آموزش مبتدی تا پیشرفته غواصی در جزیره هرمز

آموزش مبتدی تا پیشرفته غواصی در جزیره هرمز

آموزش مبتدی تا پیشرفته غواصی در جزیره هرمز: در این مقاله قصد داریم به بحث در رابطه با غواصی بپردازیم که به عنوان یک رشته ورزشی جذاب و محبوب در بین مردم شناخته میشود. به طوری که بسیاری از افراد علاقه مندند حداقل برای یک بار آن را امتحان کرده و به دنیای زیر آب ورود کنند. با این حال به دلیل خطراتی که ممکن است این حرفه به همراه داشته باشد، اقدام به انجام این ورزش بدون داشتن مهارت و تخصص را توصیه نمیکنیم.

ممکن است بسیاری از علاقه مندان به این حرفه جذاب به دلیل هزینه های بالای آموزش، به یادگیری آن اقدام نکنند. امروزه آموزشگاه های معدودی مجاز به آموزش این حرفه هستند که در این بین مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد را به شما توصیه میکنیم که مسائل تئوری مربوط به غواصی را در تهران و قسمت عملی را در جزیره هرمز به شما آموزش میدهد و مزایا بیشمار دیگر را به صورت رایگان در اختیارتان قرار میدهد. که عبارتند از:

مزایای مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

مجتمع فنی میرداماد امکانات رایگان بیشماری را در اختیار هنرجویان این حرفه قرار میدهد. که از جمله آن میتوان به خوابگاه و اقامتگاه ،تجهیرات غواصی، لباس غواصی، جزوه و لاگ بوک و … اشاره کرد. 

آموزش مبتدی تا پیشرفته غواصی در جزیره هرمز
آموزش مبتدی تا پیشرفته غواصی در جزیره هرمز

غواص کیست؟

غواص به شخصی میگویند که با استفاده از فنون مربوط به شنا و شناوری به زیر آب غوطه ور میشوند. ممکن است این فن شنا با تجهیزات خاص غواصی انجام گیرد یا بدون نیاز به آن ها انجام گیرد. بهتر است بدانید رشته غواصی یکی از پر خطر ترین مشاغل شناخته میشود. شخصی که قصد دارد به عنوان غواص فعالیت کنید، قطعا میداند محیط کاری آن ها در زیر آب دریا، رودخانه، دریاچه، سد و … می باشد. پیدایش این رشته به زمان های قدیم برمیگردد که به منظور خارج کردن طلا و جواهر در کشتی های غرق شده استفاده میشد. امروزه غواصی به منظور دستابی به اهداف مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد که عبارت است از صنعتی، ورزشی،تفریحی، تحقیقاتی و نظامی. فعالیت در هر یک از این بخش ها نیازمند گذراندن دوره های آموزشی خاصی می باشد.

توانایی های مورد نیاز غواصی(آموزش غواصی در جزیره هرمز)
  • برخورداری از توانایی عملی در شناوری
  • برخورداری از استقامت مناسب و توانمندی فیزیکی بالا
  • توانایی حفظ آرامش در تمامی شرایط دشوار
  • برخورداری از تمرکز بالا
  • قابلیت عمل کردن دقیق مسایل ایمنی
  • قابلیت انجام عملیات حرفه ای از جمله عکاسی، جوشکاری و .. در زیر آب
  • قابلیت انجام کارهای گرهی

معرفی وظایف غواص در صنایع مختلف

همانطور که بیان کردیم فعالیت در هریک از صنایع مختلف دریایی نیاز به گذراندن دوره های آموزشی مخصوص به خود را دارد. چرا که وظایف یک غواص با صنعتی که با  آن در ارتباط است رابطه مستقیمی خواهد داشت. در ادامه به بررسی تعدادی از این وظایف میپردازیم:

