آموزش آنلاین سبک شناسی در معماری

آموزش آنلاین سبک شناسی

آموزش آنلاین سبک شناسی در معماری

آموزش آنلاین سبک شناسی در معماری: سبک کلمه ای است که بیان گر ویژگی های مختلف یک هنر است. بنابراین سبک شناسی در معماری، می تواند نشان دهنده ویژگی های یک بنا باشد. سبک شناسی در معماری را می توان به چند صورت، بررسی کرد. از نمونه این سبک ها می توان به سبک شناسی در معماری جهان، سبک شناسی در معماری اسلامی، سبک شناسی در معماری ایران و سبک شناسی در معماری داخلی اشاره کرد. که لازم است بدانید که همه این سبک ها نشان دهنده چیزی جزء معماری و فضا نمی باشد. در واقع این سبک ها بیانگر هویت فرهنگی از معماری بناها می باشد. 

سبک در معماری نتیجه مطالعه روند تاریخ معماری می باشد. از این رو می توان گفت که سبک شناسی در معماری می تواند راهکاری برای دسته بندی بناهای معماری با توجه به ویژگی های آن ها باشد. در ادامه شما را با دسته بندی معماری با توجه به سبک آن ها، آشنا خواهیم کرد. (آموزش آنلاین سبک شناسی)

  • تقسیم بندی بناهای معماری بر اساس محدوده مکانی: به طور مثال معماری ایرانی، معماری جهان اسلام، معماری هندی و … می تواند نمونه ای از بناها بر اساس محدوده مکانی باشند. (آموزش مجازی سبک شناسی)
  • تقسیم بندی بناهای معماری بر اساس محدوده زمانی: معماری پیش از اسلام ایران، معماری صدر مسیحیت،معماری کلاسیک و … نمونه هایی از بناهای معماری بر اساس محدوده زمانی می باشند. 
  • تقسیم بندی بناهای معماری بر اساس مذهب و اعتقاد: معماری جهان اسلام، معماری مدرن، معماری پست مدرن و … از بناهای معماری بر اساس مذهب و اعتقاد به شمار می روند. 
  • تقسیم بندی بناهای معماری بر اساس ترکیبی از ویژگی های بالا: از نمونه این نوع معماری ها می توان به معماری جهان اسلام، معماری پیش از اسلام ایران و … اشاره کرد.
آموزش آنلاین سبک شناسی
آموزش آنلاین سبک شناسی

آشنایی با انواع سبک در معماری

آشنایی با انواع سبک های دکوراسیون داخلی

سبک معماری کلاسیک

  • می توان گفت که سبک معماری کلاسیک، شناخته شده ترین سبک در معماری جهان می باشد که دوره زمانی آن مربوط به سال‌ های ۸۵۰ پیش از میلاد مسیح تا ۴۷۶ پس از میلاد مسیح می باشد. اگر بخواهیم راجع به ویژگی های سبک کلاسیک بگوییم، باید گفت که این سبک دارای ظاهری زیبا و تجملاتی، دارای ساختمان های وسیع و بزرگ، ستون ها کنگره دار، کنده کاری های دستی، دارای طرح های گر و خمیده در گوشه و …. می باشد. از نمونه این سبک ها می توان به بناهای معماری در روم و یونان باستان اشاره کرد. (آموزش آنلاین سبک شناسیر)

سبک معماری روم شرقی 

  • سبک روم شرقی سبکی است که با شناخت ویژگی های بنای آن می توان به راحتی آن را از دیگر سبک ها تشخیص داد. چرا که این سبک ها دارای گنبد ها فراوان بود و به جزئیات آن توجه بسیاری می شود. از نمونه های سبک معماری روم شرقی می توان به قصر ها و کلیسا ها و مساجدی اشاره کرد که در آن ها از تعداد زیادی گنبد استفاده شده و از سقف ها و ستون های بلند نیز برخوردارند. 

سبک معماری رومانسک

  • آموزش غیر حضوری سبک شناسی : یکی دیگر از سبک های معروف در معماری، سبک رومانسک می باشد. ویژگی ستون های ضخیم در کنار بدنه های گرد و دایره ای این سبک موجب تمایز آن با دیگر سبک های معماری شده است. از این رو می توان گفت که هر کجا بنایی را مشاهده کردید که ستون های ضخیم و بدنه گرد و دایره ای شکل بود، آن بنا بر اساس سبک رومانسک ساخته شده است.

