آشنایی با نرم افزار رویت (Revit) معماری

آشنایی با نرم افزار رویت (Revit) معماری: مجموعه ی نرم‌افزار های Autodesk Revit (اتودسک رویت)، ابزاری قدرتمند برای مدل‌سازی سه‌بعدی و ترسیم جزییات ساختمانی است. این نرم‌افزار از قدرت بالایی در خلق طرح‌ های متنوع و پیچیده ‌ی مهندسی برخوردار است. از این ‌رو نام آن از ریشه‌ی Revitalization به معنای حیات ‌بخش و زندگی ‌آفرین گرفته شده ‌است. این نرم‌ افزار که محصول شرکت Autodesk است، جزو نرم‌ افزار های BIM (مدل‌سازی اطلاعات ساختمان) دسته‌ بندی می ‌شود.

تاریخچه ی نرم افزار رویت (Revit)

 از سال ۲۰۰۲ نرم افزار رویت (Revit) میان نرم ‌افزار های مدلینگ ساختمان، به محبوبیت ویژه ای رسید. در کنار مدل‌ سازی بر اساس اطلاعات ساختمان و مدلینگ سه بعدی، نرم افزار رویت، طراحی معماری و فرآیند مدلینگ را متحول کرده است. مجموعه رویت Autodesk به علت فروش بالای این نرم ‌افزار، دارای بالاترین قابلیت در بخش نرم ‌افزاری BIM به معنای مدلسازی اطلاعات ساختمان است، که این موضوع محبوبیت بسیار زیاد نرم افزار Revit را در میان معماران دنیا نشان می دهد.

آموزش نرم افزار رویت (Revit)
آموزش نرم افزار رویت (Revit)

ویژگی‌ های آموزش نرم‌افزار رویت (Revit) معماری

ترسیم و تغییر نقشه ‌ها در این نرم ‌افزار با سرعت و دقت بیشتری انجام می‌شود. کاربر می‌ تواند با استفاده از رویت معماری نقشه ‌های دو بعدی و سه ‌بعدی ساختمان را هم ‌زمان رسم کرده و نقشه ‌های فاز یک را به فاز دو تبدیل نماید. امکان تعریف استاندارد های ساخت، انجام مطالعات اقلیمی و محاسبه ‌ی متره ‌ی ساختمان در این نرم ‌افزار وجود دارد. رویت معماری به‌آسانی با نرم‌افزارهای AutoCAD و ۳DMAX لینک شده، از آن‌ ها ورودی گرفته یا به آن‌ها خروجی می‌دهد.

ویژگی های نرم افزار رویت (Revit) معماری

  • ایجاد صحنه های پرسپکتیو در رویت

میزان بهره وری نرم افزار رویت (Revit) به دلیل ایجاد تنظیمات پرسپکتیو در این نرم افزار افزایش پیدا کرده است و دیگر نیازی به انجام تغییرات سریع در طراحی ها نیست و تنها با ایجاد تغییرات کوچکی در تنظیمات مربوط به ایجاد صحنه های پرسپکتیو، می توان تغییرات مورد نظر را در طراحی اعمال کرد. دیگر مجبور نیستید تغییرات سریع را تغییر دهید، بهبود بهره وری با قابلیت جدید برای ایجاد تنظیمات در دیدگاه های چشم انداز در رویت معماری وجود دارد.

  • پیش نمایش طراحی ها در Revit

مدل سازی پارامتریک در نرم افزار رویت معماری، ابزار قابل توجهی برای طراحی مفهومی فراهم آورده است. با استفاده از نرم افزار رویت، طراحان معماری می توانند به سرعت، طرح خالص هر طبقه را طرح بندی کنند یا تغییراتی را در طرح استاندارد ساختمان ایجاد کنند و بلافاصله پیش نمایش خانه های آینده را ارائه کنند. دیدگاه های طراحی و مدل سازی سه بعدی فرصت مناسبی را برای طراحان فراهم آورده است تا ایده های مختلف را امتحان کنند و تصمیمات طراحی خود را هدایت کنند.

  • تغییرات سریع در طراحی، بدون تکرار با Revit

در مرحله طراحی، ساختار ساختمان و طرح های طبقه به طور مرتب تغییر می کند. با نرم افزار رویت، طراحی و مدل سازی در معماری بسیار سریع و دقیق می شود. در مدل معماری نرم افزار رویت، تمام اجزای سازنده مانند طرح ها، بخش ها و ارتفاعات هوشمندانه به یکدیگر متصل می شوند. هرگاه تغییری در مدل ایجاد شود، نرم افزار به طور خودکار هر مولفه مربوطه را بروز می دهد و بر تمامی مدل ساختمان تاثیر می گذارد.

آموزش نرم افزار رویت (Revit)
آموزش نرم افزار رویت (Revit)

برای نصب رویت (Revit) معماری به چه سیستمی نیاز دارید

Autodesk Revit 2019 آخرین نسخه ‌ای است که از این نرم ‌افزار روانه‌ی بازار شده‌است. مجموعه‌ی اتودسک رویت از ویرایش ۲۰۱۵ به بعد، تنها بر سیستم ‌عامل‌ های ۶۴ بیتی قابل‌نصب است. ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰ برای نصب این نرم ‌افزار مناسب هستند. برای نصب رویت (Revit) معماری دست‌ کم به سیستمی با پردازنده‌ی ۲ هسته‌ای، ۱۶ گیگا بایت حافظه‌ ی موقت و ۵ گیگابایت حافظه‌‌ ی سیستم نیاز خواهید داشت.

رضا شریفی ۷-مرداد-۱۳۹۹