آموزش دسر مدرن فرانسوی و انواع آن

آموزش دسر مدرن فرانسوی و انواع آن: دسر های فرانسوی از جمله متنوع ترین و خوشمزه ترین دسر های دنیا محسوب می شود. دسر های فرانسوی تنوع بالایی دارد که در تهیه این دسر ها، از تکینک ها و روش های خاصی استفاده می کنند. می توان گفت مهم ترین دلیل خوشمزه بودن دسر های فرانسوی، کاربرد مواد اولیه تازه می باشد. در ادامه مقاله به آموزش دسر مدرن فرانسوی و انواع آن خواهیم پرداخت.

آموزش دسر مدرن فرانسوی
آموزش دسر مدرن فرانسوی

انواع دسر های مدرن فرانسوی

کرم بروله (Crème brûlée)

  • پخت این نوع دسر در فرانسه رواج بیشتری دارد اما انگلیسی ها و کاتالان ها روش های متفاوتی برای پخت این دسر دارند. این دسر بر اساس استاندارد قنادی و شیرینی پزی با استفاده از کاسترد و روی آن لایه ای از کارامل تهیه می شود. 

دسر فرانسوی سوفله (Soufflé)

  • دسر فرانسوی سوفله در فرانسه، به عنوان یک غذای کامل نیز صرف می شود. چرا که علاوه بر نوع شیرین آن که به عنوان دسر استفاده می شود، انواع دیگر آن با استفاده از گوشت، سبزیجات، ماهی و ….. تهیه می شود. دسر سوفله با استفاده از زرده و سفیده تخم مرغ درست می شود و آن را در کاسه های کوچک تک نفره سرو می کنند.

دسر فرانسوی کنله

  • دسر کنله برای شهر بوردو می باشد. این دسر معمولا به عنوان اسنک و یا همراه کرم شانتی و چای صرف می شود. لایه رویی این دسر سفت است و مزه کارامل می دهد. در دسر کنله هر چقدر به مرکز آن نزدیک تر می شویم بیشتر مزه وانیل را می توان حس کرد. این شیرینی های ریز با وانیل و نیشکر طعم دار می شوند.

شیرینی ناپلئونی

  • ناپلئونی که به میل فوی نیز معروف است و در زبان فرانسوی به معنای هزار لا یا همان هزار برگ است. این شیرینی، شامل سه لایه خمیر ورقه ای و دو لایه کاستارد می باشد. 

ماکارون (Macarons)

  • این دسر برای کشور ایتالیا می باشد. دسر Macaron امروزه طرفداران بسیاری دارد و شامل دو لایه مرنگ بادام می باشد که میان آن ها را گاناش، کرم کره ای و مخلفات دیگر پر می کنند. 

مدلن

  • مدلن یک دسر سبک و کوچک و پرطرفدار فرانسوی می باشد. در هنگام پخت مدلن باید دقت فراوانی کرد و تمامی تکنیک های آن را به دقت انجام داد. بهتر است بدانید که اگر این نوع شیرینی به طرز درستی پخته شود، ظاهری شبیه به صدف به خود می ‌گیرد. در واقع مدلن کیک اسفنجی کوچک است که آن را با استفاده از لیمو طعم می دهند. شکل ظاهری دسر مدلن، مانند دشتی برش خورده است و یا گاهی پوسته آن را با اندکی مربا یا نارگیل می پوشانند.

انواع دسر اکلر (Éclair)

  • اکلر نوعی دسر است که در قرن نوزدهم میلادی به وجود آمده است. این شرینی از خمیر پفی تهیه می شود اما شکلی کشیده دارد. درون اکلر ها با خامه زده می شود و روی آن با لایه ای از شکلات پوشیده می شود. اکلر ها در طعم ها و لایه های مختلفی تهیه می شوند که از جمله آن ها می توان به کاسترد کاکائویی، شاه بلوطی، میوه ای، پسته ای، وانیلی، میوه ای و …. اشاره کرد. 

تارت تاتن (Tarte Tatin)

  • اولین بار این نوع دسر در فرانسه رواج پیدا کرد اما امروزه هر کشوری تارت تاتن مخصوص خود را دارد. در پخت این دسر از میوه سیب یا گلابی استفاده می شود اما میوه قبل از پختن تارت، داخل کارامل کره و شکر قرار داده می شود. لازم به ذکر است که Tarte Tatin یک شیرینی میوه ای است که به طور سنتی با سس کاراملیزه و شیرینی پف شده ساخته شده است. 
  • لازم به ذکر است که تارت میوه فرانسوی، خوشمزه ترین و معروف ترین تارت تاتین است که با استفاده از سیب کاراملی تهیه می شود. این دسر اولین بار در دهه ۱۸۸۰ میلادی در هتل تاتین ابداع شده است.

انواع دسر کروسان

  • ریشه اصلی این نان در کشور اتریش می باشد. اما از سال ۱۷۷۰ میلادی کروسان به کشور فرانسه وارد شد. این دسر محبوب حاوی مربا، کرم کره قهوه ای مایل به زرد بین دو کوکی تشکیل شده از مرینگ می باشد. 

دسر فرانسوی پروفیترول (Profiteroles)

  • می توان این گونه بیان کرد که دسر پروفیترول در فرانسه مشابه شیرینی نان خامه ای در ایران است. در فرانسه علاوه بر خامه، درون نان خامه ‌ای با کاسترد یا بستنی نیز پر می ‌شود و روی آن را نیز شکلات می ‌ریزند.

آموزش دسر مدرن فرانسوی در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

تمامی علاقه مندان به آموزش دسر مدرن فرانسوی می توانند با شرکت در کلاس دسر مدرن فرانسوی در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد، از صفر تا صد مهارت های مربوط به این دوره را آموزش ببینید. در این دوره مباحثی از جمله شو پستری، انواع اینترمنت، انواع پتیت، تارت های مدرن، ماکارون، انواع دکوریشن مدرن، انواع شکلات های دست ساز، دکور کیک و …. آموزش داده می شود. 

دوره های کافی شاپ در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد 

آموزش دسر مدرن فرانسوی
آموزش دسر مدرن فرانسوی

معرفی مدارک پایان دوره های دپارتمان کافی شاپ

مدرک دوره های دپارتمان کافی شاپ مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۲۴-فروردین-۱۴۰۰