آموزش اصول اصلی طراحی مبلمان

آموزش اصول اصلی طراحی مبلمان

آموزش اصول اصلی طراحی مبلمان(صفر تا صد طراحی مبلمان): همه ما در زندگی روزمره و در طول تاریخ، ابزار و تجهیزات بسیاری را برای راحتی و آسایش خود مورد استفاده قرار داده ایم که روز به روز، با پیشرفت روند زندگی این ابزار نیز با پیشرفت و تغییراتی همراه بوده و برحسب نیاز های انسانی تغییر کرده است. از این رو علم طراحی ایجاد شد و به طور مداوم با به روزرسانی همراه بوده است.

که یکی از زیر شاخه های اساسی آن طراحی دکوراسیون داخلی و ابزار به کار رفته در آن مثل طراحی مبلمان می باشد. طراحی مبلمان مرتبا در حال تغییر و تحول هستند که یکی از دلایل این تغییرات توجه به خواسته های درونی انسان می باشد. در این مقاله، به طور مختصر درباره اصول صفر تا صد طراحی مبلمان مطالبی را برای شما بیان می کنیم.

آموزش اصول اصلی طراحی مبلمان(صفر تا صد طراحی مبلمان)
آموزش اصول اصلی طراحی مبلمان(صفر تا صد طراحی مبلمان)

اصول اصلی طراحی مبلمان(صفر تا صد طراحی مبلمان)

  • طراحی مبلمان بر اساس طرح آرگونامیک بدن انسان

با توجه به این موضوع که امروزه افراد مدت زیادی از تایم خود را به استراحت بر روی مبلمان میپردازند. به همین دلیل استاندارد بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اصل آرگونامیک به معنی رعایت استاندارد های لازم می باشد به طوری که طراحی دقیقا مطابق اسکلت بندی انسان انجام گیرد، یعنی با نشستن بر روی مبل هیچ فشاری به نواحی مختلف بدن وارد نشود.

  • اصل طرحی مبلمان بر اساس نیاز مشتری

یکی از مهم ترین اصولی که در طراحی مبلمان باید به آن توجه شود، نیاز و درخواست مشتری می باشد. اکثریت طرح های مبلمان مثل مبلمان ال شکل، مبل های تاشو، مبل های کم جا و …همگی بر طبق نیاز مشتریان مثل در اختیار داشتن فضای کم، با توجه به سلیقه و انواع سبک های دکوراسیون از جمله مدرن، سنتی و … طراحی شده اند. (اسکیس مبل – اسکیس مبلمان)

  • طراحی بر اساس کاربرد

همانطور که از نامش مشخص است، در این بخش طراحی مبلمان بر اساس کاربرد و کاربری آن انجام میگیرد. طراحی مبلمان بر اساس کاربرد نیز در بر گیرنده زیر شاخه هایی مثل سبک های مختلف مبلمان، طراحی رنگ و مدل و …می باشد. در این قسمت طراح با در نظر گرفتن کاربرد و سبک دکوراسیون طراحی مبلمان را به انجام میرساند. در رابطه با طرح و رنگ های متفاوت نیز میتوان به استفاده از انواع کوسن با روکش های متفاوت و …اشاره نمود.

