آموزش آنلاین اسکیس و راندو

آموزش آنلاین اسکیس و راندو

آموزش آنلاین اسکیس و راندو: اسکیس و راندو دو مهارت اولیه در رشته معماری می باشند که فراگیری آن ها برای هر شخصی که قصد فعالیت در این زمینه را دارد، از واجبات است. در واقع اسکیس و راندو مهارت های نوآورانه هنری هستند که از آن ها می توان برای خلق ایده های ذهنی خود به صورت طرح های هنری، استفاده نمود. در این مقاله قصد داریم شما را با مهارت های اسکیس و راندو و آموزش آنلاین اسکیس و راندو، آشنا کنیم.

آشنایی با مهارت اسکیس

  • آموزش آنلاین اسکیس و راندو: اسکیس یا Sketch، نوعی طراحی دست است که یک طراح یا یک معمار از آن برای نشان دادن آنچه که در ذهن می پروراند، به مخاطب نشان می دهد. در واقع با استفاده از اسکیس می توان طرح ابتدایی را برای شروع پروژه ارائه داد و سپس مدل های دو بعدی و سه بعدی را به وسیله آن ایجاد کرد. 

راندو چیست؟

  • راندو عبارت است از یک طرح با جزئیات کامل. به طوری که بتوان از آن برای برقراری ارتباط میان مخاطب و طرح ارائه شده، استفاده کرد. در راندو کردن، کارهایی از جمله قرار دادن فیگور های انسانی و یا درختان متناسب با محیط، نورپردازی، سایه افکنی و … انجام می شود که در این صورت می توان طرح کامل تری را به مخاطب نشان داد. (آموزش آنلاین اسکیس و راندو)
آموزش آنلاین اسکیس و راندو

نکات مهم برای بهتر شدن اسکیس های معماری

بدون خم کردن مچ و آرنج، مداد را حرکت دهید.
  • مهم ترین نکته برای شروع طراحی، حرکت درست مداد بر روی کاغذ بدون خم کردن مچ و آرنج می باشد. در واقع مچ و آرنج باید در هنگام طراحی ثابت باشد و در هنگام حرکت دادن مداد، باید کل بازو حرکت کند. در ابتدای مراحل یادگیری با محدود کردن حرکات دست، می توانید خطوط منظم تر و صاف تری طراحی کنید. (آموزش مجازی اسکیس و راندو)
در هنگام طراحی، کنترل بیشتری داشته باشید. (آموزش غیر حضوری اسکیس و راندو)
  • شما می توانید با قرار دادن دست در انتهای مداد، در هنگام طراحی دقت خود را بالا برده و روند طراحی را کنترل کنید. در واقع هر چقدر دستان شما به سمت بالا حرکت کند، کنترل شما کمتر خواهد شد. 
در هنکام طراحی، از خطوط متنوع استفاده کنید.
  • در هنگام طراحی از خطوط مختلف نظیر خطوط نازک، کلفت، سایه های پررنگ، کم رنگ و … استفاده کنید. در صورت آموزش مجازی اسکیس و راندو شما می توانید با استفاده از مداد های مختلف و تغییر دادن زاویه آن ها، خطوط مختلف را ایجاد کنید. بنابراین اگر می خواهید یک طراحی زنده و منحصر به فرد داشته باشید، حتما از خطوط نا منظم و متنوع کمک بگیرید تا طرح های ساده خود را به طرح های جداب تبدیل کنید.
در طراحی خود، از بافت استفاده کنید. (آموزش آنلاین اسکیس و راندو)
  • با استفاده از آب رنگ می توانید بافت های مختلفی را در طرحتان ایجاد کنید. اما لازم است بدانید که کل طرح را با استفاده از آب رنگ، رنگ نکنید تا اسکیس واقعی تر نشان داده شود.
تقارن در اسکیس اهمیت چندانی ندارد.
  • آموزش غیر حضوری اسکیس و راندو: به طور کلی تقارن در کار های هنری اهمیت بسیاری دارد. اما تقارن در اسکیس موجب می شود که طرح شما کسل کننده و بی روح به نظر برسد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که می توانید در اسکیس خطوط اصلی را متقارن و خطوط فرعی را نا متقارن بکشید.
کاغذ طراحی خود را سیاه نکنید.
  • سعی کنید در هنگام طراحی، از سیاه کردن کاغذتان پرهیز کنید. در هنگام طراحی، یک دستمال کاغذی زیر دستتان قرار دهید تا هنگام سایه زدن، کل کاغذ سیاه نشود. (آموزش آنلاین اسکیس و راندو)
در هنگام طراحی، از تکنیک های سایه زنی استفاده کنید.
  • برای بهتر جلوه دادن طرحاتان سعی کنید از تکنیک های سایه زنی برای تیره کردن طرح، استفاده کنید. این تکنیک موجب خواهد شد که طرح شما بیشتر در معرض دید مخاطب قرار گیرد. (آموزش مجازی اسکیس و راندو)
از زوایای مختلف به طرح خود نگاه کنید.
  • پس از پیاده سازی طرح، آن را بپرخانید و از زوایای مختلف به آن نگاه کنید. این کار موجب خواهد شد که بتوانید ایراد های طرح خود را بررسی کرده و آن را تصحیح کنید.

آموزش آنلاین اسکیس و راندو در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

اسکیس و راندو دو فرآیند مرتبط با یکدیگر می باشند که یادگیری آن برای تمامی دانشجویان رشته های معماری، عمران، شهرسازی و تمامی علاقه مندان به یادگیری اسکیس می توانند مفید باشد. تمامی این افراد می توانند با شرکت در دوره آموزش اسکیس و راندو در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، صفر تا صد مهارت های لازم در این زمینه را آموزش ببینند. (آموزش غیر حضوری اسکیس و راندو)

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، علاوه بر برگزاری دوره های حضوری اسکیس و راندو، این شرایط را برای علاقه مندان به یادگیری اسکیس و راندو ایجاد کرده است. که افراد بتوانند در دوره های آموزش آنلاین استیس و راندو شرکت کرده و مهارت و دانش لازم در این زمینه را به صورت مجازی فرا گیرد. لازم به ذکر است که در پایان دوره، هنرجو می تواند مدرک دوزبانه و بین المللی دوره آموزش مجازی اسکیس و راندو را از مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، دریافت کند.

آموزش آنلاین اسکیس و راندو
آموزش آنلاین اسکیس و راندو

دوره های مربوط به دپارتمان معماری در مجتمع فنی تهران

معرفی مدارک پایان دوره آموزش غیر حضوری اسکیس و راندو

مدرک دوره آموزش آنلاین اسکیس و راندو مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. (آموزش مجازی اسکیس و راندو)

رضا شریفی ۳-شهریور-۱۴۰۰