آموزش بازرگانی(بازرگانی بین الملل)

آموزش بازرگانی(بازرگانی بین الملل)

آموزش بازرگانی(بازرگانی بین الملل): در چند سال گذشته اقتصاد جهانی در اکثر کشور ها مورد توجه قرار گرفته و بسیار پرطرفدار بوده است. یکی از مهم ترین موارد در اقتصاد جهانی بازرگانی بین الملل است که با یادگیری و آموزش صحیح آن میتوان باعث بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی یک کشور شد. منظور از بازرگانی بین الملل در واقع علم بررسی مبادلات تجاری میان دو کشور یا بیشتر می باشد.

برای اینکه درک درستی در رابطه با بازرگانی بین الملل داشته باشید نیازمند مطالعه و کسب اطلاعات در رابطه با روابط تجاری کشورها، موقیعت های سیاسی، فرهنگ جوامع مختلف و … می باشد. مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد کلیه مطالب ضروری و مورد نیاز برای حرفه ای شدن در زمینه بازرگانی بین الملل را به شما آموزش می دهد و شما به یک فرد حرفه ای در این زمینه تبدیل خواهید شد.

آموزش بازرگانی(بازرگانی بین الملل)
آموزش بازرگانی(بازرگانی بین الملل)

موضوعات مهم در بازرگانی بین الملل کدام است؟

موفقیت در حوزه بازرگانی بین الملل ارتباط مستقیمی با میزان مهارت کسب شده توسط شما دارد. مهم ترین عوامل تاثیرگذار در عرصه تجارت بین الملل عبارت است از:

  • داد و ستد در حوزه بین الملل
  • حمل و نقل بین الملل
  • بیمه بین الملل
  • روش های بازپرداخت در تجات بین الملل
  • آگاهی از قوانین تجاری
  • اصول بازاریابی بین الملل
  • اسناد مربوط به تجارت بین الملل
  • قراردادهای خرید و فروش بین الملل
  • مذاکرات و مکاتبات در بازگانی بین الملل

انواع مختلف تجارت بین الملل (بازرگانی بین الملل)

تجارت در عرصه بین الملل به سه بخش اصلی تقسیم می شود. که عبارت است از:

واردات:

  • منظور از واردات در عرصه بین الملل خرید کالا و خدمات از کشور های دیگر می باشد. چرا که امکان تولید آن در کشور وجود ندارد. 

صادرات:

  • میتوان گفت عمل صادرات دقیقا برعکس عمل واردات می باشد و به معنی فروش کالا و خدمات تولید شده در کشور خود، به سایر کشور ها است.

صادرات مجدد:

صادرات مجدد یک نوع تجارت بین الملل است که هر دو عمل واردات و صادرات در آن صورت می گیرد. به این معنی که کشور دریافت کننده کالا و خدمات، خدمات دریافت شده را با اعمال افزایش قیمت به کشور دیگر صادر میکند.

مزایای بازرگانی بین الملل

بازرگانی بین الملل علاوه بر تاثیری که بر رشد اقتصادی یک کشور دارد مزایای متعدد دیگری را نیز شامل می شود. که عبارت است از:

  • تجارت در عرصه بین الملل، با ایجاد حس رقابت بین کشور ها منجر می شود تا تامبن کنندگان و تولید کنندگان ظرفیت های خود را تقویت نمایند.
  • بازرگانی بین الملل این امکان را به وجود می آورد تا کشور های مختلف با توجه منطقه جغرافیایی، میزان مهارت و ظرفیت خاص خود اقدام به تولید کالاهای مختلف نمایند.
  • برای راحتتر شدن روند بازرگانی بین الملل، بین کشور ها قرارداد هایی ایجاد شد که طبق آن فناوری و تکنولوژی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به کشورهای کمتر توسعه یافته منتقل شود، که باعث پیشرفت کشورهای توسعه نیافته خواهد شد.
  • تجارت بین الملل باعث می شود کشور ها قادر باشند کالا ها و خدمات مورد نیاز مردم خود را با کیفیت بالا و قیمت به صرفه به دست آورند.
  • انجام تجارت بین لملل در کشور ها منجر می شود تا فرصت های شغلی بسیاری به وجود بیاید.

