های هنگفت نیست. حتی با مبلغ کم هم می توان وارد بازار های بورسی شد. 
  • در بازار های بورسی نقدشوندگی سریع و راحت است و سرمایه شما قابلیت نقد شدن دارد. 
  • یکی دیگر از مزایای بورس، محافظت از میزان سرمایه در برابر تورم می باشد. هنگام سرمایه گذاری، هر فرد به نسبت سرمایه خود در دارایی شرکت سهیم می شود. بنابراین با افزایش ارزش دارایی های شرکت ارزش سهام فرد نیز افزایش میابد. در نتیجه از سرمایه شما در برابر تورم محاقظت میگردد.
  • در صورت دریافت سیگنال های خرید سهام در بورس، می توان در هر زمان و مکانی در بازار بورس سهام را خرید و فروش کرد. 
  • در بازارهای بورسی هر فرد به نسبت میزان سهام خود در تصمیم گیری های شرکت میتواند مشارکت نماید. یعنی در واقع هر فرد به میزان سرمایه خود شریک شرکت محسوب می شود.
  • سرمایه گذاری در بازار های مالی، ثروت بزرگی را به همراه دارد. 
  • بازار های بورسی از حمایت های قانونی برخوردار است بنابراین سرمایه گذاری در بازار ها بورسی نیز از حمایت قانونی برخوردار می باشد.
  • بازار های مالی، بازار هایی دائم و مستمر هستند که امکان سرمایه ‌گذاری بلند مدت و کوتاه مدت را برای سرمایه‌گذاران فراهم می کند.
  • و ……

سود حاصل از سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟

مطمئناً افرادی که در بازار های بورسی سرمایه گذاری می کنند، به دنبال کسب سود های کلان می باشند و این افراد در ذهنشان این سوال به وجود می آید که سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟ مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که در بورس هیچ سود قطعی و از قبل تضمین شده ای وجود ندارد. پس می توان گفت که این سود کردن یک پیش بینی از تحلیل سهم توسط فعالین بورس است که هر چه فرد مهارت و تجربه بیشتری داشته باشد احتمال درست بودن این پیش بینی و در نتیجه میزان کسب سود او نیز بیشتر است.

دوره های آموزشی بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

تمامی افراد علاقه مند به یادگیری کامل بورس از صفر تا صد، همچنین کسانی که در این بازار فعالیت می کنند اما قصد دارند که به صورت حرفه ای فعالیت خود را ادامه دهند، می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد از پایه تا پیشرفته این دوره را آموزش ببینند و مهارت های لازم را برای انجام معاملات بورسی و تحلیل های بورسی به دست آورند.

شروع به سرمایه گذاری در بورس
شروع به سرمایه گذاری در بورس

معرفی مدرک پایان دوره بورس

مدرک دوره بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱۴-بهمن-۱۴۰۲