آموزش ساخت جواهرات

آموزش ساخت جواهرات

آموزش ساخت جواهرات

آموزشگاه ساخت جواهرات: ساخت طلا و جواهرات و به طور کلی صنف طلا و جواهر یکی از صنایعی است که امروزه بازار کار گسترده ای را به خود اختصاص داده و بسیاری از افراد قصد وارد شدن به موقعیت های شغلی مختلف این حرفه را دارند. به طور کلی راه های بسیاری به منظور کسب دانش و مهارت های ساخت طلا و جواهر وجود دارد، که در این میان بهتر است بدانید که یکی از موثر ترین و بهترین راه ها برای یادگیری تخصصی ساخت جواهرات، شرکت در دوره آموزش ساخت جواهرات می باشد.

حال سوالی که ممکن است برای شما پیش آید، این است که برای یادگیری ساخت طلا و جواهر، چه دوره ای مناسب تر است؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که آموزشگاه های متعددی وجود دارد که دوره ساخت طلا و جواهر را برگزار می کنند. اما این که کدام یک از این دوره ها معتبر تر و بهتر می باشد، بستگی به نحوه برگزاری کلاس ها و معتبر بودن آموزشگاه دارد. از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با دوره آموزش ساخت جواهرات در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه بیان کنیم.

"<yoastmark

دوره ساخت جواهرات در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

تمامی طراحان طلا و جواهر، علاقه مندان به یادگیری ساخت طلا و جواهر و تمامی افرادی که قصد ورود به بازار کار طلا و جواهر را دارند، می توانند با شرکت در دوره تخصصی طلا و جواهرات در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، صفر تا صد مهارت های مربوطه را از جمله مهارت های طراحی طلا و جواهر، آشنایی با صنعت طلا و جواهر و روش های ساخت، آشنایی با روند ساخت مکانیکی و صنعتی طلا و جواهر در دنیا و …. را آموزش دیده و با کسب مدرک دوزبانه مجتمع فنی تهران، وارد بازار کار دلخواه خود شوند.

ویژگی های مجتمع فنی تهران (میرداماد)
  • یکی از برترین ویژگی مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، برگزاری دوره طلا و جواهر هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی می باشد.
  • مجتمع فنی میرداماد، دارای یک کارگاه مخصوص طلا و جواهر بوده و تجهیزاتی را در اختیار هنرجویان قرار می دهد. 
  • اعتبار بالای مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، یکی از ویژگی های مثبت این مجموعه می باشد. 
  • مجتمع فنی تهران (میرداماد) پس از پایان دوره آموزش ساخت جواهرات، به هنرجویان مدرک دوزبانه مجتمع فنی تهران ارائه می دهد.
  • اساتیدی که دوره ساخت طلا و جواهر را آموزش می دهند، دارای مهارت و تجربه های بسیاری بوده و در این زمینه فعالیت می کنند. 
  • مجتمع فنی تهران (میرداماد)، مباحث آموزشی مربوط به طلا وجواهر را از صفر تا صد و به صورت تخصصی به علاقه مندان آموزش می دهد. 
  • و ….

ساخت طلا و جواهر شامل چه مراحلی است؟

ایده های خلاقانه برای ساخت طلا و جواهر
  • اولین مرحله در درست کردن طلا، داشتن ایده های خلاقانه می باشد. به این منظور که در ابتدا لازم است که طراحان طلا با در نظر گرفتن سلیقه افراد مختلف، فرهنگ، آداب و رسوم، شرایط اقتصادی، تاریخی و … اقدام به ایده پردازی و مدل سازی کنند.
طراحی و پیاده سازی طرح
  • حال نوبت به پیاده سازی و طراحی، طرح مورد نظر می باشد. در این میان لازم است بدانید که طراحی طلا به دو  روش دستی و با استفاده از نرم افزار های مربوطه انجام می شود.
قالب سازی
  • مرحله بعد نوبت به قالب سازی می باشد. در این قسمت دستگاه های پرینتر سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع با کمک این دستگاه می توان مدل سازی را با دقت و سرعت بالایی به انجام رساند که در نتیجه کیفیت قالب سازی نیز افزایش پیدا می کند.
ریخته گری
  • بعد از به پایان رسیدن مرحله قالب سازی، باید اقدام به ریخته گری کنید. لازم به ذکر است که انجام این عمل شامل روش های مختلفی  است که عبارت است از ریخته گری به روش خاک ماسه، سانتریفوژ، مکشی و القایی. 
سوهان کاری
  • حال لازم است که طلا با دقت و ظرافت سوهان کاری شود. برای انجام سوهان کاری از انواع مختلف سوهان از جمله سوهان صاف و مسطح، سوهان مثلث شکل یا سه ضلعی، سوهان مدور، سوهان چاقو و … استفاده می کنند. (آموزش ساخت جواهرات)
مخراج کاری یا مرصع کاری
  • در این مرحله یک مخراج کار با دقت و ظرافت بالا سنگ های قیمتی را به فلزات متصل می کند. لازم به ذکر است که مخراج کارها برای انجام این کار از روش های مختلف استفاده می کنند. 
پرداخت کاری (تمیز کاری)
  • بعد از انجام عمل مخراج کاری، نوبت به تمیز کاری می رسد. همانطور که از نامش پیداست در این روش با استفاده از ابزار های مختلف طرح مورد نظر را تمیزکاری میکنند. بعد از انجام عمل تمیز کاری، برای جلا دادن به طلا اقدام نمایید.
آبکاری
  • آخرین مرحله در ساخت طلا و جواهر آبکاری می باشد. لازم به ذکر است که مرحله آبکاری مهم ترین مرحله در ساخت طلا می باشد. چرا که بعد از اتمام این قسمت، طلای مورد نظر به بازار فرستاده می شود. در واقع آبکاری نیز به روش های مختلفی انجام می شود که از جمله آن می توان به آماده سازی قطعه، تمیز کردن سطح قطعه، لیزگیری، شست و شوی قطعه آبکاری شده و … اشاره کرد.

"<yoastmark

دوره های مرتبط به دپارتمان گوهرشناسی و طلا و جواهر در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

معرفی مدارک پایان دوره آموزش ساخت جواهرات

مدرک دوره طلا و جواهرات مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۴-تیر-۱۴۰۱