آموزش صفر تا صد عکاسی زیر آب

آموزش صفر تا صد عکاسی زیر آب

آموزش صفر تا صد عکاسی زیر آب: حرفه عکاسی امروزه علاقه مندان بسیاری را به خود جذب نموده است. اما بسیاری از افراد فعال در این حوزه یا علاقه مندان به شغل عکاسی ممکن است به این موضوع فکر کرده باشند که آیا میتوان عکاسی را در سطح و شرایط متفاوتی به انجام رساند؟ در پاسخ میتوان گفت، بله عکاسی در زیر آب و اعماق اقیانوس ها شرایط و موقیعت های جدید بسیاری را در اختیارتان قرار میدهد و میتوانید عکس های متفاوتی از مناظر، حیات وحش و … داشته باشید.

البته برای ورود به این حرفه باید از مهارت غواصی و شنا کردن در زیر آب برخوردار باشید و همچنین اصول و فنون عکاسی زیر آب را نیز بیاموزید. که این امر نیازمند شرکت در دوره های آموزشی می باشد. یادگیری این حرفه ورود به بازار کار گسترده ای را نیز به روی علاقه مندان باز خواهد کرد. از این رو توصیه میکنیم در دوره های آموزش صفر تا صد عکاسی زیر آب در مجتمع  فنی تهران نمایندگی میرداماد شرکت کنید و مهارت های مورد نیاز را به دست آورید. شرکت در این دوره های آموزشی علاوه بر بهره گیری از اساتید مجرب و دریافت مدرک معتبر مزیت های دیگری را نیز در اختیارتان قرار میدهد. که عبارتند از:

مزیت های آموزش عکاسی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

مجتمع فنی میرداماد امکانات رایگان بیشماری را در اختیار هنرجویان این حرفه قرار میدهد. که از جمله آن میتوان به خوابگاه و اقامتگاه، صبحانه، تجهیرات غواصی، لباس غواصی، جزوه و لاگ بوک و … اشاره کرد. (صفر تا صد عکاسی زیر آب)

صفر تا صد عکاسی زیر آب
صفر تا صد عکاسی زیر آب

معرفی رشته عکاسی زیر آب

بسیار از افراد میتوانند بدون داشتن مهارت و تنها با شیرجه زدن به درون آب، عکس های جالب و شگفت انگیزی را ایجاد نمایند. اما عکاسان در حوزه عکاسی زیر آب با رعایت اصول و استفاده از ترفندها و تجهیزات حرفه ای میتوانند مهارت بی حرکت بودن در عمق معینی از آب را به دست آورند. همچنین میتوانند فاصله و موقیعت خود با سوژه عکاسی را کنترل و تنظیم نمایند و با در دست داشتن زمان مناسب و بدون عجله از دنیای زیر آب عکاسی حرفه ای نمایند.

بدون شک غواصی ورزشی دشوار و پر خطر می باشد از این رو برای یادگیری آن باید زمان زیادی مصرف شود. تازه واردان به این حرفه باید بدانند چگونه با تجهیزات مختلف غواصی کار کنند و میزان هوای مصرفی را کنترل نمایند. این امر حتی در مواردی که هدف از غواصی تنها عکاسی کردن باشد نیز صدق میکند و توصیه میکنیم قبل از یادگیری کامل و اصولی غواصی اقدام به ورود به حرفه عکاسی زیر آب ننمایید.(صفر تا صد عکاسی زیر آب)

آشنایی با ترفندهای عکاسی حرفه ای زیر آب

عکاسان باید به طور کامل مهارت های غواصی را آموزش ببینند. 

  • عکاسی زیر آب مشخصا در محیط زیر آب انجام میشود. از این رو علاقه مندان به همان اندازه که باید از مهارت عکاسی برخوردار باشند باید اصول و فنون غواصی را نیز بشناسند تا در شرایط نامساعد بتوانند در برابر خطرات مختلف مقاومت نماید. به عبارتی عکاسان باید بتوانند از خود، وسایل و تجهیزات عکاسی در زیر آب و در شرایط نامطلوب مراقبت نمایند.

برای داشتن عکس های با کیفیت تر بهتر است در آب های کم عمق عکاسی نمایید.

  •  عکاسی در آب های کم عمق کیفیت بهتری خواهند داشت. یعنی در مکان هایی که نور خورشید به درون آب نفوذ میکند. چرا که در مکان هایی که عمق کمتری دارند، نور خورشید بیشتر نفوذ کرده و در نتیجه عکس های طبیعی و حرفه ای تری ایجاد میگردد. همچنین در محیط های کم عمق استروئید وجود نداشته که در کیفیت عکس های شما تاثیر گذار است.

سعی کنید تا حد امکان به سوژه خود نزدیک شوید.

