آشنایی با طراحی سایت(وب دیزاین)web design

آشنایی با طراحی سایت (وب دیزاین) web design: طراحی سایت (وب دیزاین) به مهارت ساخت و راه‌ اندازی صفحات وب گفته می ‌شود. تیم برنرزلی، مخترع وب با برپایی یک وب سایت در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازنده ی وب در تاریخ نگاشت. او در نخستین وب سایتش، از ابر متن و پیوندی برای ایمیل استفاده کرده بود. در آغاز، وب سایت‌ها با کدهای ساده HTML نوشته می ‌شدند، گونه ‌ای از زبان نشانه گذاری، که ساختار ساده ‌ای به وب گاه‌ ها می ‌داد، شامل سر تیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرس‌ های دیگر از طریق ابر پیوند بود.

هدف از طراحی سایت (وب دیزاین)

اگر فروشنده و توزیع کننده محصولات هستید می توانید بیشترین بهره را از وب سایت خود ببرید که این امر به مراتب کم هزینه تر و نتیجه بخش تر از روش های قدیمی و پر هزینه ی بازار یابی است. در این روش شما محدودیت زمانی و مکانی ندارید و یک فروشگاه اینترنتی شبانه روزی و بازار فروشی به وسعت شهر، استان و کشور خود دارید که باعث رشد روز افزون مشتریان و افزایش سود دهی فعالیت اقتصادی شما خواهد بود. یک وب سایت خوب به شما این امکان را می دهد که از رقبای خود پیشی بگیرید.

آموزش طراحی سایت
آموزش طراحی سایت

طراح سایت (وب دیزاین) کیست؟

به صورت کلی در طراحی و راه اندازی یک سایت، به دو تیم یا فرد برای طراحی Back-end یا همان بخش کدها و Front-end یا همان بخش گرافیکی و قابل نمایش سایت نیاز داریم. متخصص طراحی Back-end کسی است که کد های مختلف را برای ایجاد ساختار اصلی وب سایت می نویسد. در طراحی Front-end، امور برای بهتر کردن ویژگی ‌های دیداری سایت انجام می شوند. برای توسعه ظاهر سایت، نیاز به کد نویسی است و نوشتن این کد ها با زبان‌هایی مثل HTML، CSS و جاوا اسکریپت انجام می ‌گیرد.

ابزار های مورد نیاز یک طراح سایت چیست؟

ابتدایی ترین ابزار برای طراح سایت شدن تهیه یک کامپیوتر یا لب تاب قدرتمند است که بتواند برنامه های گرافیکی و برنامه های کدنویسی را به راحتی اجرا کند و در زمان کار به اصطلاحا هنگ نکند و کند نشود تا تمامی حواس طراح سایت به کار اصلی معطوف باشد. در قدم بعدی، یکی از اصلی ترین ابزار های طراحی وب همان زبان های برنامه نویسی و فریم ورک های مربوط به آن زبان هستند که با توجه سلیقه فرد طراح و مدل سایت انتخاب می شوند.

عناصر طراحی سایت (وب دیزاین)

  • چیدمان: شامل حفظ تعادل، سازگاری و یکپارچگی طرح است.
  • رنگ: انتخاب رنگ به هدف و نوع مشتری بستگی دارد.
  • گرافیک: گرافیک ها می توانند شامل لوگو، عکس، کلیپ آرت یا آیکون باشند که همگی باعث تقویت طراحی وب می شوند.
  • فونت ها: استفاده از فونت های مختلف می تواند باعث افزایش طراحی وب سایت شود.
  • محتوا: محتوا باید برای موتورهای جستجو بهینه شده و از طول مناسب برخوردار باشد.

زبان های طراحی سایت (وب دیزاین)

یک طراح وب برای طراحی صفحات وب از تکنولوژی ها و زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده می کند. یک طراح وب، برای اینکه بتواند یک صحفه‌ ی وب را طراحی کند، از تکنولوژی های زیر استفاده می کند:

  • HTML (یا HTML5)
  • CSS (یا CSS3)
  • جاوا اسکریپت
  • جی کوئری
  • و…
آموزش طراحی سایت
آموزش طراحی سایت

مشاغل مرتبط با طراحی سایت (وب دیزاین) چیست؟

به غیر از تیم توسعه دهنده و طراح سایت، افراد و شغل های زیادی هستند که باید برای موفقیت یک سایت تلاش کنند تا سایت مورد نظر در کسب و کار اینترنتی خود موفق شود و به درآمد های بالا دست یابد. این افراد عبارتند از: گرافیست، متخصص دیجیتال مارکتینگ، متخصص تولید محتوا، متخصص سئو و طراح رابط کاربری.

شایان ذکر است که افراد با شرکت کردن در دوره های دپارتمان فناوری اطلاعات در مرکز معتبری همچون مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، می توانند حوزه های مختلف را آموزش ببینند تا با دریافت مدرک معتبر، وارد بازار کار شوند.

رضا شریفی ۲۸-مرداد-۱۳۹۹