مشخصات مبلمان مناسب در دکوراسیون داخلی

  • یک مبلمان مناسب در مرحله اول باید وسیله ای جهت استراحت و راحتی افراد باشد. بنابراین علاوه بر زیبایی، راحتی آن نیز اهمیت دارد.(طراحی مبل با مداد)
  • مبلمان را بر طبق سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب نمایید. به عنوان مثال مبلمان سلطنتی مناسب خانه هایی با سبک دکوراسیون مینیمال می باشد.
  • رنگ مبلمان نیز از اهمیت برخوردار است رنگ مبلمان باید به گونه ای باشد، که به راحتی با سایر وسایل موجود در خانه هماهنگ شود.
  • بهتر است برای راحتی بیشتر جهت انجام نظافت، مبل های پایه دار انتخاب و تهیه شوند که در طراحی آن ها دسته ها، گیره ها و به طور کل برجستگی ها حذف شده است.
  • بهتر است در تهیه مبلمان به جنس مواد به کار رفته در آن توجه شود. در تهیه مبلمان مناسب مواد اولیه با کیفیت بالا به کار رفته است.
  • مبلمان مناسب باید امکان ایجاد تنوع در چیدمان را برای شما فراهم آورند.
  • مبلمان مناسب باید امکان جا به جایی راحت را داشته باشد به گونه ای که فرد از بابت شکستن اسکلت، باز شدن دوخت و بخیه ها در زمان جا به جایی نگرانی نداشته باشد.
  • قابلیت نظافت و شستشوی راحتی پارچه مبل، از آنجا که سطح مبلمان محل تجمع انواع میکروب ها و باکتری ها است. بنابراین، سعی کنید مبل انتخابی شما جنس مناسبی داشته باشد، فاقد درز و چین باشد و به طور کل به راحتی تمیز شود. همچنین، در برابر انواع ضد عفونی کننده ها مقاوم بوده و محدودیتی نداشته باشد.(اسکیس مبل – اسکیس مبلمان)
  • و ….

طراحی مبلمان ساده و طراحی مبلمان راحتی با استفاده از نرم افزار ObjectDesign

طراحی مبل با مداد به صورت دقیق امکان پذیر نیست. بنابراین، نرم افزار هایی به وجود آمدند که به طراحی مبلمان می پردازند. یکی از این نرم افزار ها ObjectDesign می باشد. نرم افزار ObjectDesign قابلیت طراحی انواع مختلف مبلمان از جمله طراحی مبلمان ساده، طراحی مبلمان راحتی و … را دارد. این نرم افزار ابزار های کامل و دقیقی دارد که می توانید مدل های سه بعدی از طرح های خود ایجاد کنید تا قبل از ساخت مبل، به صورت واقعی آن را مشاهده کنید. در نهایت، طراحی مبلمان ساده، طراحی مبلمان راحتی و … به سادگی با این نرم افزار طراحی و سفارشی سازی می شود.

انواع سبک مبلمان

یکی از وسایلی که تاثیر به سزایی در طراحی دکوراسیون داخلی هر فضا به عهده دارد مبلمان می باشد. سه سبک کلی از طراحی مبلمان به وجود دارد که هر کدام به دسته های کوچکتر تقسیم می شوند. این سه سبک اصلی عبارت است از :

مبلمان مدرن

  • امروزه با تغییر سبک زندگی افراد، طراحی دکوراسیون داخلی با سبک مدرن نیز طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده است. یکی از تاثیر گذارترین موارد در این سبک استفاده از مبلمان با سبک مدرن می باشد که اصول اصلی طراحی آن سادگی، راحتی و زیبایی می باشد. مبلمان مدرن(طراحی مبل راحتی) به دلیل سادگی و سبک تر بودن بسیار پر طرفدار می باشند. همچنین، در تولید آن ها از پارچه های با طرح امروزی یا پارچه های مخمل و چرم استفاده می شود.

سبک کلاسیک

  • از نام این مدل نیز بر می آید که این سبک برگرفته از زمان قدیم و طبق سنت های موجود در هر نواحی و منطقه طراحی می شود. این سبک علاوه بر اینکه دارای ظاهری کلاسیک و به اصطلاح قدیمی می باشد حس راحتی را منتقل میکند. از ویژگی های مبلمان با سبک کلاسیک میتوان به این موارد اشاره کرد: دارای حالت اشرافی یا سلطنتی است، دارای پارچه های سلطنتی می باشد، دسته چوبی آن دارای حکاکی و نقش و نگار می باشد و … همچنین در ساختار این مدل از مبلمان بیشتر از چوب های اعلا مثل چوب گردو، راش، افرا و .. استفاده می شود.

