آشنایی با رشته غواصی و محیط زیست(دوره غواصی و محیط زیست)

آشنایی با رشته غواصی و محیط زیست(دوره غواصی و محیط زیست)

آشنایی با رشته غواصی و محیط زیست(دوره غواصی و محیط زیست): تمامی علاقه مندان به حرفه غواصی بی شک میدانند، که در صورت ورود به این رشته در تماس مستقیم با آبزیان و محیط زیست دریایی قرار دارند. به همین دلیل است که قبل از ورود به این حرفه و اقدام به غواصی باید بدانید حفاظت از محیط ها و اکوسیستم ها وظیفه علاقه مندان به غواصی می باشد.

به منظور حفاظت از محیط زیست دریایی و زیبایی آن موسسات مختلفی روی کار آمده است که منجر به آهسته تر شدن روند تخریب شده است. دوره های غواصی و محیط زیست در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد کلیه تکنیک ها و موارد مورد نیاز برای جلوگیری از تخریب و احیای منابع دریایی را به علاقه مندان آموزش میدهد. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع مبپردازیم:

آشنایی با رشته غواصی و محیط زیست(دوره غواصی و محیط زیست)
آشنایی با رشته غواصی و محیط زیست(دوره غواصی و محیط زیست)

اهداف حفاظت از محیط زیست دریایی

محافظت کردن از محیط زیست دریایی (project Aware)

  • در بالا نیز بیان کردیم که افرد مشغول در حوزه غواصی زیر آب در ارتباط مستقیم با محیط زیست و آبزیان دریایی قرار دارند و محافظت از این محیط طبیعتا وظیفه آن ها به شمار می آید. چرا که به طور دائم از آن استفاده کرده و حتی از فعالیت در این محیط احساس لذت و شادی می کنند. محافظت از محیط زیست دریایی به معنی نظارت داشتن بر انجام کلیه فعالیت های غواصی، فعالیت های زیر آبی و … می باشد تا در نهایت آبزیان و محیط های دریایی از آسیب های احتمالی در امان بمانند.

مقابله کردن در برابر زباله های دریایی ( Dive Against Debris)

  • مشاهده زباله های دریایی در محیط دریا و عمق آب امری طبیعی می باشد. اما وجود این زباله ها منجر به آسیب دیدن زندگی آبزیان دریایی میگردد و طبیعتا آسیب دیدن آبزیان منجر به خطراتی در زندگی انسان ها میگردد که در نتیجه هزینه های اقتصادی افزایش می یابد. از این رو یکی از اهداف غواصی زیر آب مقابله با این خطرات و کمتر کردن زباله های دریایی می باشد.

شناخت گونه های مختلف ماهی (Aware fish id)

  • غواصان دریایی لازم است گونه های مختلف ماهی های دریایی را بشناسند و آگاهی کامل نسبت به هریک از آن ها داشته باشند. چرا که در زمان غواصی و فرو رفتن در عمق آب مسلما با آن ها در ارتباط خواهند بود و با به دست آوردن شناخت کافی از آن ها میتوانند از آن ها محافظت نمایند.

شناخت محیط زیست دریایی (under water naturalist)

  • شناخت محیط زیست دریایی کمک میکند علاوه بر شناخت آبزیان دریایی، به صورت مستقیم با آن ها در ارتباط باشید. و میتوانید با محیط زندگی و ویژگی های مختلف آن از نزدیک آشنا شوید.

محافظت کردن از مرجان های دریایی (Aware-coral reef conservation)

  • محافظت کردن از مرجان ها و به طور کل موجودات دریایی وظیفه تمامی انسان ها می باشد و به خصوص غواصان که از محیط های دریایی لذت میبرند و بیشتر زمان خود را در این محیط سپری میکنند. بنابراین باید روش های محافظت از مرجان های دریایی را بیاموزند و با حفظ آن ها به نسل های بعدی اجازه استفاده از این زیبایی را بدهند.

محافظت کردن از نسل کوسه ها (aware shark conservation diver)

  • یکی از  موجودات دریایی که نقش بسیار مهمی در اکوسیستم ها و محیط زیست دریایی ایفا میکنند، کوسه ها می باشند. با توجه به این موضوع که کوسه ها رو به کاهش هستند لازم است غواصان با زندگی این موجودات و ارزش آن ها آشنا شوند و اطلاعاتی در رابطه با دلایل کاهش این موجودات دریایی به دست آورند.

در دوره های آموزش غواصی و محیط زیست چه مواردی آموزش داده میشود؟

با شرکت در دوره های آموزش غواصی و محیط زیست در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، علاقه مندان با کلیه اصول و موارد مورد نیاز که به منظور حفاظت گونه های مختلف جانوری مورد نیاز است. آشنایی پیدا کرده و تخصص های مورد نیاز را به دست می آورند. از جمله مهارت هایی که در این دوره ها به شما آموزش داده میشود میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • غواصان اصول و تکنیک های غواصی اسکوبا را می آموزند.
  • غواصان میتوانند نسبت به محیط زیست شناخت کافی پیدا کنند.
  • غواصان در این دوره ها اکولوژی های دریایی را به طور کامل می شناسند.
  • در این دوره ها کلیه گیاهان دریایی را میشناسند.
  • آشنایی کامل با صنایع و محیط زیست دریایی در این دوره ها به دست می آید.
  • غواصان روش های محافظت از آلودگی های دریایی را آموزش میبینند.
  • غواصان با مناطق حفاظت شده دریایی آشنایی پیدا میکنند.
  • موجوداتی که در اثر عوامل مختلف در معرض خطرات یا انقراض هستند. در این دوره ها معرفی شده و روش های محافظت از آن ها شناخته میشود.
  • از آنجا که غواصان در تماس مستقیم با انواع موجودات دریایی قرار دارند با موجودات و آبزیان خطرناک دریایی آشنا شده تا در برابر آن ها از خود محافظت نمایند.
  • غواصان با قوانین مختلف و کنوانسیون های دریایی و محیط زیستی به طور کامل آشنا میشوند.
آشنایی با رشته غواصی و محیط زیست(دوره غواصی و محیط زیست)
آشنایی با رشته غواصی و محیط زیست(دوره غواصی و محیط زیست)

آشنایی با رشته غواصی و محیط زیست(دوره غواصی و محیط زیست)

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مختصری در رابطه با محیط زیست، موجودات دریایی و اهمیت محافظت از آن ها برای نسل بعدی در اختیارتان قرار دهیم. همانطور که بیان شد سازمان های متعددی به این منظور ایجاد گردیده است و شما با شرکت در دوره های غواصی و محیط  زیست که به صورت تخصصی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد برگذار میگردد میتوانید با این رشته آشنا شوید. و تخصص های لازم را به دست آورید تا هم بتوانید در هر یک از سازمان های مربوطه مشغول به فعالیت شوید. و یا در زمان انجام غواصی به محیط زیست خود آسیبی وارد نکنید. شرکت در دوره آموزش غواصی و محیط زیست مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد مزایای دیگری نیز در اختیارتان قرار میدهد. که عبارت است از:

مزیت های دوره غواصی مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

  • خوابگاه، اقامتگاه، صبحانه، تجهیزات غواصی، لباس غواصی، جزوه، لاگ بوک و ….به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار داده میشود.
  • آموزش صفر تا صد مهارت های غواصی توسط اساتید مجرب و حرفه ای.
  • اعطای مدرک معتبر دوزبانه
  • ورود تضمینی به بازار کار
  • و …

دوره های دپارتمان صنایع دریایی (غواصی) در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره آموزش تخصصی غواصی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۴-بهمن-۱۴۰۲