مسولیت های غواص در مهندسی عمران
  • غواصان در حوزه مهندسی عمران به منظور اعمال تعمیرات مورد نیاز سازه های زیر آب، تخریب و یا ساخت سازه های جدید آموزش های لازم را دیده و فعالیت میکنند.
مسولیت های غواص در حوزه سینما و رسانه
  • غواصان با شرکت در دوره های آموزش عکاسی و فیلم برداری زیر آب مهارت های لازم در این زمینه را آموزش دیده و در حوزه رسانه به عنوان فیلم بردار در زیر آب فعالیت میکند.
وظیفه های غواص در صنعت نفت و گاز
  • کشف، نقشه برداری، ساخت و مراقبت از لوله کشی ها و خطوط نفت و گاز از وظایف غواص در صنعت نفت و گاز می باشد.
مسولیت غواص در حوزه آموزش
  • در حوزه آموزش فرد با به دست آوردن مهارت های کامل غواصی و آشنایی با تمام اصول و فنون غواصی، اقدام به آموزش و یاد دادن این حرفه به دیگران می نماید.
مسولیت غواص در انجام تحقیق و تفحص در زیر آب
  • انجام بسیاری از تحقیقات مورد نیاز در زمینه های مختلف از جمله زیست شناسی، اقیانوس شناسی و … توسط غواصان انجام میگرد.
وظیفه های غواص در حوزه پلیس
  • افرد مسلط به غواصی در حرفه پلیس وظیفه دارند به دنبال افراد و شواهد گم شده در زیر دریا بگردند و آن ها را پیدا کنند.
مسولیت غواص در حوزه نیروی دریایی
  • افراد مشغول در حوزه نیروی دریایی باید با یادگیری کامل مهارت های غواصی به بازرسی  تعمیر کشتی ها و قایق های موجود در آب بپردازند.
مسولیت غواص در حوزه نظامی
  • در حوزه نظامی غواص بعد از گذراندن دوره های آموزشی و به دست آوردن مهارت های لازم وظیفه دارند به پشت خط دشمن نفوذ کنند، در مواقع مورد نیاز مین های دریایی را جایگذاری کنند و …

با شرکت در دوره های آموزش مبتدی تا پیشرفته غواصی در جزیره هرمز چه مهارت هایی به دست می آورید؟

شرکت در دوره های آموزش غواصی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد کلیه مهارت های پایه و اصلی مورد نیاز برای غواصی را به طور کامل به علاقه مندان آموزش میدهد. این مهارت ها عبارتند از:

  • مهارت برداشتن فشار
  • مهارت تفس صحیح در زیر آب
  • مهارت پاکسازی یا تخلیه آب ماسک
  • مهارت اشتراک گذاری منبع هوا در بین غواصان مختلف
  • مهارت صعود اضطراری در شرایطی که هوای مورد نیاز برای تنفس کم است.
  • مهارت شنا و شناوری که با استفاده یا بدون استفاده از تجهیزات غواصی انجام میگیرد.
  • مهارت آشنایی و شناخت کافی علائم غواصی که به منظور برقراری ارتباط با سایر غواصان مورد استفاده قرار میگیرد.

بازار کار شغل غواصی

علاقه مندان به حرفه غواصی و فعالیت حرفه ای در این زمینه میتوانند در کلاس های آموزش تخصصی این رشته شرکت کنند و مهارت های مورد نیاز را مطابق استانداردهای کنفدراسیون جهانی غواصی آموزش ببینند. سپس با توجه به علاقه خود در هر یک از رشته های جوشکاری زیر آب، برشکاری زیر آب و … در هر یک از شرکت های مهندسی عمران، نفت و گاز و … مشغول به فعالیت شوند. به طور کل حرفه غواصی یکی از مشاغل نوظهور و پر رونق در کشور ما شناخته میشود که با یادگیری مهات های آن میتوان به راحتی وارد بازار کار شد.

آموزش مبتدی تا پیشرفته غواصی در جزیره هرمز
آموزش مبتدی تا پیشرفته غواصی در جزیره هرمز

آموزش مبتدی تا پیشرفته غواصی در جزیره هرمز

در این مقاله به طور مختصر به معرفی حرفه غواصی پرداختیم و سعی کردیم شما را با مهارت های مورد نیاز برای ورود به این حرفه پر طرفدار آشنا کنیم. همانطور که بیان کردیم ورود به این حرفه نیازمند به دست آوردن تخصص و مهارت های مخصوص به خود می باشد که با شرکت در دوره های آموزشی میتوان ان ها را به دست آورد. یکی از بهترین مراکز آموزش غواصی که مطابق با استانداردهای بین المللی و ایمنی های لازم اقدام به آموزش غواصی نموده است مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد می باشد که با برگذاری دوره های تخصصی مطالب تئوری را در تهران و مطالب عملی آن در در جزیره هرمز به شما آموزش میدهد. در انتهای این دوره میتوانید مدرک معتبر دو زبانه دریافت کرده و به راحتی وارد بازار کار شود.

دوره های دپارتمان صنایع دریایی (غواصی) در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره آموزش تخصصی غواصی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۴-بهمن-۱۴۰۲