آموزش غواصی و جوشکاری زیر آب(دوره غواصی)

آموزش غواصی و جوشکاری زیر آب

آموزش غواصی و جوشکاری زیر آب(دوره غواصی): تمامی افراد بی شک تا حدودی با حرفه غواصی آشنا هستند و با شنیدن نام آن وسوسه ورود به دنیای زیر آب و لذت بردن از منابع طبیعی و محیط زیست دریایی در ذهنشان خطور میکند. اما ورود به این دنیا تنها با کسب تخصص و مهارت های مورد نیاز امکان پذیر است و در صورت نداشتن آگاهی از فنون مورد استفاده در زیر آب ممکن است خطر آفرین باشد. از سوی دیگر غواصی به عنوان یک شغل پر در آمد اما خطرناک نیز طرفدارانی دارد که میتوانند در حوزه های مختلف آبی مانند جوشکاری زیر آب، عکاسی زیر آب و … فعالیت نمایند.

ورود به هریک از این حوزه های شغلی بی شک نیاز به شرکت در دوره های آموزشی و کسب تخصص از اصول و فنون غواصی دارد. علاقه مندان میتوانند در دوره های آموزش غواصی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد شرکت کنند و با بهره گیری از اساتید مجرب و حرفه ای کلیه مهارت های مورد نیاز را به دست آورند. با شرکت در دوره های آموزش غواصی در این مجموعه دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با هزینه های بالای آن برای خرید تجهیزات، لباس و .. نباشید. چرا که مجتمع فنی تهران این امکانات را به صورت رایگان در اختیارتان قرار میدهد. در ادامه به بررسی بیشتر حرفه غواصی و شاخه جوشکاری در زیر آب میپردازیم:

آموزش غواصی و جوشکاری زیر آب
آموزش غواصی و جوشکاری زیر آب

غواصی چیست؟

شنیدن نام غواصی در ذهن افراد مختلف، تصورات و معانی مختلفی را ایجاد میکند. اما غواصی را میتوان به ساده ترین شکل ممکن اینگونه تعریف کرد: مهارت، تکنیک و فن هایی که به منظور شناور بودن در سطح یا عمق آب مورد استفاده قرار میگیرد. غواصی انواع مختلفی دارد که با توجه به انتخاب هریک میتوانید دوره های آموزشی لازم را گذرانده و اقدام به غواصی نمایید. بسته به نوع غواصی ممکن است با استفاده از تجهیزات انجام گیرد یا نیازی به استفاده از آن ها نباشد.(دوره غواصی)

انواع روش های غواصی

غواصی آزاد
  • غواصی آزاد یکی از قدیمی تریمن روش های انجام غواصی است که قدمتی به اندازه ۴۰۰۰ سال دارد. در آن زمان افراد برای پیدا کردن مروارید یا گنج هایی که حاصل از غرق شدن کشتی های دریایی بود، از این روش استفاده کرده و به عمق آب ورود میکردند. به عبارتی در غواصی آزاد غواص از سیلندر یا مخزن هوا استفاده نمیکند، و فرد باید قادر باشد با حبس تنفس خود به عمق آب برود.
روش غواصی اسکوبا
  • در غواصی اسکوبا غواص برای تنفس از تجهیزات و سایر دستگاه هایی که به تامین هوا کمک میکند، استفاده میکنند. البته غواصی اسکوبا به دو روش انجام میشود در یک مدل از تجهیزاتی استفاده میشود که بازدم غواص را درون آب تخلیه میکند و در نوع دیگر تجهیزات مورد استفاده قادرند بازدم غواص را تصفیه کرده و با حذف دی اکسید کربن و اضافه کردن اکسیژن آن را به هوای مورد نیاز برای تنفس تبدیل کنند و در اختیار غواص قرار دهند.(دوره غواصی)
غواصی اشباع
  • یکی از حرفه ای ترین روش های انجام غواصی، غواصی اشباع است که بیشتر در حوزه های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا غواصانی که در شرکت های نفتی فعالیت دارند یا غواصانی که به قصد جوشکاری زیرآب فعالیت میکنند این روش را مورد استفاده قرار میدهند. غواصی اشباع به غواص این امکان را میدهد تا به مدت طولانی(چند روز یا چند هفته) در زیر آب بمانند.(دوره غواصی)
غواصی با تغذیه از سطح آب
  • این روش نیز همانند روش قبلی در حوزه های صنعتی کاربرد دارد. غواصانی که از این روش استفاده میکنند کلاهی روی سر خود قرار میدهند که تمامی سر و صورت آن ها را میپوشاند. این کلاه با استفاده از یک شلنگ بلندی که به آن متصل است به کمپرسور سطح آب متصل میشود. در مواقعی نیز ممکن است هوای مورد نیاز غواص با استفاده از اتاقک ها زیر آبی تامین شود. مزیت این روش این است که برای ورود به درون آب تنها بر سر گذاشتن کلاه مخصوص کافی است و نیازی به پوشیدن لباس غواصی نیست.

