آموزش تخصصی کمک های اولیه(آموزش فوریت های پزشکی)

آموزش تخصصی کمک های اولیه(آموزش فوریت های پزشکی)

آموزش تخصصی کمک های اولیه(آموزش فوریت های پزشکی)

آموزش تخصصی کمک های اولیه(آموزش فوریت های پزشکی): کمک های اولیه یا فوریت های پزشکی دو واژه ای هستند که احتمالا زیاد به گوشتان خورده است. امروزه میتوان گفت داشتن مهارت های مورد نیاز در رابطه با فوریت های پزشکی علاوه بر موقیعت های شغلی که ایجاد میکند، برای هر فردی ضروری می باشد. چرا که ممکن است در هر لحظه یکی از نزدیکان یا افرادی که در کنارشان هستید دچار بیماری و مشکل شوند.

در این زمان با بگارگیری مهارت های فوریت های پزشکی میتوانید اقدامات مورد نیاز را انجام داده و از وقوع حوادث بدتر و شدید تر جلوگیری نمایید. بازار کار کمک های اولیه نیز امروزه رواج یافته و پر رونق می باشد و افراد با شرکت در دوره آموزش تخصصی کمک های اولیه میتوانند به راحتی و سریع تر وارد بازار کار شوند. در کشور ما که حوادث ناگهانی مانند تصادف، حوادث شغلی، سوانح طبیعی،زلزله، سیل، سکته و … رو به افزایش است نیاز با یادگیری و کسب مهارت فوریت های پزشکی نیز افزایش پیدا کرده است.

آموزش تخصصی کمک های اولیه(آموزش فوریت های پزشکی)
آموزش تخصصی کمک های اولیه(آموزش فوریت های پزشکی)

آشنایی با رشته فوریت های پزشکی

فوریت های پزشکی رشته ای جذاب می باشد چرا که داشتن دانش آن به شما کمک میکند بتوانید جان انسان ها را نجات دهید. کمک های اولیه یا فورت های پزشکی به مجموعه عملیاتی گفته میشود. که به منظور حفاظت از سلامتی و جان بیماران و مصدومان در مواقع ضروری انجام میگیرد. برای این کار گذراندن آموزش های تخصصی و یادگیری کامل مهارت های مورد نیاز ضروری است. امروزه که وقوع تصادفات و وقایع غیر متقربه رو به افزایش است نیاز به افراد مخصص در این حوزه نیز روز به روز بیشتر احساس میشود. رشته کمک های اولیه از جمله رشته هایی است. که کسب تخصص در آن ضرورت دارد و متخصصان این رشته نقش بسیار مهمی را در جامعه بر عهده دارند. در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار میدهیم.

چرا یادگیری کمک ها اولیه اهمیت دارد؟
  • زنده نگه‌داشتن جان مصدوم و  جلوگیری از مرگ
  • جلوگیری از پیشرفت صدمات و عوارض احتمالی آن ها
  • کمک به کاهش درد فرد آسیب دیده 
  • جلوگیری از شدید تر شدن عارضه یا مصدومیت

مهارت های مورد نیاز برای ورود به حرفه فوریت های پزشکی

  • مهارت برقراری ارتباط صحیح با بیمار، اطرافیان بیمار، سایر افرادی که با فرد آسیب دیده در ارتباط بودند و … در شرایط بحرانی
  • مهارت تصمیم گیری سریع و درست در شرایط حساس بیمار و زمانی که نیاز به عمل و تصمیم گیری سریع می باشد.
  • برخورداری از مهارت مدیریت در شرایط بحرانی و تهدید آمیز
  • مهارت جسمانی برای انتقال بیمار، اعمال اقدامات لازم برای احیا و …
  • مهارت انجام کار گروهی، چرا که تکنسین فوریت های پزشکی با یک تیم پزشکی فعالیت میکند.
  • مهارت استفاده از تجهیزات آمبولانس و کمک های اولیه به منظور کمک رسانی به بیماران
  • مهارت حفظ روحیه و اعتماد به نفس که میتوان آن را مهم ترین مهارت در این رشته دانست.

تکنسین کمک های اولیه چه وظایفی دارد؟!

