انواع سبک های طراحی لباس(آموزش مقدماتی تا پیشرفته طراحی لباس)

انواع سبک های طراحی لباس(آموزش مقدماتی تا پیشرفته طراحی لباس)

انواع سبک های طراحی لباس(آموزش مقدماتی تا پیشرفته طراحی لباس): امروزه و با پیشرفت جوامع مختلف و تغییر سبک زندگی افراد بودن در هر موقیعت، لباس مخوص خود را نیاز دارد. در واقع میتوان دنیای مد و فشن را یکی از بزرگترین تغییرات و جنبش ها در حوزه هنر دانست. به این منظور افراد بسیاری در حوزه ی طراحی لباس به مطالعه و فعالیت پرداختند.

در واقع طراح لباس حرفه ای به فردی می گویند که طرح های کشیده شده توسط آن ها تغییری اساسی در صنعت مد ایجاد نماید. و در طی سال های اخیر با پیشرفت چشم گیری همراه بوده است. اگر چه در گذشته بسیاری از افراد تصور میکردند برای ورود و فعالیت در این عرصه نیاز به مهارت یا آموزش خاصی نمی باشد اما لازم است بدانید این رشته هنری که روز به روز در حال پیشرفت و بروز شدن است نیاز به آموزش تخصصی از مقدماتی تا پیشرفته خواهید داشت که مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد کلیه مهارت های مورد نیاز در این زمینه را به شما آموزش خواهد داد. (انواع طراحی لباس)

سبک های طراحی لباس
سبک های طراحی لباس

انواع سبک در طراحی لباس(انواع طراحی لباس)

انواع سبک های طراحی لباس: یکی از شاخه هایی که همیشه مورد توجه قرار خواهد گرفت و هرگز از بین نمی رود یا تکراری نخواهد شد دنیای مد و فشن است. مد سبک های بسیاری را شامل می شود که به صورت روزانه در حال پیشرفت و به روزرسانی می باشد. شرکت در دوره های آموزش مقدماتی تا پیشرفته طراحی لباس شما را با  انواع سبک های موجود در صنعت مد را شناخته و با توچه به آن ها به یک طراح لباس حرفه ای تبدیل خواهید شد. انواع این سبک ها عبارت است از:(انواع طراحی لباس)

سبک اداری

  • در کلاس آموزشی طراحی لباس این مطالب به شما آموزش داده می شود که در طراحی لباس به سبک اداریی، لباس باید پوشیده، ساده و رسمی باشد. چرا که همانطور که میدانید در این محیط فرد باید مرتب به نظر برسد. به این دلیل پوشیدن لباس هایی از جمله از کت و شلوار، مانتو و شلوار و … مناسب این محیط ها است.(انواع طراحی لباس)

سبک کژوال(انواع سبک های طراحی لباس)

  • سبک کژوال در واقع به سبکی گفته می شود که ما بین سبک کلاسیک و رسمی وجود داد و با آن احساس راحتی خواهید کرد. استفاده از این سبک پوشش برای کاربرد های روزمره توصیه میگردد. به عنوان مثال: بلوز های سفید، شلوار جین، استفاده از کیف مد روز و … انواعی از لباس هایی است که در سبک کژوال مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ی قابل توجه دیگر در این سبک این می باشد که استفاده از آن از نظر جنسیتی بین زن و مرد تفاوتی نخواهد داشت.(انواع طراحی لباس)

سبک هنری

  • افرادی که در زمینه هنر فعالیت میکنند و دارای روحیه هنری می باشند بیشتر از لباس های که دارای سبک هنری هستند استفاده می نماند که با لباس های معمولی تفاوت فراوان دارد. افراد علاقه مند به این سبک معمولا لباس های گشاد میپوشند، از بدلیجات سنتی استفاده میکنند و به طور معمول لباس های خودشان را خود طراحی می نمایند و …(انواع طراحی لباس)

سبک کلاسیک

  • سبک کلاسیک در دنیای مد و پوشاک سبکی ساده می باشد. افرادی که از سبک کلاسیک استفاده می کنند احساس ثبات و راحتی خود را بیان میکنند. به طور کل میتوان گفت یکی از مسائل بسیار مهمی که در این سبک اهمیت دارد تمرکز بر ظرافت و سادگی طرح می باشد. همچنین دوخت شما باید کاملا بی عیب و نقص ، تمیز و متقارن باشد.

سبک بوهمین(انواع سبک های طراحی لباس)

  • در سال های اخیر سبک بوهمین در صنعت مد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این سبک شامل لباس هایی شبیه پیراهن، مانتو، شلوار های بلند طرحدار و .. می شود. از ویژگی های بارز این سبک لایه لایه بودن لباس ها می باشد. یکی از اصولی که به زیباتر به نظر رسیدن لباس شما کمک میکند این می باشد که لباس اصلی خود را طرحدار انتخاب نمایید و سایر لباس ها ساده باشند.

سبک خیابانی 

  • سبک خیابانی بیشتر در بین جوانان رواج دارد و مورد توجه این قشر قرار میگیرد. در این سبک از یک نوع لباس استفاده نمی شود و همه استایل ها را در بر میگیرد.(انواع طراحی لباس)

سبک عجیب و غیب

  •  سبک عجیب و غریب کالکشنی از لباس های مختلف را شامل می شود که طرح های مختلف و عجیب و غریب از جمله استفاده از رنگ های جیغ و پر رنگ، گلدوزی های پیچیده، وجود چاپ هایی با طرح های جذاب و فریبنده و .. از ویژگی های بارز این سبک از پوشش می باشد.(انواع سبک های طراحی لباس)

سبک مد قومی

  • یکی از انواع سبک ها در فرآیند طراحی لباس، سبک مد سنتی می باشد که در آن از لباس های سنتی اقوام مختلف الهام گرفته می شود. از جمله لباس هایی که دارار ی این سبک هستند عبارت است از بلوز های دهقانی مکزیکی، کتهان افغان، باند های رنگارنگ کولی ها و …(انواع طراحی لباس)
  • و …

دوره های آموزشی دپارتمان مد و پوشاک در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد 

سبک های طراحی لباس
سبک های طراحی لباس

معرفی مدارک پایان دوره کلاس طراحی لباس با مدرک بین المللی

مدرک کلاس طراحی لباس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۲-فروردین-۱۴۰۰