الفبای بورس برای شروع سرمایه گذاری در بازار های مالی

آموزش الفبای بورس

الفبای بورس برای شروع سرمایه گذاری در بازار های مالی: از آنجایی که بازار بورس نسبت به دیگر بازار های مالی بازدهی مناسب تری دارد، بنابراین افراد بسیاری قصد دارند سرمایه مازادشان را وارد این بازار ها کنند. در این میان برخی از اشخاص توصیه می کنند که افراد تازه کار وارد این بازار ها نشوند. چرا که بورس را بازاری پر ریسک و پر خطر می دانند. اما این طرز فکر نادرست است. چرا که همه افراد می‌ توانند با کسب دانش و مهارت های لازم، در بورس سرمایه گذاری کرده و همچون افراد خبره، خرید و فروش سهم را انجام دهند و از معاملات خود سود های کلانی به دست آورند.

قبل از این که به آموزش الفبای بورس بپردازیم، شما باید شخصیت و رفتار های خود را بشناسید. شما باید بدانید که آستانه ریسک پذیریتان تا چه میزان است؟ آیا برای خرید و فروش سهم و تحلیل و بررسی آن ها زمان کافی دارید؟ هدف شما از سرمایه گذاری در بازار های بورس چیست و چه انتظاری از سرمایه گذاری دارید؟ و …. پس شما قبل از آموزش الفبای بورس باید مراحل خودشناسی را تکمیل کنید.

آموزش الفبای بورس
آموزش الفبای بورس

بورس چیست؟

(الفبای بورس) بورس مکانی است که در آن میان خریداران و فروشندگان معاملاتی صورت می گیرد. در این بازار می توان انواع کالا ها را معامله کرد. بنابراین با توجه به نوع کالایی که معامله می شود، چند نوع بازار بورسی نیز ایجاد می شود. از نمونه این بازار ها می توان به بورس اوراق بهادار، بورس ارز، بورس کالا و … اشاره کرد. همچنین بهتر است بدانید دارایی هایی که در بورس معامله می شود شامل دارایی های فیزیکی (کالا، خودرو و …) و دارایی های مالی (سهام، اوراق مشارکت و ….) می باشد.

مراحل شروع سرمایه گذاری در بازار های مالی

الفبای بورس

  • برای ورود به هر نوع فعالیتی باید الفبا و اصول اولیه آن را دانست. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در بازار های بورسی را دارید، ابتدا باید الفبای بورس را آموزش ببینید. 

کسب سرمایه برای ورود به بازار های مالی

  • بعد از آموزش الفبای بورس، شما باید سرمایه کوچکی برای سرمایه گذاری در این بازار ها داشته باشید. برای سرمایه گذاری در بازار های مالی نیاز به هزینه و سرمایه زیاد نمی باشد و با سرمایه اندک نیز میتوان برای این کار اقدام کرد. (الفبای بورس)

دریافت کد بورسی

  • اولین قدم برای وارد شدن به بازار بورس، دریافت کد بورسی می باشد. شما می توانید از طریق کارگزاری ها، کد بورسی خود را دریافت کنید.

وارد شدن به سامانه معاملات(الفبای بورس)

  • در این مرحله سرمایه گذار بایستی با سامانه معاملات آشنایی پیدا کند. در واقع سهامدار باید از مسائلی مانند چگونگی خرید و فروش سهام، مشاهده میزان سود و زیان سهام خریداری شده، نحوه واریز کردن پول به حساب معاملاتی، مشاهده فهرست معاملات، نحوه جست و جوی سهام و …. اطلاعات به دست آورد. 

انجام تحلیل های حرفه ای سهم ها

  • (الفبای بورس) اصلی ترین مرحله سرمایه گذاری، توانایی انجام تحلیل نمودار در بورس می باشد. به طور کلی می توان با تحلیل های مختلفی سهم را بررسی کرد اما مهم ترین و کاربردی ترین روش ها از نظر تحلیلگران حرفه ای، تحلیل بنیادی و تکنیکال می باشد. شما با آموزش کامل این دو تحلیل می توانید زمان ورود و خروج از سهم را تعیین کنید و از معاملات خود سود کسب کنید.

روش های خرید و فروش سهم(الفبای بورس)

مزایای سرمایه گذاری در بورس چیست؟

  • قابلیت نقد شوندگی بالا در بازار های بورسی
  • امکان حفظ سرمایه در برابر تورم در صورت سرمایه گذاری در بورس
  • (الفبای بورس)امکان کسب سود از طریق فروش سهم (دریافت سود نقدی) و افزایش ارزش سهم شرکت ها
  • امکان کسب سود های کلان در صورت آموزش الفبای بورس تا سطح پیشرفته آن
  • امکان سرمایه گذاری در بورس با سرمایه های کوچک
  • امکان خرید و فروش سهم در بازار بورس بدون محدودیت مکانی
  • و ….

مزایای معاملات آنلاین سهام

  • امکان افزایش سرعت تصمیم گیری در خرید یا فروش سهم (آشنایی با خرید و فروش سهام در بورس)
  • امنیت بالای معاملات آنلاین
  • عدم محدودیت زمانی و مکانی برای سرمایه گذاری به صورت آنلاین
  • امکان پرداخت آنلاین از حساب شما به حساب کارگذاری و عدم نیاز به مراجعه به بانک
  • کاهش اختلاقات میان سرمایه گذار و کارگزار(الفبای بورس)
  • و ….

الفبای بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

تمامی علاقه مندان به الفبای بورس تا سطح پیشرفته، همچنین کسانی که در این بازار فعالیت می کنند اما قصد دارند که به صورت حرفه ای فعالیت خود را ادامه دهند، می توانند با شرکت در کلاس های آموزش بورس مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد از پایه تا پیشرفته تحلیل ها و مباحث بورسی را آموزش ببینند و مهارت های لازم را برای انجام خرید و فروش و تحلیل سهم ها به دست آورند. 

آموزش الفبای بورس
آموزش الفبای بورس

دوره های دپارتمان بورس و سرمایه گذاری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد (الفبای بورس)

معرفی مدارک پایان دوره الفبای بورس

مدرک آموزش صفر تا صد بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱۶-بهمن-۱۴۰۲