آشنایی با خرید و فروش سهام در بورس(نحوه ورود به خرید و فروش سهام)

آشنایی با خرید و فروش سهام در بورس(نحوه ورود به خرید و فروش سهام): اولین قدم برای ورود به بازار بورس و سرمایه گذاری در این بازار، آشنایی با انواع روش های انجام معاملات از قبیل خرید و فروش اینترنتی، تلفنی، حضوری و آنلاین می باشد. ابتدا بهتر است بدانید که انجام خرید و فروش در بازار بورس در هر زمان زیر نظر کارگزاری بوده و فرد سرمایه گذار نمیتواند به صورت مستقل اقدام به معامله کند.

بنابراین برای ورود به بازار بورس ابتدا باید به دنبال یافتن یک کارگزاری مطمئن بود. به طور کل سرمایه گذاری در بازار بورس افراد با روحیه ریسک پذیری بالا را میطلبد چرا که امکان دارد تمامی سرمایه شما از بین برود. برای انجام یک سرمایه گذاری سود آور لازم است اطلاعات و دانش کافی در زمینه انواع بازار های بورسی و نحوه خرید و فروش در آن را داشته باشید. 

آشنایی با خرید و فروش سهام در بورس(نحوه ورود به خرید و فروش سهام)
آشنایی با خرید و فروش سهام در بورس(نحوه ورود به خرید و فروش سهام)

تعریف سهام

تمام شرکت هایی که در بازار های بورسی پذیرفته می شوند از ارزش ها و سرمایه هایی برخوردارند. سازمان بورس ایران بعد از اینکه شرکتی را ثبت کرد، اقدام به برآورد میزان سرمایه و دارایی های آن مینماید و سپس این دارایی ها را به قسمت های کوچک تقسیم می کند. به هر یک از این قسمت های کوچک در بازار بورس سهم میگویند.

نکته قابل توجه این موضوع است که شرکت ها تمامی سرمایه خود را در بازار بورس قرار نمیدهند. بلکه هر شرکت با در نظر گرفتن میزان سرمایه و دارایی که دارد قسمتی از سهام خود را در بازار بورس عرضه میکنند. 

انواع روش های خرید و فروش سهام در بورس

خرید و فروش سهام در بورس را میتوان از روش های بسیاری انجام داد. از جمله این روش ها عبارت است از:

  • مراجعه حضوری به کارگذاری و ارائه سفارش برای خرید یا فروش
  • سفارش تلفنی به کارگذاری
  • ثبت کردن سفارش اینترنتی از پنل مربوطه (اردر آفلاین)
  • خرید و فروش سهام به صورت آنلاین (معاملات بر خط)

مزیت های خرید و فروش سهام برای سرمایه گذاران

خرید و فروش سهام در بازار های بورسی مزایا و کاربردهای بسیاری دارد. از جمله این مزایا میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • سرمایه گذار به اندازه میزان مالکیت خود در سهام یک شرکت، در تصمیم گیری های شرکت های بورسی حق رای دارد.
  •  به میزان سود خالصی که شرکت در هر سال به دست می آورد. طبق قانون ۱۰ درصد آن متعلق به سهامداران است.
  • یکی از بزرگترین مزایای خرید و فروش سهام در بازار های بورسی این موضوع است که شما میتوانید بدون نگرانی و دغدغه سهام خریداری شده را به فروش برسانید و به وجه نقد تبدیل کنید. همانطور که میدانید در صورتی که شما سهام یک شرکت غیر بورسی را خریداری کنید. برای فروش آن با مشکلات بسیاری از جمله راضی کردن سایر شرکا، یافتن شریک جدید و .. مواجه خواهید شد.
  • از دیگر مزیت های بازار های بورسی این موضوع می باشد که هر شخص میتواند با توجه به میزان سرمایه خود، سهام خریداری کند. به عبارتی محدودیتی در رابطه با مبلغ سرمایه گذاری وجود ندارد.

