آموزش آنلاین مدیریت پرتفوی

آموزش آنلاین مدیریت پرتفوی

آموزش آنلاین مدیریت پرتفوی: در ابتدا لازم است بدانید که پرتفو یا پرتفولیو به چه معناست؟ پرتفو که به آن سبد سهام نیز گفته می شود، ترکیب اصولی و مناسب از سهام و دارایی ها می باشد. که هدف از تشکیل آن به حداقل رساندن ریسک سرمایه گذاری می باشد. و مدیریت پرتفوی، هنر و علم تصمیم‌ گیری در مورد سیاست سرمایه‌ گذاری، تخصیص دارایی برای افراد و شرکت ها و کنترل ریسک است. بعد از توضیح مختصری که راجع به پرتفوی و مدیریت پرتفوی گفته شد، لازم است شما را با اصول داشتن بهترین پرتفوی بورسی و مدیریت پرتفوی آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

آموزش آنلاین مدیریت پرتفوی
آموزش آنلاین مدیریت پرتفوی

برای داشتن یک پرتفوی بورسی مناسب، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

متنوع سازی پرتفوی (آموزش آنلاین مدیریت پرتفوی)
  • سرمایه گذاران باید به این موضوع توجه داشته باشند که بهتر است تمام سرمایه خود را در یک صنعت سرمایه گذاری نکنند. چرا که این کار علاوه بر این که ریسک سرمایه گذاری را افزایش می دهد، در این صورت سود چشمگیری عایدشان نخواهد شد. بنابراین بسیاری از تحلیلگران توصیه می کنند که سبد سهام هر چقد از تنوع بیشتری داشته باشد، ریسک کمتر و سود بیشتری به همراه خواهد داشت. اما باید بدانید که سبد سهام نباید بیش از اندازه تنوع داشته باشد. چرا که در این صورت مدیریت پرتفوی دچار مشکل خواهد شد.
بررسی صنایع پرسود با بازدهی بالا برای تشکیل سبد سهام
  • آموزش غیر حضوری مدیریت پرتفوی : قبل از این که سبد سهام خود را تشکیل دهید، در ابتدا باید شرکت هایی قدر را بررسی کرده و سهم های خوب آن ها را خرید کنید و با استفاده از این سهم های خوب پرتفوی خود را تشکیل دهید. حال ممکن است برای شما سوال پیش آید که چگونه سهم های خوب را بررسی و تحلیل کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای تحلیل سهم ها روش های بسیاری وجود دارد. اما پرکاربردترین این روش ها، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی می باشند. که افراد با استفاده از آن ها می توانند بهترین صنایع را بررسی کرده. و زمان خرید آن ها را نیز به دست آورند.
چند سهم از یک صنعت را در پرتفوی خود استفاده کنیم
  • پس از این با استفاده از تحلیل های مختلف، صنعت ها و سهم های مناسب را پیدا کردیم. سوال پیش می آید که از هر صنعت چند سهم را می توان خریداری کرد؟ به طور کلی باید گفت که انتخاب ۵ الی ۱۰ سهم از صنعت های مختلف، سبدی با تنوع درست و مناسب را نشان می دهد. در این صورت ریسک سرمایه گذاری را می توان به حداقل رساند. (آموزش آنلاین مدیریت پرتفوی)
سرمایه خود را با وزن و درصد مناسب در سهم های مختلف تقسیم کنید (آموزش مجازی مدیریت پرتفوی)
  • هنگامی که شما بتوانید سرمایه خود را با وزن و درصد مناسب در سهم های مختلف تقسیم کنید، در واقع شما سرمایه خود را مدیریت کرده اید. با تقسیم مناسب کل سرمایه در سهم های انتخابی، به مرور نتیجه بهتری را دریافت خواهید کرد و در واقع ریسک سرمایه گذاری را به حداقل می رسانید.

آشنایی با انواع استراتژی های مدیریت پرتفوی

استراتژی منفعل 
  • هدف از استراتژی منفعل، نزدیک کردن بازده پرتفوی به بازده شاخص مورد نظر می باشد. این استراتژی مناسب سرمایه گذارانی است که قصد خرید و نگهداری سهم را دارند و قصد ندارند هیچ گونه خرید و فروشی پس از ایجاد پرتفوی داشته باشند. لازم است بدانید که به استراتژی منفعل، استراتژی سرمایه گذاری در شاخص نیز گفته می شود. چرا که در این صورت سرمایه گذاری هیچ‌ گونه تلاشی در جهت پیش‌ بینی حرکات کلی در بازار انجام نمی‌ دهد. (آموزش آنلاین مدیریت پرتفوی)
استراتژی فعال
  • آموزش غیر حضوری مدیریت پرتفوی : این نوع استراتژی مناسب سرمایه گذاران با دیدگاه کوتاه مدت و میان مدت می باشد. چرا که در استراتژی فعال مدیر پرتفوی در حال خرید و فروش سهم بوده تا بتواند. نسبت به شاخص بازار، بازدهی بالاتری را کسب کند. به طور کلی می توان گفت که سه نوع استراتژی برای مدیریت فعال پرتفوی وجود دارد که این سه نوع شامل استراتژی تمرکز بخش، استراتژی سنجش موقت و استراتژی گلچین سهام می باشد. 

چه فاکتور هایی برای تعیین استراتژی، اهمیت دارند؟

  • شرایط حاکم بر بازار
  • سطح کارایی بازار
  • میزان ظرفیت ریسک‌ پذیری مدیران پرتفوی
  • اندازه و حجم پرتفوی (آموزش مجازی مدیریت پرتفوی)
  • انتظار و توقع سرمایه‌گذار
  • و …..

آموزش آنلاین مدیریت پرتفوی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

بورس بازاری است که با داشتن عملکرد خوب در آن، می توان بازدهی بالایی داشته و به سود های کلان دست پیدا کرد. که برای داشتن عملکرد عالی در این زمینه باید علاوه بر آگاهی و دانش کافی، بتوان پرتفوی خود را به درستی مدیریت کرد. در این صورت می توان به نتیجه دلخواه دست پیدا کرد. در صورتی که قصد دارید مهارت های لازم برای مدیریت پرتفوی خود را کسب کنید، ما به شما شرکت در کلاس های آموزش مدیریت پرتفوی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد را پیشنهاد می کنیم. با شرکت در این دوره، می توانید صفر تا صد مهارت های لازم در این زمینه را آموزش دیده و پرتفوی خود را به درستی مدیریت کنید.

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، علاوه بر برگزاری دوره های حضوری آموزش مدیریت پرتفوی. این شرایط را برای علاقه مندان به یادگیری این مهارت ایجاد کرده است. که افراد بتوانند در دوره های آموزش آنلاین مدیریت پرتفوی شرکت کرده و مهارت و دانش لازم در این زمینه را به صورت مجازی فرا گیرد. در این صورت هنرجو می تواند در محیط خانه در کلاس های مجازی این دوره شرکت کرده و علاوه بر آموزش مطالب، سوالات و مشکلات خود را نیز بپرسد. لازم به ذکر است که در پایان دوره، هنرجو می تواند مدرک دوزبانه و بین المللی دوره آموزش غیر حضوری مدیریت پرتفوی را از مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، دریافت کند.

آموزش آنلاین مدیریت پرتفوی
آموزش آنلاین مدیریت پرتفوی

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره آموزش آنلاین مدیریت پرتفوی

مدرک آموزش مجازی مدیریت پرتفوی مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. (آموزش غیر حضوری مدیریت پرتفوی)

رضا شریفی ۲۳-بهمن-۱۴۰۲