دوره غواصی در جزیره هرمز

آموزش غواصی در هرمز

دوره غواصی در جزیره هرمز: ورزش غواصی را می توان جزء یکی از مهیج ترین ورزش های آبی دا نست. از این رو در اغلب شهر های ساحلی امکانات لازم برای رشته غواصی وجود دارد. که یکی از جذاب ترین این مکان ها، جزیره هرمز می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه دارند که غواصی را در این جزیره آموزش دیده تا بتوانند آزادانه در زیرآب غواصی کنند.

بنابراین لازم است بدانید، مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد با برگزاری دوره های آموزش غواصی در جزیره هرمز، این امکان را برای شما فراهم می سازد تا با غواصی در زیر آب در این جزیره، علاوه بر لذت بردن از محیط، صفر تا صد مباحث عملی و تئوری غواصی را نیز آموزش ببینید.(دوره غواصی)

دوره غواصی در هرمز - آموزش غواصی در هرمز
دوره غواصی در هرمز – آموزش غواصی در هرمز

آموزش دوره غواصی در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، محل برگزاری آموزش عملی غواصی در جزیره هرمز می باشد. علاوه بر این لازم است بدانید دوره های غواصی در مجتمع فنی تهران (میرداماد)، به دلیل مزایای بسیاری که دارد، از طرفداران بسیاری برخوردار است. و افراد زیادی علاقه مند به شرکت در این دوره ها می باشند. حال مزایای دوره آموزش غواصی چیست؟(دوره غواصی)

مزایای آموزش غواصی در مجتمع فنی میرداماد چیست؟
  1. اول مزیت مهمی که می توان به آن اشاره کرد، در اختیار گذاشتن امکاناتی رایگان نظیر اقامتگاه رایگان، صبحانه رایگان، تجهیزات رایگان، لباس غواصی رایگان، جزوه و لاک بوگ رایگان به هنرجویان می باشد.
  2. ارائه مدرک دوزبانه مجتمع فنی تهران (میرداماد) به هنرجو را می توان دیگر مزیت مهم این مجموعه دانست. 
  3. همچنین هنرجویان پس از پایان دوره غواصی، از طرف مجتمع فنی میرداماد به بازار کار معرفی می شوند. 
  4. مباحث مربوط به دوره غواصی از صفر تا صد توسط مربی ماهر و فعال در این زمینه، به افراد آموزش داده می شود. 
  5. وجود دوره های مختلف در زمینه صنایع دریایی از جمله جوشکاری زیر آب، عکاسی و فیلم برداری زیر آب، غواصی و محیط زیست، تعمیر و نگهداری تجهیزات غواصی و …. را می توان از دیگر مزایای دوره غواصی در مجتمع فنی تهران (میرداماد) دانست. 

غواصی یعنی چه؟

با شنیدن کلمه غواصی مطمئناً اولین چیزی که به ذهن شما می آید، تصور فردی در زیر آب با لباس و تجهیزات مخصوص غواصی است. در واقع غواصی به معنای فن شناوری زیر آب است که هم با استفاده از تجهیزات و هم بدون استفاده از آن ها، صورت می گیرد. به طور کلی غواصی ورزشی است که ممکن است آموزش آن به دلایل مختلفی انجام شود. به عنوان مثال ممکن است فردی غواصی را به عنوان ورزش تفریحی یاد بگیرد. و فرد دیگر غواصی را صرفاً برای ورود به بازار کار آموزش ببیند. حال بازار کار حرفه غواصی چگونه است؟ (آموزش غواصی)

بازار کار حرفه غواصی(دوره غواصی)

با کسب مهارت ها و دانش لازم در زمینه غواصی، می توان گفت که بازار کار غواصی بسیار گسترده است و این رشته، موقعیت های شغلی مختلفی را ایجاد می کند. می توان گفت که فرصت های کاری برای غواصان صنعتی به طور چشمگیری در خلیج فارس، دریای شمال و خلیج مکزیک رو به افزایش است. و غواصان با کسب مهارت های تئوری و عملی، می توانند وارد بازار کار غواصی شده و درآمد های کلانی را به دست آورند. در ادامه شما را با موقعیت های شغلی متنوع غواصی آشنا خواهیم کرد. 