در انجام معاملات بورسی به چه نکاتی باید توجه کرد

  • هنگامی که قیمت یک سهم بالا می رود یا به عبارتی در حال رشد است. عرضه ها نیز افزایش می یابد. ( به خصوص در محدوه مقاومت)
  • در صورتی که قیمت یک سهم به شدت کاهش پیدا کند، در روند کاهش قیمت تقاضا برای آن سهم به تدریج بیشتر خواهد شد. (به خصوص در محدوده حمایت)
  • در صورتی که سهمی را خریداری نموده اید که به صورت متوالی و پشت سر هم با صف خرید رشد کرده بود، هنگام پایین آمدن صف به قیمت پایانی سهم دقت کنید و در صورت منفی شدن فورا سهم را به فروش برسانید.
  • توصیه میکنیم که اگر قصد ورود به سهمی را دارید و قیمت آن سهم به خط مقاومت نزدیک بود سهم را خریداری نکنید. شما میتوانید زمانی که خط مقاومت توسط حد ضرر سهم شکسته شد سهم را خریداری کنید. چرا که در این صورت به خط حمایت تبدیل شده است.

نکات لازم در خرید و فروش سهام

  • زمانی که یک سهم در حال افت می باشد و تشخیص میدهید که افت آن تا مدتی ادامه دارد، منتظر برگشتن قیمت آن نمانید. بلکه بهتر است اگر قیمت خرید سهم به پایین تر از محدوده حمایتی رسید بدون معطلی اقدام به فروش سهم کنید.
  • بهتر است بدانید هیچ شخصی قادر به دست آوردن تمام سودهای بازار نیست. در نتیجه زمانی که مشاهده کردید سهمی مدام در حال رشد است و رشد آن حتی به بیش از ۱۰۰ درصد رسید حسرت نخورید که چرا آن سهم را خریداری نکرده اید.
  • این احتمال وجود دارد که سهم هایی که به شدت سقوط میکنند، بعد از این افت و سقوط، رشد فراوانی نیز داشته باشند. بنابراین سعی کنید همیشه سهمی را که در حال افت شدیدی است در نظر داشته باشید و زمانی که آن سهم از صف فروش در حال رسیدن به قیمت های مثبت است با در نظر گرفتن سایر شرایط تصمیم به خرید بگیرد.

مزیت های بازار بورس

معامله در بازار های بوسی مزایای بسیاری دارد.این مزایا را میتوان اینگونه بیان کرد:

  • هر شخصی میتواند در این بازار به سرمایه گذاری بپردازد. به عبارتی امکان سرمایه گذاری برای همه افراد فراهم است.
  • برای سرمایه گذاری در بازار های بورسی نیاز به مبلغ و سرمایه هنگفت نمی باشد. بلکه با مبلغ ناچیز نیز میتوان برای سرمایه گذاری اقدام نمود.
  • خرید و فروش در بازار بورس به راحتی و در هر زمانی امکان پذیر است. و تنها نیاز به یک لبتاب یا موبایل می باشد.
  • بازار های بورسی قابلیت نقد شوندگی بالایی دارند به این معنی که میتوانید در هر زمان که بخواهید سهمی را فروخته و به وجه نقد تبدیل کنید.
  • احتمال افزایش سرمایه شما در مدت زمان کوتاه وجود دارد.
  • میتوانید به طور همزمان در چند صنعت مختلف سرمایه گذاری کنید.
  • معامله در بازار های بورسی به نسبت سایر بازار ها از نرخ کارمزد پایینی برخوردار است.

آموزش بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد(خرید و فروش سهام)

امروزه بسیاری از افراد بدون هیچ اطلاعات و آگاهی از نحوه معامله کردن، وارد بازار های بورس می شوند. و گمان می کنند که می توانند سود های کلانی از این سرمایه گذاری به دست آورند. لازم به ذکر است که برای ورود به بازار های بورسی و یادگیری روش انجام مراحل بورس، باید دانش و مهارت های لازم در این زمینه را به دست آورید. شما می توانید با شرکت در کلاس های دوره بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد، از صفر تا صد مهارت های لازم برای معاملات بورسی و روش انجام مراحل بورس را آموزش ببینید.

آشنایی با خرید و فروش سهام در بورس(نحوه ورود به خرید و فروش سهام)
آشنایی با خرید و فروش سهام در بورس(نحوه ورود به خرید و فروش سهام)

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره 

مدرک آموزش تحلیل سهم های بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۳-اردیبهشت-۱۴۰۰