آموزش غواصی

آموزش دوره های مختلف غواصی

آموزش غواصی: شنیدن نام غواصی، بی شک تمامی افراد را وسوسه میکند تا برای یک بار هم که شده خواستار ورود به این دنیای شگفت انگیز باشند. سوالی که ممکن است در ذهن بسیاری از علاقه مندان ایجاد گردد این می باشد که چگونه غواص شوم؟ باید گفت غواصی را نباید بدون داشتن مهارت و تخصص تجربه کرد. چرا که دنیای زیر آب برای بسیاری از افراد که دانشی از آن ندارند، خطر آفرین است. از این رو برای تبدیل شدن به یک غواص حرفه ای باید در دوره های آموزش تخصص شرکت کنید و مهارت های مورد نیاز را به دست آورید.

بسیاری تصور میکنند برای یادگیری این حرفه باید هزینه های بسیاری را علاوه بر آموزش، برای عوامل متفرقه مانند تهیه لباس، تجهیزات، گرفتن خوابگاه و … پرداخت کنند و بخاطر این موضوع از علاقه خود دست می کشند. اما ما در این مقاله قصد داریم دوره های مختلف غواصی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد را به شما معرفی کنیم که شرایط بی نظیری را در اختیارتان قرار میدهد و میتوانید به راحتی و بدون نگرانی برای آموزش این حرفه اقدام کنید.

آموزش دوره های مختلف غواصی
آموزش دوره های مختلف غواصی

چرا دوره های آموزش غواصی مجتمع فنی تهران (میرداماد) را انتخاب کنیم؟

ابتدا بهتر است بدانید در کشور ما مراکز معدودی وجود دارد که از صلاحیت لازم بری آموزش غواصی برخوردارند. در نتیجه این مراکز باید مراحل مختلفی را سپری کرده و مجوز های مورد نیاز را دریافت نمایند. توجه کنید این آموزشگاه ها باید مطابق با استاندارهای بین المللی فعالیت نمایند. حال مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد با برخورداری از تمام شرایط مورد نیاز به یکی از بهترین مراکز آموزش غواصی تبدیل گشته است.

در این مجموعه مطالب تئوری در در تهران و مطالب تخصصی و عملی در جزیره هرمز و توسط اساتید و مربیان بسیار حرفه ای آموزش داده می شود. علاوه بر این عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارد که این مجموعه را به بهترین مرکز برای یادگیری غواصی تبدیل کرده است. این موارد عبارتند از:

  • قرار دادن امکاناتی نظیر اقامتگاه، لباس غواصی، تجهیزات مورد نیاز، جزوه و … به صورت رایگان
  • اعطای مدارک معتبر دوزبانه که قابلیت عرضه به عرصه های بین المللی را دارد.
  • آموزش توسط اساتید و مربیان کارآزموده و با تجریه که دارای سوابق درخشانی در این حوزه هستند.
  • معرفی سریع به بازار کار

آیا ورود به دوره های مختلف آموزش غواصی نیاز به پیش نیاز خاصی دارد؟

  • برای ورود به دنیای غواصی لازم است از پیش نیاز مهارتی برخوردار باشید به این معنی که حداقل بتوانید بدن خود را روی سطح آب نگه دارید نیازی نیست کلیه فنون شنا و شناوری را بدانید. بهتر است بدانید قبل از ورود به دوره های آموزش غواصی از شما آزمون میگیرند تا تعیین سطح شما را بررسی کنند.
  • از دیگر پیش نیازهای مورد نیاز، پیش نیاز جسمانی می باشد. همانطور که بی شک میدانید لازم است یک چکاپ کامل از سلامتی خود تهیه کنید و قبل از شروع دوره وضعیت سلامت خود را بررسی نمایید. به عنوان مثال در صورت داشتن مشکلات قلبی، دیابت، آسم و … نمیتوانید به دنیای زیر آب ورود کنید.
  • همانطور که میدانید برای شروع به یادگیری غواصی نیاز به داشتن سن و سال خاصی نمی باشد و از افرد کم سن و سال تا بزرگ سالان میتوانند اقدام به یادگیری این ورزش نمایند. اما پیش نیاز سنی به این معنی است که در هر سنی که هستید در دوره های مخصوص به خود شرکت کنید.
  • مباحث عملی غواصی همانطور که میدانید در آب های آزاد انجام میشود. اما بهتر است بدانید پیش نیاز محیطی برای شروع به حرفه غواصی به این معنی است که این آموزش در مراحل مقدماتی باید در آب های سربسته (مثل محیط استخر) انجام گیرد.

دوره های مختلف آموزش غواصی(مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد)

آموزش غواصی صنعتی، مقدماتی و پیشرفته

  • مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد دوره ای برگذار میکند که به غواصی صنعتی پیشرفته نامگذاری شده است. در این دوره صفر تا صد مطالب و مهارت های مربوط به غواصی به هنرجویان آموزش داده میشود. اما همانطور که میدانید یادگیری هر حرفه ای را باید از سطح مقدماتی آن شروع کنید. غواصی صنعتی یکی از شاخه های پرکاربرد می باشد که در حوزه هایی مانند صنعت نفت و گاز و … مورد استفاده قرار میگیرد.

