آموزش کامل اصول و مفروضات حسابداری به زبان ساده

آموزش کامل اصول و مفروضات حسابداری به زبان ساده

آموزش کامل اصول و مفروضات حسابداری به زبان ساده : اصول و مفروضات حسابداری به مجموعه ای از قواعد و اصول کلی گفته می شود که یک حسابدار باید در تمام مراحل حسابداری، از آن ها استفاده کند. یک حسابدار باید با تمامی این اصول و معادلات و مفاهیم عمومی حسابداری آشنا باشد تا بتواند بخش ها مختلف حسابداری را بهتر درک کند. لازم به ذکر است که اصول و مفروضات حسابداری توسط انجمن ها و اساتید ماهر و با تجربه در این حرفه طراحی می شود و سپس توسط اهل فن بررسی شده تا در اختیار افراد قرار گیرد. به طور کلی اصول و مفرورضات حسابداری شامل موارد مختلفی می باشد که ما در این مقاله به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد. 

"<yoastmark

چند نمونه از اصول و مفروضات حسابداری 

اصول حسابداری

اصل درآمد
  • در واقع اصل درآمد بیان گر این است که درآمد هنگامی به دست می آید که فروش انجام شده باشد و فروش هنگامی صورت می گیرد که خدمات یا محصولاتی برای ارائه به مشتری وجود داشته باشد. یعنی در اصل درآمد، یک حسابدار باید تنها در زمانی درآمد را ثبت کند. که مبادله‌ ای صورت گرفته باشد و فرآیند کسب سود کامل شده باشد.
اصل هزینه 
  • در واقع اصل هزینه نقطه مقابل اصل درآمد است. اصل هزینه بیانگر این است که اگر محصول یا خدماتی را دریافت کنید. به این معنا می باشد که باید هزینه‌ آن را بپردازید. در اصل هزینه، یک حسابدار باید هنگام ثبت، هزینه را بر اساس میزان ارزش هنگام خرید ثبت کند. لازم به ذکر است. که هزینه ها به صورت هزینه های عملیاتی، هزینه های غیر عملیاتی، استهلاکات و زیان ثبت می شود.
اصل تطابق درآمد و هزینه
  • اصل تطابق با دو اصل درآمد و هزینه در ارتباط است. اصل تطابق درآمد و هزینه بیانگر این است که زمانی که حسابدار درآمدی را شناسایی می کند باید هزینه های مرتبط با درآمد را مطابقت دهد. به بیان دیگر این اصل بیان کننده این است. که درآمد های ثبت شده در یک دوره مالی با هزینه های ثبت شده در همان دوره باید با هم همخوانی داشته و به عبارتی مکمل یکدیگر باشند.
اصل بهای تمام شده
  • بهای تمام شده هر دارایی، ارزش نقدی آن هنگام خرید است. در واقع اصل بهای تمام شده به این معنی است که تمامی وقایع مالی باید مطابق با قیمت ها و وقایع ثبت شده در دفاتر باشد. لازم است که یک حسابدار بداند که هزینه های اضافی همانند سود اضافه، در بهای تمام شده محاسبه نمی شود.
اصل عینیت یا افشاء کامل
  • اصل عینیت یا افشاء کامل بیان گر این است که یک حسابدار باید در گزارش های حسابداری از داده های عینی و واقعی استفاده کند. حال منظور از افشاء کامل این است که در یک شرکت، سازمان و یا واحد تجاری، باید رویداد ها و وقایع مالی با جزئیات و به صورت کامل افشاء شود.

مفروضات حسابداری

فرض تفکیک شخصیت(اصول و مفروضات حسابداری)
  • فرض تفکیک شخصیت، نشان دهنده این است که شخصیت یک کسب و کار از شخصیت صاحب و یا صاحبان کسب و کار به صورت جدا تفکیک می شود. به بیان ساده تر هر مجموعه به عنوان یک شخصیت حقوقی جدا از صاحبان آن در نظر گرفته می شود. که در این صورت می توان گفت که درآمد ها، هزینه ها، دارایی ها، بدهی ها و …. در هر مجموعه متعلق به مجموعه است و صاحب یا مالک آن وظیفه و یا تعهدی در قبال آن ندارد.
فرض دوره مالی
  • در این فرض، هر مجموعه باید در طی دوره های زمانی مساوی (سه ماه، شش ماه، یک سال) وقایع و رویکرد های مالی خود را گزارش دهد. در واقع گزارش ها در طی یک سال تکمیل می شوند اما استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری نمی‌توانند برای دریافت اطلاعات تا آن زمان تحمل کنند.
فرض تداوم فعالیت
  • در سیستم های حسابداری فرض بر این است که کسب و کار برای مدت طولانی به فعالیت خود ادامه می دهد و عملیات مجموعه در آینده قابل پیش بینی می باشد. استفاده از فرض تداوم فعالیت موجب می شود که یک مجموعه، دارایی ها را به دوره های مالی کوتاه مدت و بلند مدت تفکیک کند. و همچنین دارایی ها را به بهای تمام شده ثبت کند نه ارزش جاری آن ها.
فرض واحد اندازه گیری
  • در فرض واحد اندازه گیری فرض بر این است که پول رایج مکانی که کسب و کار در آن فعال است، واحد اندازه گیری مناسبی می باشد. به بیان ساده تر می توان این گونه بیان کرد که اگر کسب و کاری در آمریکا قرار دارد، واحد اندازه گیری مناسب آن دلار آمریکا می باشد.

آموزش کامل حسابداری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

تمامی فارغ التحصیلان رشته مالی و حسابداری، صاحبان فروشگاه یا کسب و کارهای کوچک، مدیران شرکت ها که میخواهند نظارت بر کار مالی خود داشته باشند. افرادی که به صورت تجربی وارد حرفه حسابداری شده اند. دانشجویان حسابداری، علاقه مندان به کار حسابداری در هر رشته ای و به طور کلی کسانی که قصد دارند. وارد بازار کار رشته حسابداری شوند. می توانند با شرکت در دوره های تخصصی حسابداری در تهران از سطح مقدماتی تا پیشرفته، مهارت های لازم و دانش عملی و علمی این رشته و همچنین اصول و مفروضات حسابداری را آموزش ببینند. لازم به ذکر است که دانشجو می تواند پس از پایان دوره، مدرک دوزبانه و بین المللی حسابداری را دریافت کند. 

"<yoastmark

دوره های دپارتمان مالی و حسابداری در مجتمع فنی تهران

معرفی مدارک پایان دوره آموزش اصول و مفروضات حسابداری

مدرک دوره حسابداری (اصول و مفروضات حسابداری) بهترین آموزشگاه حسابداری در تهران (مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد) قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۲-خرداد-۱۴۰۰