مبلمان استیل

  • میتوان از جهاتی مبلمان استیل و کلاسیک را شبیه به هم دانست اما تفاوت های اساسی نیز بین این دو مدل وجود دارد. یکی از این تفاوت ها بزرگ بودن اندازه مبلمان استیل نسبت به سایر مدل های مبلمان می باشد که به دنبال آن چوب بیشتری در تولید آن مورد استفاده قرار گرفته و طبیعتا قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگی های مبلمان استیل بیشتر بودن منبت کاری و کنده کاری های انجام شد بر روی آن است که دقت بالا  و ظرافت خاصی را میطلبد.(اسکیس مبل -اسکیس مبلمان)

خلاصه مطالب درباره صفر تا صد طراحی مبلمان

امروزه آسایش در محیط های زندگی یکی از دغدغه های طراحان و صنعت گران می باشد. یکی از نیازهای مبرم و ضروری ما نگاهی ویژه به لوازم و اشیا پیرامون می باشد که در نهایت میبایست به نحوه مطلوبی خلق و ایجاد گردد.

در جامعه آماری هنر و صنعت، بخشی از تولید لوازم کاربردی و تزئیناتی ما به طراحان متوجه میشوید علاوه بر مهارت داشتن در طراحی، نگاهی ویژه در خلق این عناصر کاربردی در محیط های مختلف با کاربران مخاطب خود داشته باشید. (اسکیس مبل)

یکی از بهترین اهداف طراحی مبلمان داخلی یا Object Design خلق اشیا و لوازم منزل می باشد تا بتوانیم به نحوه خلق درست – طراحی در ساخت استاندارد با دانش و آگاهی فرهنگ و محیط اجتماعی نگاه مصرف کننده را شناخته و تولیدی مناسب را انجام دهیم. شایان ذکر است که افراد می توانند برای یادگیری این حرفه در دوره آموزش صفر تا صد طراحی مبلمان در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد شرکت کنند. (اسکیس مبلمان)

در کشور های پیشرفته و مدرن، نگاه بسیار جامع و از طرفی هنری به محیط اطراف شده، با یک منظر و دید بسیار دقیق و هنری تمام کاربرها و محیط کاربری شناخته شده، بواسطه این آگاهی نوع دقیق طراحی با استاندارد حضور شی (صندلی، میز، کانتر و …) سنجیده و در جهت ساخت و اجرا اقدام میشود.

یک طراح مبلمان داخلی با شناخت کامل از استانداردهای محیطی و در محیط بودن بر نقشه اجرایی میتواند در این امر کوشا باشد. دوام و حضور یک سازه، کاملا مشخص میکند که در ابتداعی یک امر چه و چگونه یک طراح دید حرفه ای برای آفرینش این سازه را داشته تا بتواند به اجرا و تولید برسد.

مخاطبین دوره آموزش طراحی مبلمان: فارغ التحصیلان رشته معماری داخلی– معماری طراحی صنعتی- طراحی لباس و ….

 

آموزش اصول اصلی طراحی مبلمان(صفر تا صد طراحی مبلمان)
آموزش اصول اصلی طراحی مبلمان(صفر تا صد طراحی مبلمان)

آموزش اصول اصلی طراحی مبلمان در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

برای ورود به این حرفه محبوب و پردرآمد نیاز به یادگیری تخصصی اصول آن می باشد. بسیاری از دانشجویان این رشته حتی بعد از دریافت مدرک نیز از مهارت کافی برای ورود به بازار کار برخوردار نمی باشند. این افراد و کلیه علاقه مندان به فعالیت در این حرفه میتوانند در دوره های آموزش طراحی مبلمان شرکت نمایند. یکی از معتبر ترین مراکز برای یادگیری دوره آموزش طراحی مبلمان مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد است. هنرجو میتواند پس از پایان دوره آموزش طراحی مبلمان مدرک معتبر و قابل ترجمه رسمی دریافت کند.

دوره های آموزشی دپارتمان معماری و دکوراسیون داخلی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد 

معرفی مدارک پایان دوره آموزش اصول اصلی طراحی مبلمان

مدرک دوره آموزش اصول اصلی طراحی مبلمان مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد.

maryam bagheri ۲۵-دی-۱۴۰۲