  • در عکاسی زیر آب بهتر است بدانید حتی در صورت استفاده از لنز و دوربین های پر قدرت، هرچه به سوژه نزدیک تر باشید، جزییات و وضوح تصاویر شما بیشتر خواهد شد. چرا که در صورت داشتن فاصله با سوژه مد نظر موج های سبز و آبی در عکس های شما ثبت شده و طبیعتا منجر به پایین تر آمدن کیفیت تصویر شما میگردد.

قبل از اقدام به عکاسی سرعت شاتر دوربین خود را تنظیم نمایید.

  • یکی از سخت ترین مراحل برای عکاسی زیر آب تنظیم کردن سرعت شاتر دوربین می باشد. چرا که در صورت تنظیم شاتر دوربین با سرعت کم، نور بیشتری دریافت میشود اما در مقابل سوژه شما تارتر خواهد بود. از طرف دیگر اگر سرعت تنظیم شاتر شما زیاد باشد، تصاویر شما پس زمینه تاریکی خواهد داشت و به عبارتی جلوی دید شما گرفته میشود. از این رو قبل از عکاسی سرعت شاتر خود را متوسط تنظیم کنید تا تصاویری واضح و با نور مناسب ایجاد کنید.

سعی کنید در زمان طلوع آفتاب عکاسی را انجام دهید.

  •  در زمان طلوع خورشید، نور خورشید به صورت کاملا مستقیم به اعماق آب نفوذ میکند. از این رو عکاسی در این زمان کمک میکند تا حد امکان از نور طبیعی خورشید استفاده نمایید. بنابراین توصیه میکنیم عکاسی زیر آب را در ساعات اولیه صبح به انجام برسانید.

تجهیزات مورد نیاز

  • دوربین ضد آب
  • محفظه محافظ دوربین
  • لنز های ماکرو و زاویه دار
  • فیلتر های تصحیح کننده رنگ
  • فلش زیر آب یا استروب
  • فوکوس نور
  • کابل های همگام سازی و کابل های فیبر نوری
  • باتری های قابل شارژ
  • کارت های حافظه

تفاوت های عکاسی زیر آب و عکاسی در خشکی!

میتوان به جرات بیان کردن عکاسی در فضای زیر آب از عکاسی کردن در فضای خشک دشوارتر است. دلایل این امر را میتوان اینگونه بیان کرد:

  • در اعماق آب، نور کمتری نسبت به خشکی وجود دارد. از این رو عکاسی هرچه در عمق بیشتری انجام گیرد، دشوارتر خواهد بود.
  • شکست نور در محیط زیر آب نیز منجر به ایجاد مشکلاتی خواهد شد، از جمله اینکه شکست نور منجر میگردد سوژه مورد نظر شما برای عکاسی نزدیک تر از چیزی که هست دیده شود و این امر منجر به بروز خطا در سیستم های اتوفوکوس دوربین ها میگردد.
  • میزان و کیفیت نور موجود در زیر آب  به نسبت سایر دوربین های موجود در بازار بیشتر از تنظیمات وایت بالانس و نوردهی خودکار می باشد.
  • دیگر تفاوت های عکاسی در زیر آب و در محیط خشک، سوژه های مورد عکاسی می باشد. چرا که عکاسی زیر آب در مکانی انجام میگیرد که عکاس با آن آشنایی نداشته و خطرات بسیاری به همراه دارد. 
  • برای عکاسی زیر آب فرد باید با تمام گونه های گیاهی و جانوری زیر آب آشنایی داشته باشند. و شناخت کافی نسبت به الگوهای رفتاری گونه های مختلف به دست آورند.
  • عکاسی در زیر آب و به طور کل عکاسی از گونه های حیات وحش امکان مواجه شدن با خطرات مختلف را ایجاد میکند. 
  • عکاسان زیر آب باید موارد مورد نیاز برا برای آسیب نرساندن به سیستم های محیط زیست را  به دست آورند. چرا که قسمت های مختلف زیست محیطی در برابر عوامل مختلفی حساس می باشد.
  • و …
صفر تا صد عکاسی زیر آب
صفر تا صد عکاسی زیر آب

آموزش عکاسی زیر آب

عکاسی زیر آب از حرفه های پر طرفداری می باشد که بازار کار فوق العاده ای را نیز میتوان برای آن متصور شد. از این رو علاقه مندان میتوانند با شرکت در دوره های آموزش تخصصی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد مهارت های مورد نیاز را به دست آورند و با صفر تا صداصول، تکنیک ها چگونگی استفاده از تجهیزات عکاسی و … آشنا شوند. در پایان دوره میتوانید مدرک معتبر دو زبانه دریافت کنید و یکی رزومه قوی برای ورود به عرصه کار و عرصه های بین المللی داشته باشید.

دوره های دپارتمان صنایع دریایی (غواصی) در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره صفر تا صد عکاسی زیر آب

مدرک دوره آموزش فیلم برداری و عکاسی زیرآب مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۶-بهمن-۱۴۰۲