دوره غواصی و محیط زیست

  • همانطور که میدانید فعالیت در دنیای زیر آب حتی به منظور تفریح یا ورزش نیز، شما را در ارتباط تنگاتنگی با محیط زیست و آبزیان دریایی قرار میدهد. بنابراین قبل از اینکه به این دنیا ورود کنید باید از اصول و فنون موجود به منظور حفظ این محیط آگاهی داشته باشد. دوره غواصی و محیط زیست تمامی مطالب مرتبط با محیط زیست دریایی را به شما آموزش میدهد. با یادگیری فنون مربوط به این دوره میتوانید در سازمان هایی که وظیفه نگهداری و محافظت از آبزیان و گیاهان دریایی را دارند، مشغول به فعالیت شود.(آموزش غواصی)

دوره عکاسی و فیلم برداری زیر آب

  • علاقه مندان به عکاسی بی شک علاقه مندند عکاسی های متفاوتی را انجام دهند و از محیط و موجودات شگفت انگیزی عکاسی نمایند. عکاسی در دنیای زیر آب این امکان را در اختیار علاقه مندان قرار میدهد. برای عکاسی زیر آب استفاده از تجهیزات حرفه ای و مخصوصی مورد نیاز است.
  • و همچنین باید با اصول و تکنیک های مورد استفاده در این حوزه آشنایی پیدا کنید. شرکت در دوره عکاسی و فیلم برداری زیر آب صفر تا صد اصول مربوط به این دوره را به شما آموزش میدهد. همچنین یکی از مشاغلی که با با یادگیری غواصی میتوانید در آن فعالیت کنید حوزه رسانه است. از این رو یادگیری این تکنیک راه شما را برای ورود به این حرفه باز میکند.

آموزش دوره شناور سازی اجسام مغروق

  • از زمان های قدیم یکی از اهداف غواصی پیدا کردن مروارید، اجسام مغروق و جامانده از کشتی های غرق شده و … می باشد. به این منظور یکی از حوزه های کاری غواصان جست و جو و یافتن اجسام مغروق، تعمیر، بازسازی کشتی ها، نجات افراد و … می باشد که به مجموعه این عملیات سالویچ گفته میشود. کارشناسان غواصی اعتقاد دارند یک غواص باید قادر باشد. در شرایط اضطراری پیش آمده عملیات تعمیر، پیدا کردن کالا ها و… را انجام دهند. از این رو دوره شناور سازی اجسام معلق روی کار آمده و صفر تا صد انجام اصولی این عملیات را به شما آموزش میدهد.

دوره تعمیر و نگه داری تجهیزات غواصی

  • غواصی انواع مختلفی دارد که برای انجام آن باید از تجهیزات مختلف و حرفه ای استفاده شود. بنابراین داشتن دانش کافی در رابطه با چگونگی استفاده، نگه داری و تعمیر این تجهیزات یکی از موارد ضروری است، که غواصان باید از آن برخوردار باشند. به این منظور توصیه میکنیم علاقه مندان در دوره آموزش تعمیر و نگهدای تجهیزات در مجتمع فنی تهران(میرداماد) شرکت کنند و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورند.

دوره کاربرد اتاق فشار

  • یکی از موارد بسیار پر استفاده در حوزه ها و صنایع مختلف غواصی اتاق فشار می باشد. از این رو داشتن آگاهی لازم در رابطه با این اتاقک ها و کاربردشان از دیگر مهارت های ضروری برای غواصی است. علاوه بر این یادگیری اصول مختلف غواصی در ورود به دنیای کار نیز تاثیرات بسیاری دارد. شرکت در دوره کاربرد اتاق فشار شما را به آگاهی کامل در این زمینه میرساند.

آموزش دوره جوشکاری زیر آب

  • حرفه جوشکاری زیر آب مدت هاست روی کار آمده است. به طور مثال در سال های جنگ جهانی برای تعمیر کشتی های جنگی غواصان به زیر آب رفته و با انجام جوشکاری به تعمیر این قطعات میپرداختند. در دنیای امروز و با افزایش سازه های زیر آبی نیز شاهد افزایش روز افزون این حرفه می باشیم. از این رو اگر علاقه مند به این حوزه هستید. در دوره های جوشکاری زیر آب شرکت کنید. و با کسب تخصص به راحتی وارد بازار کار پر رونق این جوشکاری زیر آب شود.(آموزش غواصی)

دوره پکیج غواصی

  • پکیج کامل آموزش غواصی همانطور که از نامش پیداست، تمامی اصول و قواعد غواصی را از مبتدی تا پیشرفته به علاقه مندان آموزش میدهد. با شرکت در این دوره میتوانید صفر تا صد اصول و قواعد در رابطه با این رشته ورزشی مهیج مانند آشنایی با تجهیزات، چگونگی استفاده از آن ها، غواصی و محیط زیست و …. تمامی اطلاعات لازم را به دست می آورید و میتوانید بدون نگرانی از  دنیای زیر آب و مناظر بی نظیرش لذت ببرید.
آموزش دوره های مختلف غواصی
آموزش دوره های مختلف غواصی

دوره های دپارتمان صنایع دریایی (غواصی) در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد(آموزش غواصی)

معرفی مدارک پایان دوره آموزش غواصی

مدرک دوره آموزش غواصی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۴-بهمن-۱۴۰۲