آشنایی با انواع تکنیک های بازاریابی آنلاین (دوره دیجیتال مارکتینگ)

انواع تکنیک بازاریابی آنلاین

آشنایی با انواع تکنیک های بازاریابی آنلاین (دوره دیجیتال مارکتینگ): Online Marketing، که بازاریابی آنلاین نیز نام دارد، زمانی کاربرد دارد که کسب و کار ها از روش‌ های موجود بر بستر اینترنت، برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می‌ کنند. در واقع آنلاین مارکتینگ زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ است که در آن از تکنیک های مختلف برای تبلیغات در اینترنت استفاده می کنند. بنابراین در ادامه مقاله قصد داریم شما را با انواع تکنیک بازاریابی آنلاین آشنا کرده و مطالبی را در زمینه دوره دیجیتال مارکتینگ بیان کنیم.

بازایابی آنلاین یعنی چه؟

به هر گونه تبلیغات محصول و یا خدمات که به صورت تصویر، ویدئو، وبلاگ نویسی، سایت، بازاریابی محتوا و …. در فضای اینترنت انجام می شود، بازاریابی آنلاین و یا بازاریابی اینترنتی گفته می شود. در حقیقت در این بازاریابی افراد باید بتوانند با استفاده از ابزار های مختلف، محصولات و خدمات و برند خود را معرفی کرده تا مشتریان را به خرید محصولات و یا استفاده از خدمات ترغیب کنند.

انواع تکنیک بازاریابی آنلاین
انواع تکنیک بازاریابی آنلاین

آشنایی با انواع تکنیک بازاریابی آنلاین 

  • تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی روشی است که در آن به ازای هر کلیک باید هزینه ای را به موتور های جستجو (گوگل) پرداخت کرد. لازم به ذکر است که در سال های اخیر تبلیغات کلیکی یکی از محبوب ترین روش های بازاریابی شناخته شده است که در این میان گوگل ادز یکی از بهترین و قدرتمندترین پلتفرم برای انجام تبلیغات کلیکی می باشد.

  • بهینه سازی موتور های جستجو

استفاده از موتور های جستجو یکی از موثر ترین راهکار ها برای تبلیغات و جذب مشتریان می باشد. در واقع هدف از بهینه سازی این است که یک سایت از نظر کلید واژه ها در نتایج اولیه موتور های جستجو قرار گیرد. لازم به ذکر است که بازاریابی موتور های جستجو به دو صورت انجام می شود. ۱)رایگان ۲)پولی.

در روش رایگان افراد باید صفحات وب را به درستی و با اصول به روزرسانی کنند. تا در این صورت بتوانند نسبت به سایر وب سایت ها جایگاه بالاتری را به دست آورند. به مجموعه فرآیند هایی که فرد انجام می دهد تا صفحات سایت برای کلید واژه مورد نظر به صورت ارگانیک در نتایج اولیه موتور های جستجو قرار گیرد، سئو گفته می شود. و در آخر بهینه سازی موتور های جستجو به صورت پولی، همان تبلیغات کلیکی می باشد که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم.

  • بازاریابی محتوا

در برخی مواقع تنها به نمایش گذاشتن یک محصول برای متقاعد کردن مشتری برای خرید کافی نیست. و گاهی نیاز است که به کاربران اطلاعاتی در زمینه آن محصول و یا خدمت مورد نظر ارائه شود تا مخاطبان با مزایای آن بیشتر آشنا شوند. لازم به ذکر است که بازاریابی محتوا خود انواع گوناگونی دارد که پرکاربردترین آن ها، استفاده از مقالات و پست های وبلاگ می باشد. که استفاده از این روش ها علاوه بر این که موجب شناخت بیشتر کاربر در زمینه محصول و یا خدمات سایت می شود، به بهبود رتبه سایت در موتور های جستجو نیز کمک خواهد کرد. 

  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

همان طور که می دانید امروزه بسیاری از افراد بیشتر زمان خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. بنابراین می توان شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، لینکدین، پینترس و … را جزء یک منبع مهم برای بازاریابی دانست. چرا که در آنجا افراد با یکدیگر تعامل برقرار کرده و احساسات و عقایدشان را به اشتراک می گذارند. بنابراین می توان از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای معرفی برند و محصولات خود، پیدا کردن مشتریان جدید، حفظ ارتباط با مشتریان، افزایش فروش، افزایش ترافیک سایت و …. استفاده نمود. 