معرفی حرفه جوشکاری زیر آب

مدت هاست استفاده از حرفه جوشکاری زیر آب رواج یافته است. شروع به فعالیت در این حرفه به جنگ جهانی دوم و آسیب دیدن کشتی های جنگی بر میگردد. چرا که افراد مجبور بودن برای تعمیر این کشتی ها به عمق آب بروند. امروزه نیز با توجه به افزایش سازه های زیر آبی مانند سکوها و اسکله های آبی، انواع دکل های نفتی، انجام لوله کشی های نفت و گاز و … نیاز به استفاده از حرفه جوشکاری در زیر آب رو به افزایش است. اما توجه کنید تنها در شرایطی که امکان انتقال سازه و تجهیزات به خشکی وجود نداشته باشد، باید در زیر آب به جوشکاری قطعات پرداخت.(دوره غواصی)

جوشکاری در زیر آب به چه روش هایی انجام میشود؟

انجام جوشکاری مرطوب در زیر آب
  • جوشکاری هایی که در دورن آب و در ارتباط مستقیم با آب انجام میگیرد، جوشکاری مرطوب نامیده میشود. در این روش غواص از الکترودهای ضد آب استفاده میکند. جوشکاری مرطوب با استفاده از دو روش رایج جوشکاری قوسی یا الکترود فلزی انجام میگیرد. اما جوشکاری مرطوب به چه صورت انجام میشود؟ در انجام جوشکاری مرطوب منبع تغذیه مورد استفاده برای غواص روی سطح آب قرار داده میشود و با استفاده از شلنگ های بلند و مخصوص در اختیار غواص قرار میگیرد. (آموزش غواصی)
انجام جوشکاری خشک در زیر آب
  • یکی از روش انجام جوشکاری زیر آب، انجام جوشکاری در محیط هایی است که دور تا دور آن توسط محفظه ای پوشانده شده است. از این رو در تماس با آب نبوده و درون اتاقک با استفاده از هوای فشرده با محیط بیرون آن در تعادل قرار میگیرد. این جوشکاری نیز به دو روش جوشکاری تحت فشار اتمسفری و جوشکاری تحت فشار هیدرو استاتیک آب انجام میگیرد. توجه کنید جوشکاری خشک نسبت به روش قبلی هزینه های بیشتری را در بر میگیرد و به همین دلیل بهتر است در شرایط مورد نیاز این روش را مورد استفاده قرار دهید
آموزش غواصی و جوشکاری زیر آب
آموزش غواصی و جوشکاری زیر آب

آموزش غواصی و جوشکاری زیر آب(دوره غواصی)

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مختصری در رابطه با غواصی و جوشکاری زیر آب در اختیارتان قرار دهیم. حرفه جوشکاری زیر آب یکی از مشاغل پر درآمد و پر رونق در حوزه دریایی می باشد که با یادگیری آن میتوانید از مزایای آن بهره مند شوید. همانطور که میدانید هر مربی یا آموزشگاهی اجازه تدریس این حرفه پرخطر و در عین حال پر طرفدار را ندارند. و برای اینکار باید مجوز ها و استانداردهای لازم را دریافت نمایند.

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد یکی از حرفه ای ترین مراکز برای آموزش غواصی می باشد. با شرکت در این دوره های میتوانید با صفر تا صد اصول غواصی و جوشکاری زیر آب آشنا شوید و علاوه بر آن از مزایای بیشمار این مجموعه نیز بهره مند شوید. این مزایا عبارتند از:

مزیت های شرکت در دوره آموزش غواصی و جوشکاری زیر آب در مجتمع فنی تهران(مبرداماد)
  • بهره گیری از امکانات رایگان مانند خوابگاه و اقامتگاه، تجهیزات غواصی، لباس غواصی، جزوه و …
  • بهره گیری از بهترین و با تجربه ترین اساتید و مربیان
  • دریافت مدرک معتبر و دوزبانه
  • معرفی به بازار کار

دوره های دپارتمان صنایع دریایی (غواصی) در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره آموزش غواصی

مدرک دوره غواصی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۱-بهمن-۱۴۰۲