استارت بورس را از کجا بزنیم؟ (مراحل یادگیری دوره های بورس)

استارت بورس را از کجا بزنیم؟ (مراحل یادگیری دوره های بورس)

استارت بورس را از کجا بزنیم؟ (مراحل یادگیری دوره های بورس): سرمایه گذاری در بورس می تواند برای افراد جامعه از نظر اقتصادی مناسب باشد و مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. ورود به بورس مانند هر فعالیت دیگری نیاز به دانش و مهارت در آن زمینه دارد. بیشتر افراد گمان می کنند که می توانند با استفاده از شانس در بازار های بورسی فعالیت کنند، اما استارت بورس و سرمایه گذاری مانند هر حرفه دیگری نیاز به مهارت و دانش زیادی دارد. سرمایه ‌گذاری در بورس، یک فرآیند است که نیاز به تحلیل، دقت، صبر و ارزیابی دارد. بسیاری از افرادی که قصد وارد شدن به بازار بورس را دارند، سوال می کنند که استارت بورس را از کجا بزنیم؟ در این مقاله قصد داریم که مراحل ورود و ثبت نام در بورس را برای شما بیان کنیم.

استارت بورس
استارت بورس

سرمایه گذاری در بورس را از کجا شروع کنیم؟ (مهم ترین قدم های استارت بورس)

اولین قدم: کسب اطلاعات درباره بازار های بورسی و آموزش تحلیل ها 

  • اولین گام برای شروع به سرمایه گذاری در بورس، کسب اطلاعات در زمینه بورسی است. برای فعالیت در بازار های بورسی مانند هر فعالیت دیگری نیاز به یادگیری مهارت ها و دانش لازم در آن زمینه می باشد. بنابراین اگر شما قصد سرمایه گذاری در بازار های بورسی را دارید اول باید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید تا دچار ضرر ها و زیان های فراوان نشوید.

دومین قدم: تهیه سرمایه برای سرمایه گذاری

  • دومین گام، تهیه سرمایه برای سرمایه گذاری می باشد. بهتر است که این سرمایه از فروش دارایی‌ های شما به دست نیامده باشد. سرمایه را طوری انتخاب کنید که در صورت از دست دادن آن، اختلالی در زندگیتان ایجاد نشود. همچنین سعی کنید مقدار سرمایه ای که وارد بورس می کنید کم باشد و رفته رفته آن را افزایش دهید. البته بهتر است بدانید که برای سرمایه گذاری، نیازی به هزینه های کلان ندارید و می توانید با مبالغ کم، سرمایه گذاری را شروع کنید.

سومین قدم: دریافت کد بورسی

  • برای اینکه به طور رسمی وارد بازار بورس شوید، باید کد بورسی دریافت کنید. با دریافت کد بورسی از کارگزاری ها، می توانید در بازار های بورسی معامله انجام داده و خرید و فروش کنید.

چهارمین قدم: ورود به سامانه معاملات 

  • در این قسمت با بخش ها مختلف سامانه معاملاتی آشنا می شوید. از مهمترین مسائلی که لازم است هنگام معامله کردن، از آن آگاه باشید، نحوه واریز پول به حساب معاملاتی، نحوه جست و جوی سهام، نحوه خرید و فروش سهام، مشاهده فهرست معاملات، مشاهده لیست سهم های موجود در سبد، مشاهد میزان سود و زیان سهام خریداری شده و …. می باشد.

پنجمین قدم: تحلیل های حرفه ای سهم ها برای سرمایه گذاری در بورس

  • یک سرمایه گذار باید بتواند سهم ها را با روش های مختلف تحلیلی، بررسی کند و سپس تصمیم بگیرد که در آن سهم سرمایه گذاری کند یا خیر. برای تحلیل سهم ها روش ها و تکنیک های متعددی وجود دارد اما می توان گفت که دو تحلیل بنیادی یا فاندامنتال و تحلیل تکنیکال (تحلیل تکنیکال چیست؟) از مهمترین روش های تحلیلی می باشند.

انواع روش ها تحلیلی در بازار بورس

بورس تکنیکال

اول اینکه زبان تکنیکال بورس، نمودار است. به این منظور که با استفاده از نمودار می توان وضعیت آینده را پیش بینی کرد. تحلیل تکنیکال علاوه بر بازار های مالی در بازار های دیگر از جمله بازار طلا، اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن (بازار مسکن)، بازار ارز های خارجی و …. کاربرد دارد. تحلیل تکنیکال سه قانون کلی دارد که عبارت است از:

  • همه چیز در نمودار قیمت قابل مشاهده است.
  • قیمت ها طبق روند مشخصی حرکت می کنند.
  • تاریخ تکرار می شود.

بورس بنیادی (فاندامنتال)

  • در بنیادی بورس، تحلیلگران ارزش ذاتی هر سهم را آنالیز و بررسی می کنند. در انجام تحلیل بنیادی لازم است تمامی عوامل از جمله وضعیت مالی، مدیریت شرکت، صنعت، شرایط اقتصادی کلان و در واقع هر عاملی که بر ارزش سهم تاثیر می گذارد، بررسی گردد. در واقع هدف اصلی در تحلیل بنیادی یافتن ارزشی است که با استفاده از آن بتوانند قیمت سهم ها را مقایسه کنند.

روش های سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری مستقیم

  • همان طور که از نامش مشخص است، در این روش، فرد به صورت مستقیم اقدام به سرمایه گذاری می کند. در این روش، فرد حتماً باید از دانش اختصاصی برخوردار باشد. چرا که در صورت عدم اطلاعات، فرد علاوه بر استرسی که باید متحمل شود، ممکن است خرید و فروش با ضرر های زیادی مواجه شود. شما می توانید با شرکت در کلاس پکیج بورس مجتمع فنی میرداماد، صفر تا صد اطلاعات ضروری بورس را آموزش ببینید.

سرمایه گذاری غیر مستقیم

  • روش غیر مستقیم مناسب افرادی است که دانش و مهارت کافی برای تحلیل بازار های بورسی را ندارند. در این روش فرد، سرمایه خود را به کسانی می سپارد که مهارت و اطلاعات کافی در این زمینه داشته و علاوه بر آن زمان زیادی برای تحلیل این بازار ها صرف می نمایند. به طور کل سرمایه شما در این روش به دست افراد حرفه ای مدیریت می شود. 

دوره های آموزش بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

استارت بورس
استارت بورس

مراحل یادگیری دوره های بورس

تمامی افراد علاقه مند به مراحل یادگیری بورس همچنین کسانی که در این بازار فعالیت می کنند اما قصد دارند که به صورت حرفه ای فعالیت خود را ادامه دهند، می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی پکیج بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد از پایه تا پیشرفته این دوره را آموزش ببینند و مهارت های لازم را برای انجام معاملات بورسی و تحلیل های بورسی به دست آورند.

معرفی مدرک پایان دوره بورس

مدرک دوره بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱۵-بهمن-۱۴۰۲