معایب بازرگانی بین الملل

علاوه بر مزایایی که در بالا بیان کردیم تجارت بین الملل معایبی را نیز شامل می شود. که عبارت است از:

  • انجام تجارت بین الملل، هزینه های زیادی را برای حمل و نقل، ارتباطات، مسافت و تدارکات نیازمند است. 
  • تجارت بین الملل باعث میشود تا کشور وارد کننده، وابستگی زیادی برای دریافت کالا و خدمت از کشور های دیگر پیدا کند.
  • ممکن است دولت، محدودیت هایی برای واردات و صادرات اعمال کند.
  • در امر تجارت جهانی یا بین الملل امکان بروز حوادث غیر متقربه وجود دارد، که منجر به ایجاد خطرات و عدم اطمینان می شود.
  • وجود مشکلات مربوط به اسناد، ارز، اطلاعات و مشکلات مبتنی بر پرداخت در امر تجارت بین الملل.
  • عدم داشتن اطلاعات کافی و درک درست از بازار های خارجی در تجارت بین الملل ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود.

مطالبی که در دوره بازرگانی بین الملل آموزش داده می شود:

فردی که در عرصه بین الملل به تجارت میپردازد باید اطلاعات کافی در تمام زمینه های مربوط به این امر داشته باشد. چرا که در غیر اینصورت خطراتی را به همره دارد و ممکن است تجارت او با مشکلاتی رو به رو شود. آموزش بازرگانی بین الملل در مجتمع فنی تهران شعیه میرداماد با اساتید مجرب کلیه مطالب مربوط به تجارت بین الملل را به شما آموزش می دهد و شما را آماده ورود به این عرصه پرطرفدار می نماید.

از مواردی که در این دوره ها آموزش داده می شود میتوان به اینکوترمز، قوانین گمرکی بین الملل، روش های مرسوم منبع یابی، روش های جست و جوی محصول یا کالای مد نظر، کلیه روش های موجود برای پرداخت بین الملل، روش های اصولی صدور اسناد، و …اشاره کرد. در این دوره های اساتید با تجربه های خود کلیه مطالب را به وضوح برای دانشجویان توضیح میدهند و آنها را آماده ی ورود به بازار کار مینماید.

کلاس های دوره مدیریت پروژه در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

مهارت هایی که در بالا بیان شد در بیشتر موارد با انتقال دانش و تجربه، مطالعه موردی و یا آزمون و خطا از یک فرد با تجربه به شخص دیگری انتقال داده می شود. بهترین راه برای انجام فرآیندهای بازرگانی و یا کسب مهارت این حوزه، شرکت در دوره های آموزش است.

از این رو با توجه به تعاریف فوق، دوره بازرگانی بین الملل در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد را به شما پیشنهاد می کنیم. دوره بازرگانی بین الملل یا دوره تجارت خارجی در مجتمع فنی تهران- میرداماد به صورت مهارتی و کاربردی و با توجه به نیاز روز شرکت هایی که تخصصی در حوزه صادرات و واردات فعالیت دارند. و یا شرکت هایی که بخش بازرگانی بین الملل دارند، برگزار می شود. مدت زمان این دوره ۸۲ ساعت است و در بازه زمانی ۵ ماه برگزار می شود.

آموزش بازرگانی(بازرگانی بین الملل)
آموزش بازرگانی(بازرگانی بین الملل)

دوره های دپارتمان مدیریت کسب و کار در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره تجارت بین الملل

مدرک دوره تلفیقی تجارت بین الملل مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۳۱-فروردین-۱۴۰۰