آشنایی با تجهیزات غواصی(دوره پیشرفته غواصی)

آشنایی با تجهیزات غواصی(دوره پیشرفته غواصی)

آشنایی با تجهیزات غواصی(دوره پیشرفته غواصی صنعتی): همانطور که میدانید غواصی به مهارت هایی میگویند که برای شناور شدن در زیر آب مورد استفاده قرار میگیرد. این ورزش امروزه کاربردهای بیشماری دارد و در تمامی موارد مربوط به صنعت، پژوهش و نظامی شاهد استفاده از این ورزش هستیم.  اما بسیاری آن را برای جنبه تفریحی انجام میدهند. غواصی به روش های مختلفی انجام میگیرد که بعضی از انواع آن نیازمند استفاده از تجهیزات غواصی نبوده و انواع دیگر آن با استفاده از تجهیزات حرفه ای و تخصصی موجود در آن انجام میشود. از این رو آشنایی با تجهیزات این حرفه از ضروریات هر غواص می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با تجهیزات غواصی و کاربردهای هر یک آشنا کنیم.

"<yoastmark

آشنایی با تجهیزات غواصی

ماسک غواصی

  • یکی از تجهیزات اصلی غواصی که کمک میکند غواصان در عمق آب دید واضح و مناسبی داشته باشند، ماسک غواصی می باشد. همانطور که میدانید در زمانی که چشم انسان به طور مستقیم با آب در ارتباط باشد، به دلایل مختلف بازتاب نور و … فرد نمیتواند دید مناسبی از محیط اطراف داشته باشد. در این مواقع استفاده از ماسک غواصی کمک میکند یک فاصله که از هوا پر است ایجاد گردد و در نتیجه چشم انسان نور را به صورت عادی و طبیعی دریافت کند و به دید درست و واضحی دست یابد.

اسنورکل

  • اسنورکل یکی از تجهیزاتی است که از دو قسمت دهانه و لوله تشکیل شده است. با استفاده از این وسیله میتوانید در زمان هایی که سرتان زیر آب است و به سمت پایین نگاه میکنید، به راحتی تنفس انجام دهید. دهانه اسنورکل از مواد نرمی تشکیل شده است و از این رو در زمان قرار گیری در دهان از ورود هرگونه آب به داخل دهان جلوگیری میکند.
  • در مقابل قسمت تشکیل دهنده لوله از مواد سفتی تشکیل شده است که میتوان آن را به راحتی خم کرد تا دچار شکستگی نشوند. ساختار لوله ها کمک میکند آب در اسنورکل جمع نشود و جریان هوا حفظ شود. توصیه میکنیم قسمتی از اسنورکل که بیرون از آب است را رنگ آمیزی کنید، این امر کمک میکند پیدا کردن غواص راحتتر انجام شود. (آشنایی با تجهیزات غواصی)

فین

  • فین یا باله ها یکی از کاربردی ترین تجهیزات مورد نیاز در انجام غواصی هستند. چرا که به حرکت راحتتر و سریعتر در زیر آب کمک میکنند. توجه کنید انواع مختلفی از فین ها در بازار موجود است که غواصان با توجه به کاربرد مد نظرشان، فضا و عمق غواصی فین ها را انتخاب میکنند و مورد استفاده قرار میدهند.

تانک هوا

  • در انجام غواصی و به طور کل انجام خدمات در زیر آب، تامین بودن هوای مورد نیاز برای تنفس از اهمیت بالایی برخوردار است. به این منظور غواصان از سیلندر اسکوبا یا تانک های هوا استفاده میکنند. این تجهیزات از جنس آلومینیوم یا فولاد می باشد. در ساختار تانک هوا یک شیر تعبیه شده است که کمک میکند هوا از آن خارج شود. 

لباس غواصی(وت سود و درای سوت)

  • سوت ها به لباس هایی گفته میشود که در کاهش اثرات حرارتی محیط موثر است و در واقع نقش محافظت از بدن غواص را برعهده دارد. سوت ها از طریق جلوگیری از ورود آب به درون لباس نقش حفاظتی و حرارتی خود را انجام میدهند. مواد تشکیل دهنده این لباس های حفاظتی نیوپرن می باشد که در ضخامت های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. لباس های غواصی علاوه بر اینکه نقش محافظ حرارتی را برعهده دارند از بروز جراحات سطحی نیز جلوگیری میکنند.(آشنایی با تجهیزات غواصی)

رگلاتورها یا تنظیم کننده فشارهوا

  • رگلاتور به تجهیزاتی میگویند که هوای تنفسی که با فشار بالا درون سیلندر وجود دارد را برای تنفس آزاد میکند. به این وسیله کمک میکند غواص بتواند به راحتی در زیر آب تنفس کند. رگلاتور، هوای تنفسی را به صورت یکسان و با فشار مناسب در اختیار غواص قرار میدهد. عملکرد رگلاتور در دو مرحله انجام میشود. در مرحله اول فشار هوای دررون سیلندر کم میشود و در دومین مرحله این فشار با محیط متعادل شده و در نتیجه کمک میکند غواص به راحتی تنفس کند. 