  • تکنسین کمک های اولیه وظیفه معاینه و ارزیابی وضعیت کلی بیمار را برعهده دارد.
  • تکنسین فوریت های پزشکی باید بتواند با مرکز اورژانس یا پزشک مشاور به درستی ارتباط برقرار کند. و مشاوره و کمک های لازم را از آن ها دریافت نماید.
  • تکنسین فوریت های پزشکی باید از مهارت های لازم برای استفاده از تجهیزات پیشرفته برای رفع مشکلات و بیماری های حاد مانند تنگی نفس برخوردار باشد.
  • تکنسین فوریت های پزشکی وظیفه دارد به طور دائم و در هر لحظه علائم حیاتی بیمار مانند نبض، تنفس، فشار خون و … را بررسی و کنترل نماید.
  • رساندن بیماران و مجروحان به بیمارستان و مراکز درمانی نزدیک از وظایف تکنسین کمک های اولیه می باشد.
  • تکنسین کمک های اولیه لازم است اطلاعات کامل و جامعی از وضعیت بیمار به بیمارستان، پزشک یا مراکز درمانی ارائه دهد.
  •  تکنسین فوریت های پزشکی باید با اجازه پزشک متخصص داروهای مورد نیاز را به بیمار در آمبولانس تجویز کرده و سایر اقدامات ضروری را تا رسیدن به مرکز درمانی انجام دهد.
  • تکنسین فوریت های پزشکی وظیفه دارد تا رسیدن بیمار به مراکز درمانی در کنار او باشد.
  • یکی از وظایف تکنسین فوریت های پزشکی رانندگی و رساندن بیمار به نزدیک ترین بیمارستان یا مرکز درمانی می باشد.
  • وظیفه اعمال کنترل بر تجهیزات مورد نیاز در آمبولانس و جبران کمبودهای آن بر عهده تکنسین کمک های اولیه می باشد.
  • تکنسین فوریت های پزشکی باید به صورت روزانه گزارش تهیه کند.

بازار کار رشته فوریت پزشکی

ممکن است در ذهن بسیاری از علاقه مندان به حرفه فوریت های پزشکی این سوال مطرح شود که بازار کار فوریت های پزشکی چگونه است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نیاز به متخصصان کمک های اولیه روز به روز در حال افزایش است. این امر به دلیل افزایش حوادث غیر متقربه می باشد که تکنسین فوریت های پزشکی در این حوادث نقش مهم و اساسی را در حفظ جان بیمار برعهده دارند.

به همین دلیل میتوان گفت بازار کار پر رونقی برای این رشته وجود دارد. که روز به روز نیز رو به افزایش است. از جمله موقیعت های شغلی تکنسین فوریت های پزشکی میتوان به فعالیت در سازمان مدیریت حوادث کشور و مراکز درمانی خصوصی و دولتی اشاره کرد. فردی که در این رشته تحصیل میکند. باید دائما با اورژانس به محل وقوع حوادث منتقل شود به طور شبانه روزی فعالیت نماید. 

آموزش تخصصی کمک های اولیه(آموزش فوریت های پزشکی)
آموزش تخصصی کمک های اولیه(آموزش فوریت های پزشکی)

آموزش تخصصی کمک های اولیه(آموزش فوریت های پزشکی)

در این مقاله اطلاعات مختصری در رابطه با حرفه فوریت های پزشکی در اختیارتان قرار دادیم. همانطور که بیان شد یادگیری این مهارت یک امر ضروی در زندگی امروزه بوده و علاوه بر آن با کسب تخصص میتوانید وارد بازار کار پر رونق آن شوید. و به کسب در آمد بپردازید.

اما فراموش نکنید فعالیت در این حرفه از حساسیت بالایی برخوردار است از این رو در انتخاب آموزشگاه مناسب دقت داشته باشید. مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد از بهترین مراکزی است که با برگذاری دوره های حضوری و آنلاین صفر تا صد مهارت های کمک های اولیه را به شما آموزش میدهد.  شرکت در این دوره ها کمک میکند. در زمان کم به یک متخصص در این حرفه تبدیل شوید و بتوانید به راحتی به بازار کار ورود کنید. 

ثبت نام دوره های دپارتمان دانش و سلامت

معرفی مدارک پایان دوره های دپارتمان دانش و سلامت

مدرک دوره های دپارتمان دانش و سلامت مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۲۸-اردیبهشت-۱۴۰۱