سبک معماری گوتیک

  • سبک معماری گوتیک، سبکی است که در بازه زمانی بین سال‌ های ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ میلادی به وجود آمد. می توان گفت که ساخت سبک گوتیک یکی از قدم های بزرگ در زمینه معماری، محسوب می شود. بناهای سبک گوتیک دارای ویژگی هایی از جمله ستون های فرعی باریک، ساختمان های بلند و سبک، مناره های مارپیچ، ستون های اصلی قوسی شکل و … می باشند. که از این سبک معماری بیشتر در ساخت کلیسا ها استفاده می شد. (آموزش آنلاین سبک شناسی)

سبک معماری رنسانس

  • آموزش مجازی سبک شناسی : بناهای سبک معماری رنسانس عموما دارای ویژگی هایی مشابه با معماری کلاسیک می باشند. اما با این تفاوت که در بخش گنبد ها و سنگ فرش ها بهبوداتی حاصل شده است. بسیاری ازمعماران معتقدند که سبک معماری رنسانس نسخه پیشرفته‌ تر معماری کلاسیک می باشد. از نمونه بناهای سبک رنسانس می توان به موزه لوور پاریس، کلیسای میلان و … اشاره نمود. 

 سبک معماری آرت دکو

  • سبک آرت دکو سبکی است که به معماری تزئینی معروف است. چرا که در این سبک ساختمان با استفاده از وسایل گران قیمت و پرزرق و برق پوشانده شده است. در واقع می توان گفت که شاخصه سبک آرت دکو، گران قیمت بودن آن است. این سبک در سال های ۱۹۱۵ تا ۱۹۳۰ کاربرد بسیاری داشته اما پس از آن، استفاده از آن کمرنگ تر شد. از نمونه های سبک معماری آرت دکو می توان به برج کرایسلر و امپایر در نیویورک اشاره کرد. 

سبک معماری مدرن (آموزش آنلاین سبک شناسی)

  • می توان گفت در هر کجا که ساختمان هایی با ساختار مستطیل شکل و ظاهری ساده و بدون تزئین دیدید، بدون شک آن ساختمان، سبک معماری مدرن می باشد. که بیشترین استفاده از این سبک در سال‌ های ابتدایی قرن بیستم تا حدود دهه ۱۹۸۰ میلادی می باشد. 

 سبک معماری ساختارشکن 

  • آموزش غیر حضوری سبک شناسی : از عجیب ترین بناهای معماری، سبک ساختار شکن می باشد. طراحی این سبک به گونه ای است که گویی ساختمان در حال ذوب شدن است. از ویژگی های سبک ساختار شکن می توان به سطوح کج و دیوار های شیبدار و اشکال عجیب و غریب بناها اشاره کرد. موزه فرهنگ پاپ در سیاتل آمریکا نمونه ای از سبک معماری ساختارشکن می باشد. 

آموزش آنلاین سبک شناسی در معماری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، علاوه بر برگزاری دوره های حضوری سبک شناسی در معماری، این شرایط را برای علاقه مندان به یادگیری سبک شناسی ایجاد کرده است. که افراد بتوانند در دوره های آموزش آنلاین سبک شناسی شرکت کرده و مهارت و دانش لازم در این زمینه را به صورت مجازی فرا گیرد. در این صورت هنرجو می تواند در محیط خانه در کلاس های مجازی سبک شناسی در معماری شرکت کرده و علاوه بر آموزش مطالب، سوالات و مشکلات خود را نیز بپرسد. لازم به ذکر است که در پایان دوره، هنرجو می تواند مدرک دوزبانه و بین المللی دوره آموزش غیر حضوری سبک شناسی در معماری را از مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، دریافت کند.

دوره های آموزشی دپارتمان معماری و دکوراسیون داخلی در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

آموزش آنلاین سبک شناسی
آموزش آنلاین سبک شناسی

معرفی مدارک پایان دوره 

مدرک آموزش مجازی سبک شناسی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲-اسفند-۱۴۰۲