بهتر است بدانید که بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز مانند بهینه سازی سایت به دو صورت رایگان و پولی صورت می گیرد. که روش رایگان بازاریابی شبکه های اجتماعی همان فعالیت های منظم افراد در شبکه ها و آشنایی کاربران با برند و محصولات می باشد. اما روش پولی به این صورت است که در ازای پرداخت هزینه ای، تبلیغ مورد نیاز شما در صفحات مختلف شبکه ها دیده می شود. 

  • بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

می توان گفت یکی از قدیمی ترین انواع تکنیک بازاریابی آنلاین، بازاریابی ایمیلی می باشد. در این روش افراد با مشتریان خود از طریق صندوق های پست ارتباط برقرار می کنند. که آن را می توان یک راهکار موثر برای افزایش وفاداری مشتریان دانست. در واقع در بازاریابی ایمیلی اطلاعاتی مانند معرفی محصولات، خدمات و … برای مشتریان ارسال می شود. که این ارسال اطلاعات موجب فراهم شدن ارزش برای مشتری و کسب اعتماد و وفاداری آن ها به برند شما خواهد شد. 

بازاریابی آنلاین چه مزایایی دارد؟

  • امکان بررسی رفتار مشتری

استفاده از انواع تکنیک بازاریابی آنلاین، این امکان را برای افراد به وجود می آورد. که بتوانند اطلاعات لازم مشتریان خود را از جمله سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، سلیقه و …. را به دست آورند. که به دست آوردن این اطلاعات مزایایی بسیاری را به همراه دارد. به طور مثال با دانستن ویژگی های مشتریان می توان نیاز های آن ها را دنبال کرده و محصولاتی متناسب به آن ها نشان داد. 

  • امکان دسترسی آسان 

استفاده از بازاریابی آنلاین موجب خواهد شد که کاربران بتوانند به راحتی با محصول آشنا شوند. و این دسترسی آسان را می توان یکی از مزایای بازاریابی آنلاین دانست.

  • امکان هدف گیری مشتری

در بازاریابی آنلاین افراد می توانند با توجه به شناخت ویژگی مشتریان، آن ها را گروه بندی کرده و پیشنهاد های مخصوص به هر گروه را در اختیارشان قرار داد. در واقع به این روش، هدف گیری مشتری گفته می شود. که انجام این کار نتیجه بازاریابی را شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

  • امکان کاهش هزینه های عملیاتی

از دیگر مزایای بازاریابی آنلاین، امکان کاهش هزینه ها و همچنین صرفه جویی در زمان و حفظ محیط زیست می باشد. 

  • امکان بررسی تاثیر کانال ها

با استفاده از انواع تکنیک بازاریابی آنلاین، افراد می توانند کانال های مختلف بازاریابی را بررسی کرده. و مسیر حرکت بازدیدکنندگان را شناسایی کنند. در این صورت آن ها می توانند متوجه شوند که کدام کانال بازدهی بیشتری داشته و موجب افزایش مشتریان کسب و کار شوند. 

انواع تکنیک بازاریابی آنلاین
انواع تکنیک بازاریابی آنلاین

دوره دیجیتال مارکتینگ در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد 

یکی از دوره های پرطرفدار در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، دوره دیجیتال مارکتینگ می باشد. در این دوره هنرجویان با انواع تکنیک های بازاریابی آنلاین آشنا شده و تمامی مهارت های لازم برای ورود به بازار کار مربوط به این حرفه را آموزش می بینند. به طور کلی دیجیتال مارکتنیگ و یا بازاریابی آنلاین از بازار کار پرونقی برخوردار می باشد. از این رو آموزش های لازم در این زمینه و کسب مهارت های کافی، می تواند مسیر شغلی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. لازم به ذکر است که در پایان دوره دیجیتال مارکتینگ، مجتمع فنی تهران (میرداماد) به هنرجویان مدرک دوزبانه ای ارائه می دهد که روند ورود آن ها به حرفه شغلی مورد نظر را آسان تر می کند. 

دوره های دپارتمان مدیریت کسب و کار در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد 

معرفی مدارک پایان دوره دیجیتال مارکتینگ

مدرک دوره دیجیتال مارکتینگ مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۴-بهمن-۱۴۰۲