آشنایی با نرم افزار متلب (MATLAB) آموزش متلب

آشنایی با نرم افزار متلب آموزش (MATLAB) آموزش متلب: متلب، یک محیط نرم‌ افزاری برای انجام محاسبات عددی و یک زبان برنامه نویسی نسل چهارم است. واژه ی متلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه ‌نویسی مورد نظر است که از ترکیب دو واژه ی MATrix (ماتریس) و LABoratory (آزمایشگاه) ایجاد شده ‌است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه است، که در آن حتی اعداد منفرد هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می ‌شوند.(آموزش نرم افزار متلب)

تاریخچه ی نرم افزار متلب (MATLAB)

کلو مولر، رئیس بخش علوم کامپیوتر در دانشگاه نیو مکزیکو، در اواخر دهه ی ۱۹۷۰ شروع به توسعه ی MATLAB کرد. این موضوع به زودی به سایر دانشگاه‌ها گسترش یافت و مخاطبان علاقه‌مندی در جامعه ی ریاضی کاربردی پیدا کرد. جک لیتل، در طی دیدار با مولر، با تشخیص پتانسیل تجاری متلب، تصمیم به همکاری با او گرفت. آن‌ها در سال ۱۹۸۴ متلب را منتشر کردند و در سال ۲۰۰۰، متلب بازنویسی شد تا از مجموعه ی جدیدتر کتابخانه برای تغییر ماتریس، استفاده شود. (آموزش نرم افزار متلب)

دوره نرم افزار متلب (MATLAB)
دوره نرم افزار متلب (MATLAB)

چرا یاد گیری متلب (Matlab) یک مهارت مهم است؟

آموزش نرم افزار متلب، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و اساساً می تواند در هر شغلی که تجزیه و تحلیل داده ها یک مهارت مطلوب باشد، مورد استفاده قرار گیرد. اگر قصد دارید در حرفه خود مقداری تحقیق یا تجزیه و تحلیل داده انجام دهید، یادگیری Matlab برای شما بسیار ارزشمند خواهد بود. اگر بیشتر تمایل دارید که یک مهندس نرم افزار باشید، ممکن است متلب (Matlab) بهترین ابزار برای شما نباشد اما مطمئنا از آن استفاده خواهید نمود. (آموزش متلب)

سیمولینک متلب چیست؟(نرم افزار متلب آموزش)

سیمولینک (Simulink) یکی از بسته ‌های نرم‌ افزاری بسیار پرکاربرد برای شبیه ‌سازی مهندسی است که در دانشگاه و صنعت مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همچنین سیمولینک با آموزش نرم افزار متلب (MATLAB) ادغام شده و برای مدل ‌سازی، شبیه‌ سازی و تحلیل سیستم‌ های دینامیکی به کار می‌ رود. این بسته نرم ‌افزاری، یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) دارد که با استفاده از بلوک‌های آن می‌توان مانند آنچه با خودکار روی کاغذ رسم می‌کنیم، سیستم را تشکیل دهیم.

نرم افزار متلب کجا مورد استفاده قرار می گیرد؟ (آموزش متلب)

اغلب محققین جهت تجزیه و تحلیل داده ها و حل مسائل خود به ناچار نیازمند یادگیری یک زبان برنامه نویسی می باشند تا بتوانند به کمک سرعت بالای کامپیوتر مسائل خود را به زبان کامپیوتر ترجمه نمایند و به جای اینکه خودشان آن ها را حل کنند این زحمت را به کامپیوترها دهند تا با سرعت بالا و دقت فوق العاده مسائل را حل کنند. بنابراین می بایست زبان صحبت کردن با کامپیوتر را فراگرفت. یکی از این زبان ها، برنامه نویسی با آموزش نرم افزار متلب است.(نرم افزار متلب آموزش)

دوره نرم افزار متلب
دوره نرم افزار متلب

قدرت متلب (Matlab)

(آموزش متلب) هسته نرم افزار متلب برای سرعت و کارایی بالا به زبان سی نوشته شده‌است ولی رابط گرافیکی آن به زبان جاوا نوشته شده است. برنامه های متلب متن‌ باز هستند و در واقع متلب (مانند بیسیک) مفسر (رایانه) است نه کامپایلر. قدرت آموزش نرم افزار متلب از انعطاف‌پذیری آن و راحت بودن کار با آن ناشی می‌شود، همچنین شرکت سازنده و گروه‌های مختلف، از جمله دانشگاه‌های سرتاسر جهان و برخی شرکت‌های مهندسی هر ساله جعبه ‌ابزارهای کاربردی به آن می‌افزایند که باعث افزایش کارایی و محبوبیت آن شده‌است.(نرم افزار متلب آموزش)

آموزش متلب (Matlab)

نرم افزار متلب آموزش: زبان برنامه نویسی و آموزش نرم افزار متلب، امروزه یکی از ابزار های حیاتی برای مطالعات علمی در رشته های مختلف علمی و فنی به حساب می آید. با گذراندن دوره های آموزشی نرم افزار متلب (Matlab)، می توان از قابلیت های نرم افزار و زبان برنامه نویسی متلب برای حل مسائل عملی و کاربردی استفاده کرد. در کلاس های آموزش متلب (Matlab)، جوانب مختلفی از برنامه نویسی متلب مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

رضا شریفی ۶-مرداد-۱۳۹۹