آموزش فیلترنویسی در ارز دیجیتال

فیلترنویسی در ارز دیجیتال

آموزش فیلترنویسی در ارز دیجیتال: همان طور که می دانید یکی از مهارت های لازم برای ترید کردن در بازار های مالی از جمله ارز دیجیتال، دانش تحلیل در معامله گری می باشد. هر تحلیلگری برای سهولت بخشیدن به کار های خود می تواند از ابزار های خاصی برای رسیدن به هدفش استفاده کند. یکی از این ابزار های کاربردی، فیلترنویسی در ارز دیجیتال می باشد.

حال ممکن است برای سرمایه گذاران سوال پیش بیاید که چرا آموزش فیلتر نویسی در ارز دیجیتال نیاز است؟ برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید بدانید که فیلترنویسی به چه معناست؟ فیلترنویسی به معنای جدا کردن قسمت هایی از یک مجموعه می باشد. در این صورت می توان گفت که فیلتر نویسی در ارز دیجیتال به معنای جدا کردن ارز های دیجیتال قابل رشد در بین چندین هزار رمز ارز می باشد. 

فیلترنویسی در ارز دیجیتال
فیلترنویسی در ارز دیجیتال

آشنایی با ارز دیجیتال (Cryptocurrency)

می توان گفت که درواقع ارز های دیجیتال شکلی از پول دیجیتال می باشند که همه افراد می توانند به جای کارت های بانکی یا پول کاغذی، از آن ها استفاده کنند. امروزه خرید و فروش از طریق ارز دیجیتال به عنوان ارزان ترین و سریع ترین روش خرید و فروش شناخته شده است چرا که معامله در این بازار بدون هیچ واسطه ای صورت می گیرد. 

بازار ارز دیجیتال یک بازار رمزنگاری شده است که هیچ نهاد و سازمانی نمی تواند آن را کنترل کند و این موضوع می تواند تقلب و کلاهبرداری را در این بازار کاهش دهد. به طور کلی ارز های دیجیتال انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، استلار، ریپل، ترون، مونرو و …. اشاره کرد.

مراحل ورود به بازار ارز دیجیتال

  • کسب دانش و مهارت 
  • شناسایی بهترین و معتبرترین صرافی ها
  • شناخت انواع ارز های دیجیتال
  • استفاده از روش های تحلیلی برای انجام معاملات

مزایای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

  • امکان معامله در ۲۴ ساعت شبانه روز و در ۷ روز هفته
  • امکان سودآوری از نوسانات قیمت و بالا رفتن دلار
  • امکان انجام معامله در سراسر جهان
  • ثبت تمامی تراکنش های انجام شده و عدم امکان تغییر آن ها
  • امکان انجام معاملات در سریع ترین و ارزان ترین حالت ممکن
  • عدم کاهش ارزش سرمایه افراد
  • عدم امکان هک و کلاهبرداری
  • و …

مراحل فیلترنویسی در ارز دیجیتال

استفاده از سایت tradingview.com 

  • اول این که برای فیلترنویسی در ارز دیجیتال نیازی به کدنویسی نیست و افراد می توانند با استفاده از سایت tradingview.com فیلترنویسی کنند. از سایت tradingview.com، منوی Screeners را انتخاب کنید.

انتخاب صرافی بایننس در تنظیمات فیلترنویسی 

  • از آنجایی که اغلب معاملات در ارز دیجیتال در صرافی بایننس انجام می شود، بنابراین روی Filters کلیک کرده و exchange را جست و جو کنید و در آن قسمت صرافی BINANCE را انتخاب کنید.

انتخاب شرایط برای فیلتر

  • سپس باید با توجه به اولویت های خرید خود، فیلتر مناسب را یادداشت کنید.

امکان انجام فیلتر با استفاده از اندیکاتور های مختلف (به عنوان مثال انجام فیلتر با MACD)

  • در قسمت فیلتر، MACD را سرچ می کنید، سپس باید فیلتری بنویسید که خط مکدی، خط سیگنال را به سمت بالا قطع کند. معادل انگلیسی “به سمت بالا قطع کردن” عبارت “Crosses up” می باشد که آن را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید. در این صورت فیلتری که اعمال شد، به این منظور است که خط مکدی، خط سیگنال را به سمت بالا قطع می کند.

مشخص کردن تایم فریم بر روی فیلتر

  • در فیلترنویسی در ارز دیجیتال می توان تایم فریم دلخواه خود را در فیلتر اعمال کرد.

بررسی درست یا غلط بودن فیلتر

  • پس از نوشتن فیلتر، باید خروجی فیلتر را چک کنید تا درست یا غلط بودن آن مشخص شود.

اهمیت فیلتر نویسی در ارز دیجیتال 

از آنجایی که اگر شما تحلیلگر حرفه ای هم که باشید و تمام فوت و فن های تحلیلی و ابزار های تحلیلی را بدانید، اما در هر صورت باید وقت زیادی را برای تحلیل و بررسی کوین ها صرف کنید. که می توان گفت این کار بسیار دشوار خواهد بود. علم فیلترنویسی، دانشی است که برای کمک به این مشکل به وجود آمده  است که با استفاده از آن، تحلیلگران می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن ارز های دیجیتال مناسب با اولویت های خود را پیدا کنند.

همان طور که گفته شد، فیلتر نویسی یکی از روش های تحلیل سهم می باشد که کار را برای تحلیلگران آسان تر کرده. اما لازم است بدانید که فیلتر نویسی را نباید به تنهایی معیاری برای خرید و فروش سهم دانست. یک سرمایه گذار باید در کنار فیلتر نویسی، از تحلیل های دیگری از جمله تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، تحلیل روانشناختی و … برای انجام معاملات در ارز دیجیتال استفاده کند. در این صورت یک سرمایه گذار می تواند با انجام تحلیل های مختلف، با ثبات بیشتری خرید و فروش کند و در نتبجه سود بیشتری برای او حاصل خواهد شد.

آموزش سرمایه گذاری در دیگر بازار های مالی

به طور کلی افراد می توانند در بازار های مالی مختلف از جمله بازار طلا، سکه، بورس و …. با توجه به اولویت های خود، اقدام به سرمایه گذاری کنند. بورس یکی از بازار های مالی پربازده می باشد که در بین افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است که برای ورود به این بازار همانند بازار های دیگر، نیاز به آموزش تخصصی آن می باشد.

کسانی که قصد سرمایه گذاری در بازار مالی بورس را دارند، می توانند با شرکت در کلاس های پکیج بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، از صفر تا صد مباحث و مهارت های بورسی را آموزش ببینند. لازم به ذکر است که در پایان دوره های پکیج، علاوه بر این که هنرجو در تحلیل و خرید و فروش سهم ها مهارت کسب می کند، مدرک مربوطه را نیز از مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد دریافت خواهد کرد.

فیلترنویسی در ارز دیجیتال
فیلترنویسی در ارز دیجیتال

کلاس های بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره بورس

مدرک دوره بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱-بهمن-۱۴۰۲