فشارسنج و عمق سنج 

  • با استفاده از فشار سنج، میزان فشار هوای درون سیلندر در تمام مدت غواصی اندازه گیری شده و نمایش داده میشود. در نتیجه غواص میتواند به طور پیوسته از میزان فشار اطلاع داشته باشد. با استفاده از عمق سنج نیز میتوان در طول غواصی میزان عمق را اندازه گیری کرد. عمق سنج ها انواع مختلفی دارند که مدل های دیجیتالی آن علاوه بر نمایش عمق میزان دما و سرعت صعود را نیز نمایش میدهند. 

ساعت و چاقوی غواصی

  • ۲

کمربند وزنه

  • کمربند وزنه در مواقعی مورد استفاده قرار میگیرد که قصد دارید از شناوری خنثی و بی هدف جلوگیری کنید. جنس این وزنه ها از سرب میباشد. کمربند وزنه دارای یک سگک می باشد تا غواص بتواند در مواقع ضروری به راحتی آن را باز کرده و رها کند. توجه کنید این وزنه ها باید مطابق لباس، تجهیزات و نوع غواصی انتخاب و استفاده شود.

چراغ قوه

  • با استفاده از چراغ قوه غواص میتواند تغییر رنگ های رخ داده به دلیل عمق آب را تغییر دهد. چراغ قوه های غواصی نیز در انواع و اندازه های متفاوتی از کوچکترین تا بزرگترین آن در بازار موجود است. برای استفاده در عمق آب بهتر است از چراغ قوه های بزرگ که دارای نور زیاد و شدید می باشد، استفاده شود. همچنین بهتر است مدلی را انتخاب کنید که باطری آن ها شارژ میشود. 

قطب نما

  • قطب نما را میتوان از دیگر وسایل ضروری برای غواصی دانست، چرا که کمک میکند غواص به راحتی جهت گیری های مورد نیاز را انجام دهد. از این رو در زمان شما صرفه جویی خواهد شد و این امر در هدر نرفتن گازهای تنفسی نیز تاثیر گذار است. قطب نما کمک میکند غواص در زمان بازگشت به راحتی مسیر مناسب را انتخاب کند.(آشنایی با تجهیزات غواصی)

"<yoastmark

دوره پیشرفته غواصی

بدون شک حرفه غواصی را امروزه میتوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تفریحات مردمی دانست. اما انجام این ورزش نیازمند داشتن تخصص و آشنایی با روش ها و تکنیک های مورد نیاز برای آن می باشد که علاقه مندان میتوانند با شرکت در دوره های آموزش مهارت های مورد نیاز را به دست آورند و به راحتی و با اطمینان بالا شروع به انجام حرفه ای این ورزش نمایند.

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد با رعایت استانداردها و قوانین موجود در این حرفه اقدام به آموزش تخصصی این ورزش به علاقه مندان نموده است که شما میتوانید با شرکت در این دوره ها مهارت های لازم را به دست آورید و با تمام موارد موجود در این حرفه آشنایی پیدا کنید. از جمله شناخت تجهیزات مورد نیاز که در این مقاله به بیان آن ها پرداخته شد. مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد مزایای دیگری را نیز در اختیارتان قرار میدهد. که از جمله آن میتوان به این موارد اشاره کرد:(آشنایی با تجهیزات غواصی)

مزیت های دوره غواصی مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

  • خوابگاه، اقامتگاه، صبحانه، تجهیزات غواصی، لباس غواصی، جزوه، لاگ بوک و ….به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار داده میشود.
  • آموزش صفر تا صد مهارت های غواصی توسط اساتید مجرب و حرفه ای.
  • اعطای مدرک معتبر دوزبانه
  • ورود تضمینی به بازار کار(آشنایی با تجهیزات غواصی)
  • و …

دوره های دپارتمان صنایع دریایی (غواصی) در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره آموزش تخصصی غواصی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۴-بهمن-۱۴۰۲