آشنایی با وردپرس (Word press)

آشنایی با وردپرس (Word press): وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی و ایجاد سایت ها و وبلاگ ها است. وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ ‌نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می ‌داد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرم ‌افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ ها معرفی شد. وردپرس با زبان برنامه ‌نویسی پی اچ پی (PHP) نوشته شده و توسط مای اس کیو ال پشتیبانی می‌ شود. این سیستم کاملا رایگان و متن باز است. وردپرس در ادامه پروژه موفق b2 است.

افزونه ی ورد پرس (Word press) چیست؟

افزونه ‌های وردپرس (Word press)، اپلیکیشن هایی هستند که امکان اضافه کردن ویژگی ‌ها و کارکرد های جدید به وبسایت وردپرس شما را می ‌دهند. دقیقاً همانند اپلیکیشن‌ هایی که در تلفن ‌های هوشمند خود استفاده می ‌کنید. درحال حاضر بیش از ۴۸،۰۰۰ افزونه‌ ی رایگان در آدرس WordPress.org plugin directory وجود دارد. علاوه بر این، هزاران افزونه ‌ی فروشی نیز وجود دارند که توسط تولید کنندگان انفرادی ارائه می ‌شوند. به لطف افزونه ‌ها، در طول این چند سال، وردپرس به سیستمی قدرتمند ارتقا یافته است.

آموزش ورد پرس (Word press)
آموزش ورد پرس (Word press)

زبان ورد پرس (Word press) چیست؟

هسته وردپرس به زبان PHP نوشته شده است. همچنین برای ذخیره اطلاعات از دیتابیس MySQL در WordPress استفاده شده است. برای طراحی سایت با وردپرس نیاز به دانش برنامه نویسی نخواهید داشت. وردپرس رویای طراحی سایت در ۵ دقیقه را آن هم بدون نیاز به کد نویسی محقق کرده است. این که گفته می شود زبان وردپرس (Word press) متن باز و PHP است برای توسعه دهنگان می باشد. یعنی اگر دانشی در زبان PHP داشته باشید به کمک مستندات وردپرس می توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید.

 چه کسانی از آموزش دوره نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس (Word press) استفاده می‌‍ کنند؟

ممکن است عده‌ ای تصور کنند که استفاده از نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس، جزو یکی از ابتدایی ترین نرم افزار های مدیریت محتوا و تولید محتوا است. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بسیاری از وبلاگ ‌های بزرگ رسانه ‌های معروف خبری، سایت ‌های موسیقی و حتی وب سایت ‌های افراد و شرکت ‌های مشهور، از قالب وردپرس (Word press) برای وب سایت خود استفاده می‌‍ کنند.

از نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس (Word press) برای چه وب سایت ‌هایی استفاده می‌‍شود؟

  • وبلاگ
  • وب‌ سایت تجارت الکترونیک
  • وب ‌سایت کسب و کار
  • وب ‌سایت عکاسی
  • وب‌ سایت موسیقی
  • وب‌ سایت خبری
  • وب‌ سایت فروشگاهی
  • و …

قالب وردپرس (Word press) چیست؟

قالب وردپرس شکل و ظاهر سایت است. شما با انتخاب قالب وردپرس بر روی وردپرس خود می توانید طراحی و ظاهر سایت خود را تعیین کنید و تغییرات دلخواه در چیدمان آن دهید، با تغییر قالب سایت خود باعث تغییر در ظاهر سایت خود می شود. وردپرس یک سری قالب رایگان دارد که شما می ‌توانید با نصب آن ها سایت خود را در ۵ دقیقه ایجاد کنید و نمایی زیبا از سایت داشته باشید. اگر قالب سایت شما خوب و جذاب نباشد که کاربر نتواند با سایت شما کار کند قطعا کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد.

آموزش ورد پرس (Word press)
آموزش وردپرس (Word press)

ایمیل مارکتینگ با وردپرس (Word press)

یکی از این فاکتور های بازاریابی، بازاریابی از طریق ایمیل است که در وردپرس وجود دارد. روزانه تبلیغات زیادی از طریق فضا های مجازی به شما ارسال می‌ شوند که بدون باز کردن و صرف ‌نظر از محتوایشان آن ‌ها را حذف می‌ کنید. اما این امر در مورد ایمیل صدق نمی‌کند. افراد کنجکاو به دانستن منبع ارسال ایمیل خود می ‌شوند و ایمیل خود را باز می ‌کنند. در این زمان شما می ‌توانید با عناوین جالب و جذاب آن ‌ها را ترغیب به خواندن تبلیغ ایمیل خود کنید. ایمیل مارکتینگ باید سازگار با تمامی دستگاه‌ ها باشد.

رضا شریفی ۲۷-مرداد-۱۳۹۹