آشنایی با موقعیت های شغلی غواصی
  • غواصان صنعتی می توانند کار های تجاری مختلفی را انجام دهند. به عنوان مثال غواصان می توانند مسئولیت هایی را از جمله کار در آب های عمیق، جوشکاری زیر آب، تعمیر و نگهداری سازه های دریایی، ساخت سازه، اکتشاف نفت و …. را انجام دهند. (دوره غواصی)
  • غواصان می توانند فعالیت های دریایی را نظیر نجات کشتی های غرق شده، بازرسی قایق ها و کشتی ها، تعمیر قایق ها و …. را انجام دهند. به بیان دیگر غواصان می تواند به عنوان یک نیروی دریایی وارد بازار کار شوند. 
  • از دیگر موقعیت های شغلی غواص، می توان به مربی غواصی و یا دستیار مربی اشاره کرد. بسیاری از غواصان می توانند با کسب مهارت ها و دانش لازم در این زمینه، راهنمای ورزش غواصی باشند. 
  • یک غواص در صورت حرفه ای شدن می تواند عملیات های مختلفی را از جمله عکاسی یا فیلم برداری زیر آب، مستند سازی زیر آب، پژوهش ها عملی مختلف از جمله زمین شناسی، آب شناسی، زیست شناسی، اقیانوس شناسی، باستان شناسی و ….. را انجام دهد. (آموزش غواصی)
  • از دیگر موقعیت های شغلی غواصی، می توان به غواصی نظامی اشاره کرد. در این رشته، غواص وظایف مختلفی را از جمله مبارزه مستقیم، قرار دادن مین های دریایی، پرتاب بمب های دریایی، نفوذ به پشت خط دشمن و …. را انجام می دهد. 
  • از مهارت های غواصی در زمینه امداد و نجات نیز می توان استفاده نمود. 
  • غواصان می توانند به عنوان نیروی پلیس نیز فعالیت کنند. به این منظور که می تواند در انجام کار هایی نظیر جستجو، نجات و تشخیص جرم و جنایت هایی که ممکن است در زیر آب اتفاق بیوفتد، کمک کند. (دوره غواصی)
  • و ….

انواع غواصی از نظر کاربرد

  • غواصی تفریحی(دوره غواصی)
  • غواصی تکنیکال
  • غواصی صنعتی
  • غواصی نظامی
  • غواصی پژوهشی(دوره غواصی)
  • غواصی ورزشی

غواصان در حرفه خود با چه سختی هایی رو به رو هستند؟

مطمئناً هر فعالیتی با سختی های مرتبط با خود همراه است. و حرفه غواصی از این قاعده مستثنی نیست. در رشته غواصی، غواصان با سختی هایی رو به رو هستند که از جمله آن های می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • امکان ایجاد بیماری های ناشی از فشار آب (آموزش غواصی)
  • امکان رو به رو شدن با خطرات غواصی در عمق آب
  • یک غواص باید بتواند ساعت های طولانی در دریا ماندن را تحمل کند. 
  • یکی دیگر از سختی های غواصان، مخاطرات پیش بینی نشده در عمق دریا می باشد. 
دوره غواصی در هرمز - آموزش غواصی در هرمز
دوره غواصی در هرمز – آموزش غواصی در هرمز

دوره های دپارتمان صنایع دریایی (غواصی) در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد(دوره غواصی)

معرفی مدارک پایان دوره غواصی

مدرک دوره آموزش غواصی مجتمع فنی تهران (میرداماد) قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱۴-بهمن-۱۴۰۲