آشنایی با انواع غواصی(آموزش غواصی)

آشنایی با انواع غواصی(آموزش غواصی)

آشنایی با انواع غواصی(آموزش غواصی): بدون شک تمام شما با شنیدن نام غواصی در ذهن خود ورزشی جذاب و هیجان انگیز را تصور میکنید که کاملا درست است. از این رو این حرفه علاقه مندان بسیاری را به خود جذب نموده است. اما نکته ای که لازم است بدانید این است که غواصی بدون داشتن مهارت و تخصص ممکن است خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. و برای ورود به این حرفه مهیج باید در دوره های آموزشی مربوطه شرکت کنید و مهارت آن را به دست آورید.

نکات و اطلاعات بیشماری در رابطه با این رشته ورزشی وجود دارد که آشنایی با آن ضروری می باشد. از جمله آشنایی با تجهیزات مورد نیاز این ورزش، مهارت های مورد نیاز برای غواصی و …. علاوه بر آن غواصی انواع مختلفی دارد که در این مقاله قصد داریم شما را با انواع آن آشنا کنیم. علاقه مندان میتوانند با انتخاب نوع غواصی مورد علاقه خود در دوره های آموزشی آن شرکت کنند و با کسب تخصص اقدام به غواصی نمایند. مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد یکی از مراکزی است که اقدام به آموزش این حرفه نموده است. با شرکت در این دوره ها میتوانید به یک غواص حرفه ای تبدیل شده و از این ورزش مهیج لذت ببرید.

آشنایی با انواع غواصی(آموزش غواصی)
آشنایی با انواع غواصی(آموزش غواصی)

آشنایی با انواع غواصی

غواصی یک رشته ورزشی می باشد که در زیر آب که محیطی پرخطر است، انجام میگیرد و به تفریح مورد علاقه بسیاری از افراد تبدیل شده است. از آنجا که این حرفه باید تحت شرایط خاص و با رعایت استانداردها و نکات خاصی آموزش داده شود، موسسات و آموزشگاه های کمی مجاز به آموزش این حرفه می باشند. مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد یکی از بهترین و مجهزترین آموزشگاه ها در این زمینه است. در ادامه به بررسی مفهوم انواع غواصی میپردازیم:

  • غواصی آزاد

یکی از انواع روش های غواصی که بسیار مفرح می باشد، غواصی آزاد است. در انجام غواصی آزاد فرد باید در ابتدا بیاموزد که چگونه از شش ها برای تنفس صحیح و حمل هوای کافی استفاده کند. غواصی آزاد به شش های قوی احتیاج دارد. در ابتدا از این نوع غواصی برای پیدا کردن مروارید در سطح دریا استفاده میشد.  اما با گذشت زمان به یک رشته ورزشی حرفه ای تبدیل شده و مکان های مخصوصی برای انجام آن ایجاد گردید.

غواصی آزاد را میتوان به این صورت تعریف کرد که غواص به درون آب رفته و به جز هوایی که در شش ها ذخیره کرده است. هیچ هوای دیگری در اختیار ندارد. غواصی آزاد قدیمی ترین نوع غواصی شناخته میشود. به طور علمی میتوان غواصی آزاد را اینگونه تعریف کرد، که بدن تا زمانی که کمبود اکسیژن را تشخیص دهد در مصرف هوا صرفه جویی میکند. این امر منجر میشود غواصان آزاد بتوانند مدت زمان طولانی تری در زیر آب بماند.

  • غواصی اسکوبا

از انوع دیگر غواصی، غواصی اسکوبا می باشد که با استفاده از تجهیزات تنفسی در زیر آب انجام میگیرد. در این روش هوای تنفسی داخل سیلندر غواصی ذخیره میشود و غواص به زیر آب میرود. غواصی اسکوبا به دو روش انجام میگیرد که عبارت است از:(آشنایی با انواع غواصی)

مدار باز: سیستم های مدار باز نوعی سیستم تنفسی مورد استفاده در غواصی اسکوبا است، که بازدم غواص را درون آب تخلیه میکند.

مدار بسته: طراحی سیستم های تنفسی مدار بسته به گونه ای است که دی اکسید کربن را از بازدم غواص حذف کرده و اکسیژن را به آن اضافه میکند تا برای تنفس مجدد مورد استفاده قرار گیرد.

  • غواصی با تغذیه از سطح

برای انجام خدمات غواصی صنعتی، معمولا از غواصی با تغذیه از سطح استفاده میشود. در این روش از شلنگی به نام بند ناف استفاده میشود. که قادر است گازهای تنفسی را از سطح آب به غواص منتقل کند. در این روش یا از کشتی پشتیبان استفاده میشود و یا به طور مستقیم از طریق یک اتاقک زیرآبی خدمات پشتیبانی ارائه میشود. غواصانی که از این روش استفاده میکنند در هر زمان باید از کلاه و ماسک های غواصی استفاده کنند که به طور کامل صورت غواص را پوشش دهند. 

دو روش دیگر به جای روش غواصی از سطح مورد استفاده قرار میگیرد که به نام های SNUBA یا hooka معروف است. در این روش ها هوای مورد نیاز برای تنفس با استفاده از یک شلنگ و از طریق سیلندر کوچک یا کمپرسور از سطح آب تامین میشود. البته لازم به ذکر است این راهکار در انجام کارهای سبک مثل تمیز کردن بدنه کشتی ها و یا سایر شناور ها مناسب است.(آشنایی با انواع غواصی)

  • غواصی اشباع

غواصانی که به انجام خدمات صنعتی مشغول هستند. برای انجام کارهایی در عمق آب که چند روز یا چند هفته زمان نیاز دارد. از روش غواصی اشباع استفاده میکنند. غواصی اشباع از ایمنی بیشتری به نسبت سایر روش ها برخوردار است. بعد از اتمام کار در روش غواصی اشباع، غواصان برای استراحت به سطح خشک و تحت فشار در زیر آب و یا درون اتاقک های فشار که در سکوهای پشتیبان قرار دارند. منتقل شده و در انجا استراحت میکنند. ممکن است برداشت فشار به مدت چند روز زمان ببرد.

آشنایی با انواع غواصی(آموزش غواصی)

آموزش غواصی

درست است که ورزش غواصی یک ورزش محبوب و هیجان انگیز است اما در عین حال ممکن است خطرات بیشماری را به دنبال داشته باشد. این خطرات ناشی از نداشتن مهارت و تخصص در این زمینه است. از این رو بهتر است اگر علاقه مند به یادگیری و انجام ورزش حرفه ای هستید، در دوره های آموزش تخصصی شرکت کنید و مهارت های لازم را به دست آورید. مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد با برگذاری دوره های تخصصی صفر تا صد حرفه غواصی را به صورت تخصصی به علاقه مندان آموزش میدهد. و در انتها مدرک معتبر دو زبانه به هنرجو داده میشود.(آشنایی با انواع غواصی)

مزایای مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

مجتمع فنی میرداماد امکانات رایگان بیشماری را در اختیار هنرجویان این حرفه قرار میدهد. که از جمله آن میتوان به خوابگاه و اقامتگاه، صبحانه، تجهیرات غواصی، لباس غواصی، جزوه و لاگ بوک و … اشاره کرد. 

دوره های دپارتمان صنایع دریایی (غواصی) در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره آموزش تخصصی غواصی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۴-بهمن-۱۴۰۲